vytisknout velikost písma Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai sa konečne nasťahuje silnejší benzínový motor. Súčasnú trochu podvyživenú tisícdvestovku s turbom doplní dynamicky atraktívnejšie benzínová tisícšesťstovka DIG-T. Nissan tento motor sľúbil už pred časom, ale novinka je ešte silnejšia, než sa pôvodne tvrdilo.

Nissan najprv hovoril o číslovke výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku výhradne na predné kolesá výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a krútiaci moment 240 Nm v rozmedzí 2000 až 4000 ot./min.

Zatiaľ najsilnejší benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozbehne sa na 200 km/h. Automobilka udáva spotrebu paliva 5,8 litra na 100 km a emisie 134 g/km CO2. Iste, realita bude trochu iná a záujemcovia o ekonomickú jazdu rovnako asi zvolia radšej turbodiesel 1,6 l. Rovnako ako u ostatných predokoliek modelu Qashqai aj najsilnejší benzínový motor sa spolieha na zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou.

V súvislosti s predstavením nového benzínového motora 1.6 DIG-T uviedol Nissan ešte novú automatickú prevodovku Xtronic, ktorá môže byť prikúpená k menšiemu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Ide o modernizovanú prevodovku CVT a k dispozícii je len vo verzii s pohonom predných kolies.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY