vytisknout velikost písma Nissan Sport Sedan naznačil podobu nového veľkého sedanu

Zrejme najžiarivejšia z noviniek, ktorými sa automobilka Nissan prezentuje na NAIAS v Detroite, je vydarená štúdia s jednoduchým označením Sport Sedan Concept.
Nissan Sport Sedan naznačil podobu nového veľkého sedanu

Prvý záber novej štúdie Nissan Sport Sedan Concept, ktorý aspoň čiastočne odhaľoval poňatie prednej časti karosérie, sme vám priniesli hneď na začiatku tohto roka. Na detroitskom autosalóne bol teraz tento koncept kompletne odhalený, avšak sklamaní sme boli z nedostatku technických podrobností. To je ale smutný trend väčšiny automobiliek, ktorý žiaľ panuje aj v sériovej produkcii...

Nissan Sport Sedan reveal 01.jpgNissan Sport Sedan reveal 02.jpgNissan Sport Sedan reveal 05.jpgNissan Sport Sedan reveal 03.jpgNissan Sport Sedan reveal 09.jpgNissan Sport Sedan reveal 06.jpg
¨Nissan Sport Sedan Concept: stane se z neho budúci Maxima...?

Štúdia Nissan Sport Sedan Concept vyniká masívnymi bokmi karosérie zvlnenými nezvyčajne výraznými, avšak celkom logicky pojatými prelismi. Prednej časti dominuje jednoduchá, avšak robustná maska ​​chladiča so zdôrazneným tvarom písmena "V", ktorého ramená prechádzajú do hlavných svetlometov zložených zo zdrojov LED a ostro lomených do tvaru bumerangu.

Nissan Sport Sedan reveal 35.jpgNissan Sport Sedan reveal 36.jpgNissan Sport Sedan reveal 37.jpg
Nissan Sport Sedan reveal 08.jpgNissan Sport Sedan reveal 27.jpgNissan Sport Sedan reveal 2¨8.jpg
Všimnite si výraznej kapoty, sklenenej strechy a veľkých kolies

Voz ďalej vyniká dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi alebo "vznášajúcou sa" strechou, čo rozhodne nie je zlý nápad. Ide vlastne o dvojicu zľahka pôsobiacich pozdĺžnikov nesúcich strechu zloženú z dvoch rozmerných sklenených dielov. Dvojfarebne čalúnený interiér má prešívané sedadlá a výraznú stredovú konzolu, ktorá zasahuje až k cestujúcim na zadných sedadlách. Za zdôraznenie stojí hlavne inovatívny štít multimediálneho systému uprostred palubnej dosky.

O pohonnej jednotke vieme bohužiaľ iba to, že jej stredom je vpredu uložený zážihový šesťvalec s objemom 3,5 l a výkonom 300 koní a že na neho bude nadväzovať prevodovka Xtronic s plynulou zmenou prevodov. Pripomeňme, že Nissan Sport Sedan má byť predzvesťou skutočného sériového modelu. Špekuluje sa o tom, že by ním mohla byť nová Maxima, pričom existujúce Maxima je zameraná predovšetkým na zákazníkov v USA, pre ktoré sa vyrába už od júna roku 2008.

Nissan Sport Sedan reveal 19.jpgNissan Sport Sedan reveal 47.jpgNissan Sport Sedan reveal 43.jpgNissan Sport Sedan reveal 44.jpgNissan Sport Sedan reveal 45.jpgNissan Sport Sedan reveal 46.jpg
V priestore pre cestujúcich stojí za zmienku hlavne futuristicky poňatá stredová konzola

Na detroitskom stánku Nissanu oslávila svoju americkú premiéru aj dvojica zaujímavých konceptov Nissan IDX Freeflow a IDX Nismo z vlaňajšieho Tokia a elektromobil Nissan Leaf so samočinným riadením.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY