vytisknout velikost písma Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai sa konečne nasťahuje silnejší benzínový motor. Súčasnú trochu podvyživenú tisícdvestovku s turbom doplní dynamicky atraktívnejšie benzínová tisícšesťstovka DIG-T. Nissan tento motor sľúbil už pred časom, ale novinka je ešte silnejšia, než sa pôvodne tvrdilo.

Nissan najprv hovoril o číslovke výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku výhradne na predné kolesá výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a krútiaci moment 240 Nm v rozmedzí 2000 až 4000 ot./min.

Zatiaľ najsilnejší benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozbehne sa na 200 km/h. Automobilka udáva spotrebu paliva 5,8 litra na 100 km a emisie 134 g/km CO2. Iste, realita bude trochu iná a záujemcovia o ekonomickú jazdu rovnako asi zvolia radšej turbodiesel 1,6 l. Rovnako ako u ostatných predokoliek modelu Qashqai aj najsilnejší benzínový motor sa spolieha na zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou.

V súvislosti s predstavením nového benzínového motora 1.6 DIG-T uviedol Nissan ešte novú automatickú prevodovku Xtronic, ktorá môže byť prikúpená k menšiemu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Ide o modernizovanú prevodovku CVT a k dispozícii je len vo verzii s pohonom predných kolies.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY