vytisknout velikost písma Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Automobilka Nissan zahajuje skúšky svojich áut so samočinným riadením v bežnej prevádzke.
Nissan púšťa do prevádzky prvé upravené Leafy bez vodiča

Až pred niekoľkými hodinami sme vás informovali o spustení projektu Volvo Drive Me, v rámci ktorého na cesty v okolí švédskeho Göteborgu vyráža flotila stovky vozidiel Volvo so samočinným riadením. Už v spomínanom článku sme ale pripomenuli, že medzi ďalšie značky, ktoré na autách bez vodičov pracujú, patrí tiež japonský Nissan. Praktické skúšky špeciálne upravených áut Nissan Leaf sa začali zvláštnou jazdou.

Nissan samocinne rizeni 1.jpgNissan samocinne rizeni 2.jpgNissan samocinne rizeni 3.jpg
Špeciálne upravené prototypy Nissan Leaf schopné samostatnej jazdy vyrážajú do testov v bežnej prevádzke

Odohrala sa na úseku diaľnice Sagami v prefektúre Kanagawa juhozápadne od Tokia a na palubu Leaf pri nej zasadli guvernér Kanagawa Yuji Kuroiwa a Toshiyuki Shiga z vedenia Nissanu. Testovací projekt bol nazvaný Nissan Autonomous Drive a upravené vozidlá sú v ňom schopné sledovať podmienky okolitej prevádzky a skrz celý rad senzorov a snímačov ovládať najdôležitejšie prevádzkové funkcie vrátane zrýchľovania, brzdenia a riadenia.

Takto upravený Leaf je zatiaľ prednostne určený pre testy na diaľniciach, na ktorých je údajne schopný dodržovať bezpečný odstup od vpredu idúceho vozidla, meniť jazdné pruhy a predbiehať pomalšie autá. Nissan chce prvé sériové autá schopné samostatnej jazdy predávať od roku 2020. Cieľom vývoja je najmä znížiť spotrebu paliva, zvýšiť úroveň jazdného komfortu a redukovať počet dopravných nehôd na minimum.

Nissan sľubuje, že tento systém bude montovať do väčšiny svojich modelov, teda nielen do tých najdrahších.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY