vytisknout velikost písma Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Automobilka Nissan zahajuje skúšky svojich áut so samočinným riadením v bežnej prevádzke.
Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Až pred niekoľkými hodinami sme vás informovali o spustení projektu Volvo Drive Me, v rámci ktorého na cesty v okolí švédskeho Göteborgu vyráža flotila stovky vozidiel Volvo so samočinným riadením. Už v spomínanom článku sme ale pripomenuli, že medzi ďalšie značky, ktoré na autách bez vodičov pracujú, patrí tiež japonský Nissan. Praktické skúšky špeciálne upravených áut Nissan Leaf sa začali zvláštnou jazdou.

Nissan samocinne rizeni 1.jpgNissan samocinne rizeni 2.jpgNissan samocinne rizeni 3.jpg
Špeciálne upravené prototypy Nissan Leaf schopné samostatnej jazdy vyrážajú do testov v bežnej prevádzke

Odohrala sa na úseku diaľnice Sagami v prefektúre Kanagawa juhozápadne od Tokia a na palubu Leaf pri nej zasadli guvernér Kanagawa Yuji Kuroiwa a Toshiyuki Shiga z vedenia Nissanu. Testovací projekt bol nazvaný Nissan Autonomous Drive a upravené vozidlá sú v ňom schopné sledovať podmienky okolitej prevádzky a skrz celý rad senzorov a snímačov ovládať najdôležitejšie prevádzkové funkcie vrátane zrýchľovania, brzdenia a riadenia.

Takto upravený Leaf je zatiaľ prednostne určený pre testy na diaľniciach, na ktorých je údajne schopný dodržovať bezpečný odstup od vpredu idúceho vozidla, meniť jazdné pruhy a predbiehať pomalšie autá. Nissan chce prvé sériové autá schopné samostatnej jazdy predávať od roku 2020. Cieľom vývoja je najmä znížiť spotrebu paliva, zvýšiť úroveň jazdného komfortu a redukovať počet dopravných nehôd na minimum.

Nissan sľubuje, že tento systém bude montovať do väčšiny svojich modelov, teda nielen do tých najdrahších.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY