vytisknout velikost písma Nissan Qashqai bude jazdiť autonómne už budúci rok ako prvé auto značky

Nissan Qashqai bude jazdiť autonómne už budúci rok ako prvé auto značky

Populárny crossover Nissan Qashqai bude prvý model japonskej automobilky na európskom trhu, ktorý dostane funkciu samočinnej jazdy. Nissan bude nové systémy samočinnej jazdy implementovať postupne. Vôbec prvýkrát by sa ich zákazníci mohli dočkať už v roku 2017 aj na európskom trhu.

Automobilka plánuje uviesť v roku 2017 do predaja systém Piloted Drive 1.0, ktorý ponúkne funkciu úplne autonómnej jazdy v hustej premávke zatiaľ bez možnosti zmeniť jazdný pruh. Bude to akýsi pokročilý asistent jazdy v kolóne, kedy sa vodič už nebude musieť o nič postarať.

V roku 2018 príde vylepšená verzia autonómneho riadenia nazvaná Piloted Drive 2.0. Tá umožní samočinnú jazdu po diaľnici vrátane zmeny jazdného pruhu. Ale ani pri tom to nezostane a Nissan pripravuje ešte jednu verziu, ktorá má prísť na trh už v roku 2020.

Systém Piloted Drive 3.0 ponúkne vrátane vyššie spomínaných funkcií predovšetkým schopnosť poradiť si s križovatkami, čo je pre súčasné systémy autonómneho riadenia veľká výzva. Automobilka Nissan vyhlásila, že sa chce stať prvým výrobcom na svete, ktorý ponúkne autonómne riadenie v masovom a cenovo dostupnom modeli.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY