vytisknout velikost písma Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motoroch a technike ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.
Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motoroch a technike ale tají

Že automobilka Nissan predvedie vo Frankfurte nové SUV, sa vedelo vopred. Ak ste ale vsádzali na nový Qashqai, prehrali ste: Japonci v Nemecku ukázali novú generáciu SUV X-Trail.

O technike vám toho bohužiaľ veľa neprezradíme. Nie, že by sme nechceli, ale Nissan je zatiaľ na informácie o aute, ktoré začne predávať až v priebehu roka 2014, skúpy. Vieme len to, že stojí na koncernovej platforme Nissan / Renault CMF, a že ponúkne elektronicky riadený pohon všetkých kolies All Mode 4x4i.

x-trail_013.jpgx-trail_204.jpgx-trail_205.jpg
X-Trail vymenil vzhľad pracovitého SUV za uhladený štýl moderného crossoveru

V rýchlostiach do 80 km/h sa štvorkolka v samočinnom režime snaží preklz predných kolies predvídať a poslať krútiaci moment dozadu preventívne, a pri vyššom tempe už len reaguje na pretáčanie predných kolies. Vodič bude mať opäť možnosť "zamknúť" štvorkolku nastálo alebo naopak prepnúť len na pohon 4x2. Slúži k tomu otočný ovládač na stredovej konzole.

Podvozok bude na nerovnosti reagovat preventívne

Nový Nissan X-Trail sa chváli tiež dvoma elektronickými systémami, ktoré automobilka označuje za prvé na svete. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, ktoré by potenciálne mohli vyviesť auto z pokoja, a upravuje podľa toho nastavenia (zjavne adaptívnych) tlmičov pruženia. Z tohto stručného popisu sa nám zdá, že ide o podobný systém ako v novom Mercedese triedy S, ale radšej si počkáme na podrobnejší popis.

Druhou svetovou novinkou X-trail má byť systém Active Engine Brake, ktorý využíva brzdenie motorom pre skrátenie brzdnej dráhy pri brzdení do zastavenia alebo v zákrutách (?).

Hoci zvonku sa nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontúr doterajšieho modelu a nahradil ich oblinami na spôsob Murana, usporiadanie interiéru nezaprie tradičný dôraz na praktickosť.

Rozmerná konzola medzi prednými sedadlami vraj pojme iPad. Zadné dvere je možné otvoriť do uhla 90 stupňov, kufor môžete medzi podlahou rozdeliť na dve polovice a prostredný rad sedadiel je posuvný. Áno, prostredný. Nissan X-Trail ponúkne za príplatok dvojicu núdzových skladacích sedačiek v kufri.

x-trail_102.jpgx-trail_105.jpgx-trail_107.jpg
Priplatiť si budete môcť za celokožené čalúnenie alebo panoramatickú strechu

Automobilky radi tvrdia, že zákazníci sa dnes zaujímajú hlavne o elektroniku a kompatibilitu so smartfónmi. Nevieme, koľko je na tom pravdy, ale X-Trail je dobre pripravený. Systém NissanConnect so sedempalcovým dotykovým displejom umožňuje prístup k online službám cez aplikácie v smartfóne a navigácia dokáže prostredníctvom Google získavať informácie o počasí či bodoch záujmu na trase. Cestu si navyše môžete naplánovať pohodlne doma a poslať ju do auta cez mobil.

Nový Nissan X-Trail zamieri budúci rok k zákazníkom v Európe aj v Amerike, kde sa predstaví pod osvedčeným menom Rogue.

 x-trail_001.jpgx-trail_002.jpgx-trail_003.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY