vytisknout velikost písma Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy

Väčší, ľahší, úspornejší, plný elektronických asistentov a samozrejme tiež predajne maximálne úspešný, taký chce byť Nissan Qashqai druhej generácie, ktorú sme krátko vyskúšali na chorvátskych cestách.
Nissan Qashqai 2014: prvé jazdné dojmy
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové miery, Interiér takmer bez problémov
  3. Štvorkolka iba ako vrchol, Za volantom
  4. Viac elektroniky, Cena od
  5. Fotogaléria

Rok 2007 bol pre automobilku Nissan dosť zaujímavým. Vtedy svetu prvýkrát ukázala svoje mestu odolné SUV. Len pre pripomienku, "mestu odolný " je údajne slovenský význam slova Qashqai. Trh, a to hlavne ten európsky, krátko na to ukázal naopak Nissanu, že to bol vynikajúci ťah. Predajné čísla rástli veľmi rýchlo a rástli ešte niekoľko nasledujúcich rokov.

Presne povedané rástlu do roku 2011, kedy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplárov. Nasledujúci rok už klesli predaje o necelých desať tisíc. Len pre predstavu, v prvom roku 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusov.

Aktuálne automobilka udáva, že sa celkovo od spustenia výroby predalo viac ako dva milióny exemplárov, pričom tri štvrtiny z tohto množstva zariadila japonskej značke Európa. Predovšetkým tento fakt dokazuje, ako je pre Qashqai dôležitý európsky trh a je to tiež dôvod, prečo tento nový Nissan vznikal v Európe. Konkrétne ho majú na svedomí strediska v Británii a v Španielsku, samozrejme za prispenia japonských inžinierov z centra v Atsugi.

nissan_qashqai_07.JPGnissan_qashqai_03.JPG
Nissan má od druhej generácie modelu Qashqai veľké očakávania. Niet sa čomu diviť, prvé vydanie tohto automobilu zaznamenalo predovšetkým v Európe veľmi zaujímavé predajné čísla.

Na Nissan Qashqai čaká pomerne ťažká úloha. Osloviť má zákazníkov túžiacich po SUV typu Subaru Forester alebo Toyota RAV4, zároveň by mal byť atraktívny pre záujemcov o klasický crossover určený do mesta a na koniec v Nissane myslia aj na časť koláča patriacu hatchbackom nižšej strednej triedy.

Ako už asi viete, Qashqai zostane iba päťmiestny. Predĺžená verzia označená ako +2 je minulosťou, rovnako ako je minulosťou v teréne schopný X-Trail. Ten sa zaradí ako väčšie SUV nad Qashqai a technicky mu bude veľmi podobné. O terén už skrátka záujem nie je, čo dokazuje ešte jeden fakt. Pathfinder novej generácie taktiež svoje pôsobenie mimo cesty vzdal a stalo sa z neho veľké SUV. Hoci už táto novinka existuje, neradujte sa, do Európy sa nedostane. Časť zákazníkov by mal uspokojiť X-Trail, ostatní môžu siahnuť po modeli Murano. Ale to som trochu odbočil.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY