vytisknout velikost písma Nissan sťahuje predokolku GT-R LM Nismo zo závodných tratí

Nissan sťahuje predokolku GT-R LM Nismo zo závodných tratí

Po tohtoročnom prepadáku počas 24 h Le Mans sa Nissan rozhodol dočasne stiahnuť závodnú predokolku GT-R LM Nismo zo závodov vrcholnej kategórie šampionátu WEC. Kontroverzné koncepcie na najrýchlejších nestačia.

Automobilka v tlačovej správe uvádza, že chce síce pretekať, ale že musí byť tiež konkurencieschopná, aby dávalo pretekanie zmysel. Podľa Nissanu je najväčší problém v nedoladenie funkcie systému ERS, ktorý hromadí elektrickú energiu a následne ju posiela na kolesá.

Nissan sa pri vývoji stretával s radom problémov práve okolo hybridného pohonu a pretože nestihol auto dokončiť včas pred tohtoročnou sezónou, najazdil málo testovacích kilometrov.

Teraz bude pretekársky tím predovšetkým auto testovať, aby bolo plne pripravené na ďalšiu sezónu. Aj keď sa hovorilo o tom, že vedenie značky voz zo závodov stiahne, predsa len je v projekte GT-R LM Nismo utopených veľa peňazí. A tak dostane ešte jednu šancu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY