vytisknout velikost písma Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy

Väčší, ľahší, úspornejší, plný elektronických asistentov a samozrejme tiež predajne maximálne úspešný, taký chce byť Nissan Qashqai druhej generácie, ktorú sme krátko vyskúšali na chorvátskych cestách.
Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové miery, Interiér takmer bez problémov
  3. Štvorkolka iba ako vrchol, Za volantom
  4. Viac elektroniky, Cena od
  5. Fotogaléria

Rok 2007 bol pre automobilku Nissan dosť zaujímavým. Vtedy svetu prvýkrát ukázala svoje mestu odolné SUV. Len pre pripomienku, "mestu odolný " je údajne slovenský význam slova Qashqai. Trh, a to hlavne ten európsky, krátko na to ukázal naopak Nissanu, že to bol vynikajúci ťah. Predajné čísla rástli veľmi rýchlo a rástli ešte niekoľko nasledujúcich rokov.

Presne povedané rástlu do roku 2011, kedy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplárov. Nasledujúci rok už klesli predaje o necelých desať tisíc. Len pre predstavu, v prvom roku 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusov.

Aktuálne automobilka udáva, že sa celkovo od spustenia výroby predalo viac ako dva milióny exemplárov, pričom tri štvrtiny z tohto množstva zariadila japonskej značke Európa. Predovšetkým tento fakt dokazuje, ako je pre Qashqai dôležitý európsky trh a je to tiež dôvod, prečo tento nový Nissan vznikal v Európe. Konkrétne ho majú na svedomí strediska v Británii a v Španielsku, samozrejme za prispenia japonských inžinierov z centra v Atsugi.

nissan_qashqai_07.JPGnissan_qashqai_03.JPG
Nissan má od druhej generácie modelu Qashqai veľké očakávania. Niet sa čomu diviť, prvé vydanie tohto automobilu zaznamenalo predovšetkým v Európe veľmi zaujímavé predajné čísla.

Na Nissan Qashqai čaká pomerne ťažká úloha. Osloviť má zákazníkov túžiacich po SUV typu Subaru Forester alebo Toyota RAV4, zároveň by mal byť atraktívny pre záujemcov o klasický crossover určený do mesta a na koniec v Nissane myslia aj na časť koláča patriacu hatchbackom nižšej strednej triedy.

Ako už asi viete, Qashqai zostane iba päťmiestny. Predĺžená verzia označená ako +2 je minulosťou, rovnako ako je minulosťou v teréne schopný X-Trail. Ten sa zaradí ako väčšie SUV nad Qashqai a technicky mu bude veľmi podobné. O terén už skrátka záujem nie je, čo dokazuje ešte jeden fakt. Pathfinder novej generácie taktiež svoje pôsobenie mimo cesty vzdal a stalo sa z neho veľké SUV. Hoci už táto novinka existuje, neradujte sa, do Európy sa nedostane. Časť zákazníkov by mal uspokojiť X-Trail, ostatní môžu siahnuť po modeli Murano. Ale to som trochu odbočil.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY