vytisknout velikost písma Nissan: Pulsar, X-Trail, modernizovaný Juke a ďalšie novinky

Nissan oficiálne uviedol na slovenský trh tri novinky naraz. Do ponuky dorazil nový X-Trail, Pulsar a modernizovaný Juke.
Nissan: Pulsar, X-Trail, modernizovaný Juke a ďalšie novinky
Zoznam kapitol
  1. Pulsar: tešte se na ostrú verziu, kombi ani 4x4 nebude
  2. X-Trail: Väčší a schopnejší Qashqai, Nissan Juke: Nový motor a viac individualizácie, Budúcnosť?

Hneď tri novinky automobilky Nissan boli dnes oficiálne uvedené na slovenský trh. Najviac pozornosti je venovanej modelu Pulsar, ktorý znamená pre japonskú značku návrat medzi klasické hatchbacky nižšej strednej triedy. Bez zaujímavosti nie je ani X-Trail a modernizovaný Juke, ktorý sa v Európe predáva až prekvapivo dobre.

Pulsar: tešte sa na ostrú verziu, kombi ani 4x4 nebude

Nissan Pulsar sa v ponuke automobilky zaradil tesne vedľa modelu Qashqai. Dôvodom takéhoto rozhodnutia je údajne okrem iného aj snaha zaujať firemných zákazníkov, pretože niektorí nechcú (alebo z nejakého dôvodu) nemôžu mať vo svojej flotile auto kategórie SUV.

Aktuálna ponuka zahŕňa naftový agregát 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a benzínovú preplnovanú tisícdvestovku DIG-T disponujúcu maximom 85 kW (115 k). Diesel je vždy kombinovaný s manuálnou prevodovkou, pri benzínovom motore môžete siahnuť po automatickej prevodovke Xtronic.

Základná výbava Visia zahŕňa manuálnu klimatizáciu, tempomat, elektricky ovládané okná, rádio s CD, USB alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Prvá cena činí 10 900 eur za benzínové prevedenie, verzia s automatom stojí 13 983 eur a diesel 14 343 eur.

Druhá úroveň Acenta pridá hmlové svetlá, šestnásťpalcové disky, dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a lepšie ozvučenie. Podstatne širšia je potom paleta príplatkových prvkov, kde sa objavuje navigácia, Safety Shield, kamerový systém AVM a tak ďalej. Vrcholná Tekna má Safety Shield v štandarde, rovnako ako predné svetlá zložené z diód, štartovanie tlačidlom, kamery a navigáciu. Jediné, čo si môžete dokúpiť, je kožené čalúnenie. Takéto prevedenie vás vyjde na 16 889 eur (1.2 DIG-T), 18 705 eur (Xtronic) alebo 19 068 eur (dCi).

V Paríži sa ukáže Pulsar s motorom 1.6 DIG-T naladeným na 140 kW (190 k). Táto verzia dorazí do predaja na jar budúceho roka. Na rovnakom autosalóne potom Nissan predstaví tiež jedno prekvapenie. Nepotvrdená informácia sľubuje ešte rýchlejší Pulsar, ktorý by sa mal neskôr zapojiť do boja o najrýchlejšie kolo na Nürburgringu v kategórii predokoliek.

808441460.JPG815130696.JPG
Aj keď by technicky mohol byť Pulsar štvorkolkou a mohol by mať tiež silnejší diesel, rovnako ako Qashqai, s ničím takým sa údajne nepočíta.

Pretože Pulsar stojí na platforme CMF, ktorú zdieľa s X-Trailom aj Qashqaiom, ponúka sa otázka, či sa napríklad v budúcnosti nedočkáme verzie s pohonom všetkých kolies alebo silnejšou naftovou tisícšesťstovkou. Na podobné otázky Nissan zatiaľ odpovedá záporne, hoci technicky nie je problém také prevedenie vyrobiť. Kto chce silnejší diesel alebo štvorkolku, ten si musí kúpiť Qashqai. A čo sa týka kombíku odvodeného od Pulsaru, tam Nissan vyhlásil rezolútne nie. Aj keď "nikdy nehovor nikdy" ...

Mimochodom jedna poznámka k Pulsaru na záver. Historicky prvým zákazníkom, ktorý si prevzal model Pulsar, je Andrés Iniesta, ktorý parkuje vo svojej garáži napríklad aj Bugatti Veyron.

499672743.JPG914872992.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY