vytisknout velikost písma Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Automobilka Nissan zahajuje skúšky svojich áut so samočinným riadením v bežnej prevádzke.
Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Až pred niekoľkými hodinami sme vás informovali o spustení projektu Volvo Drive Me, v rámci ktorého na cesty v okolí švédskeho Göteborgu vyráža flotila stovky vozidiel Volvo so samočinným riadením. Už v spomínanom článku sme ale pripomenuli, že medzi ďalšie značky, ktoré na autách bez vodičov pracujú, patrí tiež japonský Nissan. Praktické skúšky špeciálne upravených áut Nissan Leaf sa začali zvláštnou jazdou.

Nissan samocinne rizeni 1.jpgNissan samocinne rizeni 2.jpgNissan samocinne rizeni 3.jpg
Špeciálne upravené prototypy Nissan Leaf schopné samostatnej jazdy vyrážajú do testov v bežnej prevádzke

Odohrala sa na úseku diaľnice Sagami v prefektúre Kanagawa juhozápadne od Tokia a na palubu Leaf pri nej zasadli guvernér Kanagawa Yuji Kuroiwa a Toshiyuki Shiga z vedenia Nissanu. Testovací projekt bol nazvaný Nissan Autonomous Drive a upravené vozidlá sú v ňom schopné sledovať podmienky okolitej prevádzky a skrz celý rad senzorov a snímačov ovládať najdôležitejšie prevádzkové funkcie vrátane zrýchľovania, brzdenia a riadenia.

Takto upravený Leaf je zatiaľ prednostne určený pre testy na diaľniciach, na ktorých je údajne schopný dodržovať bezpečný odstup od vpredu idúceho vozidla, meniť jazdné pruhy a predbiehať pomalšie autá. Nissan chce prvé sériové autá schopné samostatnej jazdy predávať od roku 2020. Cieľom vývoja je najmä znížiť spotrebu paliva, zvýšiť úroveň jazdného komfortu a redukovať počet dopravných nehôd na minimum.

Nissan sľubuje, že tento systém bude montovať do väčšiny svojich modelov, teda nielen do tých najdrahších.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY