vytisknout velikost písma Nissan Qashqai bude jazdiť autonómne už budúci rok ako prvé auto značky

Nissan Qashqai bude jazdiť autonómne už budúci rok ako prvé auto značky

Populárny crossover Nissan Qashqai bude prvý model japonskej automobilky na európskom trhu, ktorý dostane funkciu samočinnej jazdy. Nissan bude nové systémy samočinnej jazdy implementovať postupne. Vôbec prvýkrát by sa ich zákazníci mohli dočkať už v roku 2017 aj na európskom trhu.

Automobilka plánuje uviesť v roku 2017 do predaja systém Piloted Drive 1.0, ktorý ponúkne funkciu úplne autonómnej jazdy v hustej premávke zatiaľ bez možnosti zmeniť jazdný pruh. Bude to akýsi pokročilý asistent jazdy v kolóne, kedy sa vodič už nebude musieť o nič postarať.

V roku 2018 príde vylepšená verzia autonómneho riadenia nazvaná Piloted Drive 2.0. Tá umožní samočinnú jazdu po diaľnici vrátane zmeny jazdného pruhu. Ale ani pri tom to nezostane a Nissan pripravuje ešte jednu verziu, ktorá má prísť na trh už v roku 2020.

Systém Piloted Drive 3.0 ponúkne vrátane vyššie spomínaných funkcií predovšetkým schopnosť poradiť si s križovatkami, čo je pre súčasné systémy autonómneho riadenia veľká výzva. Automobilka Nissan vyhlásila, že sa chce stať prvým výrobcom na svete, ktorý ponúkne autonómne riadenie v masovom a cenovo dostupnom modeli.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY