vytisknout velikost písma Nissan Qashqai sa v druhej generácii dočká športovej verzie Nismo (+36x foto)

Automobilka Nissan potvrdila, že pripravuje výkonnostne zamerané prevedenie novej generácie svojho prvotného modelu Qashqai.
Nissan Qashqai sa v druhej generácii dočká športovej verzie Nismo (+36x foto)
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai Nismo
  2. Fotogaléria

Kompaktné SUV Nissan Qashqai patrí tradične k najlepšie predávaným vozidlám svojej triedy, ale športové ambície tento model nikdy nemal. Ak ste tak chceli jazdiť svižnejšie, nezostalo vám než sa poobzerať po nejakej tuningovej firme (napr. Nissan Qashqai 1,5 dCi s ladením Superchip). Teraz sme sa však dozvedeli, že len pred niekoľkými týždňami predstavená generáci Qashqaiu sa dočká tiež ostrejšieho prevedenia Nismo.

Nissan Qashqai Nismo prev 09.jpgNissan Qashqai Nismo prev 10.jpgNissan Qashqai Nismo prev 11.jpgNissan Qashqai Nismo prev 17.jpgNissan Qashqai Nismo prev 16.jpgNissan Qashqai 2014 10.jpg
Nová generácia Nissanu Qashqai sa pokúsi nadviazať na predajné úspechy svojho predchodcu

Jeho vývoj teraz pre magazín Car potvrdil Andy Palmer. Technické podrobnosti zatiaľ k dispozícii nemáme, z posledného Palmerovho vyjadrenia je ale jasné, že vozidlo bude kráčať v stopách menšieho typu Nissan Juke Nismo. Qashqai má byť výkonnejší ako Juke Nismo, takže bude dávať cez 200 koní (147 kW) a viac než 250 Nm.

Reč je samozrejme o zážihovom štvorvalci s objemom 1,6 l a preplňovaním, ktorý sa objaví aj v type Qashqai Nismo. Palmer ale nevylúčil, že by mohlo ísť o naladenie, v ktorom sa tento motor objaví v pripravovanom modeli Nissan Juke RS, ktorý by mal dosahovať výkon 213 koní (157 kW). Nissan Qashqai Nismo sa ale dočká aj decentných štylistických úprav a modifikácií podvozku pre zlepšenie jazdných vlastností.

Nissan Qashqai 2014 16.jpgNissan Qashqai Nismo prev 15.jpgNissan Qashqai 2014 19.jpgNissan Qashqai 2014 17.jpgNissan Qashqai 2014 14.jpgNissan Qashqai 2014 18.jpg
Interiér má být priestrannejší a vyrobený z kvalitnejších materiálov

Na Qashqai Nismo si ale ešte počkáme: do predaja sa chystá až koncom budúceho roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY