vytisknout velikost písma Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Nissan Qashqai konečne dostal silnejší benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai sa konečne nasťahuje silnejší benzínový motor. Súčasnú trochu podvyživenú tisícdvestovku s turbom doplní dynamicky atraktívnejšie benzínová tisícšesťstovka DIG-T. Nissan tento motor sľúbil už pred časom, ale novinka je ešte silnejšia, než sa pôvodne tvrdilo.

Nissan najprv hovoril o číslovke výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku výhradne na predné kolesá výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a krútiaci moment 240 Nm v rozmedzí 2000 až 4000 ot./min.

Zatiaľ najsilnejší benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozbehne sa na 200 km/h. Automobilka udáva spotrebu paliva 5,8 litra na 100 km a emisie 134 g/km CO2. Iste, realita bude trochu iná a záujemcovia o ekonomickú jazdu rovnako asi zvolia radšej turbodiesel 1,6 l. Rovnako ako u ostatných predokoliek modelu Qashqai aj najsilnejší benzínový motor sa spolieha na zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou.

V súvislosti s predstavením nového benzínového motora 1.6 DIG-T uviedol Nissan ešte novú automatickú prevodovku Xtronic, ktorá môže byť prikúpená k menšiemu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Ide o modernizovanú prevodovku CVT a k dispozícii je len vo verzii s pohonom predných kolies.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY