vytisknout velikost písma Nissan upraví prevodovky CVT tak, aby nepôsobili ako CVT

Nissan upraví prevodovky CVT tak, aby nepôsobili ako CVT

Automatická prevodovka s plynule meniteľným prevodom, skrátene označovaná anglickou skratkou CVT, má nesporné technické výhody. No vodiči to po celom svete vidia inak a utrápené skučanie motora v konštantných vysokých otáčkach pri plnej akcelerácii sa im nepáči. Nissan preto upraví softvér svojich automatov CVT tak, aby sa viac správali ako klasické automatické prevodovky so skutočnými rýchlostnými stupňami.

Pretože správanie dnešných prevodoviek riadi vo veľkej miere elektronika, možno už pomerne ľahko docieliť simulácie prevodových stupňov aj v CVT. Vodiči tak skutočne budú mať pocit, že sa ich auto chová normálne. Nissan vraj dokonca eviduje prípady, keď zákazníci jazdili do servisov s tým, že je prevodovka rozbitá, keď "neradí".

Nissan tak postupne zavedie modernizované automaty CVT s funkciou D-Step Shift Logic do všetkých modelov vybavených práve týmto typom automatickej prevodovky. Principiálne tak zmizne podstatná výhoda prevodovky CVT, teda udržiavanie motora v optimálnom pásme otáčok a tým aj zníženie relatívnej spotreby paliva. No pocit vodiča - zákazníka je predsa len dôležitejší ako pár ušetrených deci benzínu...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY