vytisknout velikost písma Nissan: Pulsar, X-Trail, modernizovaný Juke a ďalšie novinky

Nissan oficiálne uviedol na slovenský trh tri novinky naraz. Do ponuky dorazil nový X-Trail, Pulsar a modernizovaný Juke.
Nissan: Pulsar, X-Trail, modernizovaný Juke a ďalšie novinky
Zoznam kapitol
  1. Pulsar: tešte se na ostrú verziu, kombi ani 4x4 nebude
  2. X-Trail: Väčší a schopnejší Qashqai, Nissan Juke: Nový motor a viac individualizácie, Budúcnosť?

Hneď tri novinky automobilky Nissan boli dnes oficiálne uvedené na slovenský trh. Najviac pozornosti je venovanej modelu Pulsar, ktorý znamená pre japonskú značku návrat medzi klasické hatchbacky nižšej strednej triedy. Bez zaujímavosti nie je ani X-Trail a modernizovaný Juke, ktorý sa v Európe predáva až prekvapivo dobre.

Pulsar: tešte sa na ostrú verziu, kombi ani 4x4 nebude

Nissan Pulsar sa v ponuke automobilky zaradil tesne vedľa modelu Qashqai. Dôvodom takéhoto rozhodnutia je údajne okrem iného aj snaha zaujať firemných zákazníkov, pretože niektorí nechcú (alebo z nejakého dôvodu) nemôžu mať vo svojej flotile auto kategórie SUV.

Aktuálna ponuka zahŕňa naftový agregát 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a benzínovú preplnovanú tisícdvestovku DIG-T disponujúcu maximom 85 kW (115 k). Diesel je vždy kombinovaný s manuálnou prevodovkou, pri benzínovom motore môžete siahnuť po automatickej prevodovke Xtronic.

Základná výbava Visia zahŕňa manuálnu klimatizáciu, tempomat, elektricky ovládané okná, rádio s CD, USB alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Prvá cena činí 10 900 eur za benzínové prevedenie, verzia s automatom stojí 13 983 eur a diesel 14 343 eur.

Druhá úroveň Acenta pridá hmlové svetlá, šestnásťpalcové disky, dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a lepšie ozvučenie. Podstatne širšia je potom paleta príplatkových prvkov, kde sa objavuje navigácia, Safety Shield, kamerový systém AVM a tak ďalej. Vrcholná Tekna má Safety Shield v štandarde, rovnako ako predné svetlá zložené z diód, štartovanie tlačidlom, kamery a navigáciu. Jediné, čo si môžete dokúpiť, je kožené čalúnenie. Takéto prevedenie vás vyjde na 16 889 eur (1.2 DIG-T), 18 705 eur (Xtronic) alebo 19 068 eur (dCi).

V Paríži sa ukáže Pulsar s motorom 1.6 DIG-T naladeným na 140 kW (190 k). Táto verzia dorazí do predaja na jar budúceho roka. Na rovnakom autosalóne potom Nissan predstaví tiež jedno prekvapenie. Nepotvrdená informácia sľubuje ešte rýchlejší Pulsar, ktorý by sa mal neskôr zapojiť do boja o najrýchlejšie kolo na Nürburgringu v kategórii predokoliek.

808441460.JPG815130696.JPG
Aj keď by technicky mohol byť Pulsar štvorkolkou a mohol by mať tiež silnejší diesel, rovnako ako Qashqai, s ničím takým sa údajne nepočíta.

Pretože Pulsar stojí na platforme CMF, ktorú zdieľa s X-Trailom aj Qashqaiom, ponúka sa otázka, či sa napríklad v budúcnosti nedočkáme verzie s pohonom všetkých kolies alebo silnejšou naftovou tisícšesťstovkou. Na podobné otázky Nissan zatiaľ odpovedá záporne, hoci technicky nie je problém také prevedenie vyrobiť. Kto chce silnejší diesel alebo štvorkolku, ten si musí kúpiť Qashqai. A čo sa týka kombíku odvodeného od Pulsaru, tam Nissan vyhlásil rezolútne nie. Aj keď "nikdy nehovor nikdy" ...

Mimochodom jedna poznámka k Pulsaru na záver. Historicky prvým zákazníkom, ktorý si prevzal model Pulsar, je Andrés Iniesta, ktorý parkuje vo svojej garáži napríklad aj Bugatti Veyron.

499672743.JPG914872992.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY