vytisknout velikost písma Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy

Väčší, ľahší, úspornejší, plný elektronických asistentov a samozrejme tiež predajne maximálne úspešný, taký chce byť Nissan Qashqai druhej generácie, ktorú sme krátko vyskúšali na chorvátskych cestách.
Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové miery, Interiér takmer bez problémov
  3. Štvorkolka iba ako vrchol, Za volantom
  4. Viac elektroniky, Cena od
  5. Fotogaléria

Rok 2007 bol pre automobilku Nissan dosť zaujímavým. Vtedy svetu prvýkrát ukázala svoje mestu odolné SUV. Len pre pripomienku, "mestu odolný " je údajne slovenský význam slova Qashqai. Trh, a to hlavne ten európsky, krátko na to ukázal naopak Nissanu, že to bol vynikajúci ťah. Predajné čísla rástli veľmi rýchlo a rástli ešte niekoľko nasledujúcich rokov.

Presne povedané rástlu do roku 2011, kedy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplárov. Nasledujúci rok už klesli predaje o necelých desať tisíc. Len pre predstavu, v prvom roku 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusov.

Aktuálne automobilka udáva, že sa celkovo od spustenia výroby predalo viac ako dva milióny exemplárov, pričom tri štvrtiny z tohto množstva zariadila japonskej značke Európa. Predovšetkým tento fakt dokazuje, ako je pre Qashqai dôležitý európsky trh a je to tiež dôvod, prečo tento nový Nissan vznikal v Európe. Konkrétne ho majú na svedomí strediska v Británii a v Španielsku, samozrejme za prispenia japonských inžinierov z centra v Atsugi.

nissan_qashqai_07.JPGnissan_qashqai_03.JPG
Nissan má od druhej generácie modelu Qashqai veľké očakávania. Niet sa čomu diviť, prvé vydanie tohto automobilu zaznamenalo predovšetkým v Európe veľmi zaujímavé predajné čísla.

Na Nissan Qashqai čaká pomerne ťažká úloha. Osloviť má zákazníkov túžiacich po SUV typu Subaru Forester alebo Toyota RAV4, zároveň by mal byť atraktívny pre záujemcov o klasický crossover určený do mesta a na koniec v Nissane myslia aj na časť koláča patriacu hatchbackom nižšej strednej triedy.

Ako už asi viete, Qashqai zostane iba päťmiestny. Predĺžená verzia označená ako +2 je minulosťou, rovnako ako je minulosťou v teréne schopný X-Trail. Ten sa zaradí ako väčšie SUV nad Qashqai a technicky mu bude veľmi podobné. O terén už skrátka záujem nie je, čo dokazuje ešte jeden fakt. Pathfinder novej generácie taktiež svoje pôsobenie mimo cesty vzdal a stalo sa z neho veľké SUV. Hoci už táto novinka existuje, neradujte sa, do Európy sa nedostane. Časť zákazníkov by mal uspokojiť X-Trail, ostatní môžu siahnuť po modeli Murano. Ale to som trochu odbočil.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY