vytisknout velikost písma Nissan Sport Sedan Concept predznamená v Detroite sériový model

Automobilka Nissan predstaví už za niekoľko dní na autosalóne v Detroite novú štúdiu. Máme pre vás jej prvú fotografiu.

Čo nás na štúdiu Nissan Sport Sedan zaujme asi najviac, to je skutočnosť, že nepôjde len o ďalší "showcar", ale o predzvesť skutočného sériového modelu. Špekuluje sa o tom, že by to mohla byť nová Maxima, pričom tá existujúca je zameraná predovšetkým na zákazníkov v USA, pre ktorých sa vyrába už od júna roku 2008. Avšak nič oficiálneho na túto tému z úst predstaviteľov Nissanu zatiaľ nezaznelo.

Podľa všetkého pôjde o mierne upravenú verziu vozidla, ktoré sa objavilo už vlani v auguste na kalifornskej prezentáciu Nissan 360, na ktorej sme mimochodom testovali závodný elektromobil Nissan Leaf Nismo RC. Z vozidla však zatiaľ poznáme len podobu prednej časti karosérie po stĺpiky A vrátane siluet zrkadiel.

Nissan Sport Sedan Concept prev.jpg
Nissan Sport Sedan Concept na prvom oficiálnom snímku
 

Nissan vo svojej strohej správe tvrdí, že štúdia s nemenej strohým označením Nissan Sport Sedan "ponúkne pohľad na budúci sériový športový sedan" a že "naznačí nový štylistický smer, ktorý odráža vyhlásený systém Nissanu v aplikácii prvkov športových áut do sedanov".

Na detroitskom stánku Nissanu oslávi svoju americkú premiéru tiež dvojica zaujímavých konceptov Nissan IDX Freeflow a IDX Nismo z vlaňajšieho Tokia, od ktorých sa v USA s ohľadom na tamojšiu tradíciu vozov Nissan/Datsun očakáva vrelé prijatie. A to aj napriek tomu, že na rozdiel od Sport Sedanu Concept sa u nich bohužiaľ so sériovou výrobou vôbec nepočíta...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY