vytisknout velikost písma Nissan sťahuje predokolku GT-R LM Nismo zo závodných tratí

Nissan sťahuje predokolku GT-R LM Nismo zo závodných tratí

Po tohtoročnom prepadáku počas 24 h Le Mans sa Nissan rozhodol dočasne stiahnuť závodnú predokolku GT-R LM Nismo zo závodov vrcholnej kategórie šampionátu WEC. Kontroverzné koncepcie na najrýchlejších nestačia.

Automobilka v tlačovej správe uvádza, že chce síce pretekať, ale že musí byť tiež konkurencieschopná, aby dávalo pretekanie zmysel. Podľa Nissanu je najväčší problém v nedoladenie funkcie systému ERS, ktorý hromadí elektrickú energiu a následne ju posiela na kolesá.

Nissan sa pri vývoji stretával s radom problémov práve okolo hybridného pohonu a pretože nestihol auto dokončiť včas pred tohtoročnou sezónou, najazdil málo testovacích kilometrov.

Teraz bude pretekársky tím predovšetkým auto testovať, aby bolo plne pripravené na ďalšiu sezónu. Aj keď sa hovorilo o tom, že vedenie značky voz zo závodov stiahne, predsa len je v projekte GT-R LM Nismo utopených veľa peňazí. A tak dostane ešte jednu šancu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY