vytisknout velikost písma Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai sa konečne nasťahuje silnejší benzínový motor. Súčasnú trochu podvyživenú tisícdvestovku s turbom doplní dynamicky atraktívnejšie benzínová tisícšesťstovka DIG-T. Nissan tento motor sľúbil už pred časom, ale novinka je ešte silnejšia, než sa pôvodne tvrdilo.

Nissan najprv hovoril o číslovke výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku výhradne na predné kolesá výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a krútiaci moment 240 Nm v rozmedzí 2000 až 4000 ot./min.

Zatiaľ najsilnejší benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozbehne sa na 200 km/h. Automobilka udáva spotrebu paliva 5,8 litra na 100 km a emisie 134 g/km CO2. Iste, realita bude trochu iná a záujemcovia o ekonomickú jazdu rovnako asi zvolia radšej turbodiesel 1,6 l. Rovnako ako u ostatných predokoliek modelu Qashqai aj najsilnejší benzínový motor sa spolieha na zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou.

V súvislosti s predstavením nového benzínového motora 1.6 DIG-T uviedol Nissan ešte novú automatickú prevodovku Xtronic, ktorá môže byť prikúpená k menšiemu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Ide o modernizovanú prevodovku CVT a k dispozícii je len vo verzii s pohonom predných kolies.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY