vytisknout velikost písma Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motoroch a technike ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.
Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motoroch a technike ale tají

Že automobilka Nissan predvedie vo Frankfurte nové SUV, sa vedelo vopred. Ak ste ale vsádzali na nový Qashqai, prehrali ste: Japonci v Nemecku ukázali novú generáciu SUV X-Trail.

O technike vám toho bohužiaľ veľa neprezradíme. Nie, že by sme nechceli, ale Nissan je zatiaľ na informácie o aute, ktoré začne predávať až v priebehu roka 2014, skúpy. Vieme len to, že stojí na koncernovej platforme Nissan / Renault CMF, a že ponúkne elektronicky riadený pohon všetkých kolies All Mode 4x4i.

x-trail_013.jpgx-trail_204.jpgx-trail_205.jpg
X-Trail vymenil vzhľad pracovitého SUV za uhladený štýl moderného crossoveru

V rýchlostiach do 80 km/h sa štvorkolka v samočinnom režime snaží preklz predných kolies predvídať a poslať krútiaci moment dozadu preventívne, a pri vyššom tempe už len reaguje na pretáčanie predných kolies. Vodič bude mať opäť možnosť "zamknúť" štvorkolku nastálo alebo naopak prepnúť len na pohon 4x2. Slúži k tomu otočný ovládač na stredovej konzole.

Podvozok bude na nerovnosti reagovat preventívne

Nový Nissan X-Trail sa chváli tiež dvoma elektronickými systémami, ktoré automobilka označuje za prvé na svete. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, ktoré by potenciálne mohli vyviesť auto z pokoja, a upravuje podľa toho nastavenia (zjavne adaptívnych) tlmičov pruženia. Z tohto stručného popisu sa nám zdá, že ide o podobný systém ako v novom Mercedese triedy S, ale radšej si počkáme na podrobnejší popis.

Druhou svetovou novinkou X-trail má byť systém Active Engine Brake, ktorý využíva brzdenie motorom pre skrátenie brzdnej dráhy pri brzdení do zastavenia alebo v zákrutách (?).

Hoci zvonku sa nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontúr doterajšieho modelu a nahradil ich oblinami na spôsob Murana, usporiadanie interiéru nezaprie tradičný dôraz na praktickosť.

Rozmerná konzola medzi prednými sedadlami vraj pojme iPad. Zadné dvere je možné otvoriť do uhla 90 stupňov, kufor môžete medzi podlahou rozdeliť na dve polovice a prostredný rad sedadiel je posuvný. Áno, prostredný. Nissan X-Trail ponúkne za príplatok dvojicu núdzových skladacích sedačiek v kufri.

x-trail_102.jpgx-trail_105.jpgx-trail_107.jpg
Priplatiť si budete môcť za celokožené čalúnenie alebo panoramatickú strechu

Automobilky radi tvrdia, že zákazníci sa dnes zaujímajú hlavne o elektroniku a kompatibilitu so smartfónmi. Nevieme, koľko je na tom pravdy, ale X-Trail je dobre pripravený. Systém NissanConnect so sedempalcovým dotykovým displejom umožňuje prístup k online službám cez aplikácie v smartfóne a navigácia dokáže prostredníctvom Google získavať informácie o počasí či bodoch záujmu na trase. Cestu si navyše môžete naplánovať pohodlne doma a poslať ju do auta cez mobil.

Nový Nissan X-Trail zamieri budúci rok k zákazníkom v Európe aj v Amerike, kde sa predstaví pod osvedčeným menom Rogue.

 x-trail_001.jpgx-trail_002.jpgx-trail_003.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY