vytisknout velikost písma Nissan upraví prevodovky CVT tak, aby nepôsobili ako CVT

Nissan upraví prevodovky CVT tak, aby nepôsobili ako CVT

Automatická prevodovka s plynule meniteľným prevodom, skrátene označovaná anglickou skratkou CVT, má nesporné technické výhody. No vodiči to po celom svete vidia inak a utrápené skučanie motora v konštantných vysokých otáčkach pri plnej akcelerácii sa im nepáči. Nissan preto upraví softvér svojich automatov CVT tak, aby sa viac správali ako klasické automatické prevodovky so skutočnými rýchlostnými stupňami.

Pretože správanie dnešných prevodoviek riadi vo veľkej miere elektronika, možno už pomerne ľahko docieliť simulácie prevodových stupňov aj v CVT. Vodiči tak skutočne budú mať pocit, že sa ich auto chová normálne. Nissan vraj dokonca eviduje prípady, keď zákazníci jazdili do servisov s tým, že je prevodovka rozbitá, keď "neradí".

Nissan tak postupne zavedie modernizované automaty CVT s funkciou D-Step Shift Logic do všetkých modelov vybavených práve týmto typom automatickej prevodovky. Principiálne tak zmizne podstatná výhoda prevodovky CVT, teda udržiavanie motora v optimálnom pásme otáčok a tým aj zníženie relatívnej spotreby paliva. No pocit vodiča - zákazníka je predsa len dôležitejší ako pár ušetrených deci benzínu...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY