vytisknout velikost písma Nissan Pulsar: Prvé statické dojmy

Ako Nissan Pulsar jazdí, to vám zatiaľ povedať nemôžeme, no čo sa statickej prehliadky týka, na tú sa embargo nevzťahuje. Takže: aký tento hatchback na prvý pohľad je?
Nissan Pulsar: Prvé statické dojmy
Zoznam kapitol
  1. Dizajn bez prekvapení, Priestor vraj rekordný
  2. Fotogaléria

Na úvod je potrebné stručné vysvetlenie. Aktuálne máme v redakcii nový Nissan Pulsar. Ide však o predsériový exemplár s minimálnym počtom najazdených kilometrov. Automobilka nám ho zapožičala pod podmienkou, že test ani jazdné dojmy nevyjdú skôr ako v septembri. Preto sa v túto chvíľu zameriame iba na základné fakty, všetko ostatné očakávajte zhruba o mesiac.

Samozrejme stále platí, ako u každého nami testovaného automobilu, že sa môžete pýtať na všetko, čo vás zaujíma. Auto nám ešte pár dní v redakcii zostane.

Dizajn bez prekvapení

Prvá oficiálna "on-line" premiéra prebehla už v máji. A ako sa dalo čakať, žiadne prekvapenie sa nekonalo. Pulsar dizajnovo nadväzuje na Qashqai a X-Trail a vlastne do istej miery vyzerá veľmi podobne. Musím povedať, že sa mi celkom páči. Ostrá verzia Nismo by mohla vyzerať naozaj dobre. Na druhú stranu, keď sa na auto pozriete z boku, určite sa vám vybaví iný model značky Nissan. Spomínate si na Tiida?

pulsar_32.JPGpulsar_29.JPG
Prednú časť by ste si mohli ľahko zameniť za tú z Nissanu Qashqai. Z boku Pulsar tak trochu pripomína starší model Tiida.

Ani interiér neprináša nič prekvapivého. Teda ak sa budeme stále baviť o dizajne. Aj tu naplno spoznáte príbuznosť s modelmi Qashqai a X-Trail. Palubná doska je prakticky rovnaká, to isté platí o stredovom paneli alebo prístrojovom štíte. Kto má rád jednoduché tvary, ten zrejme nebude mať námietky. Všetko je maximálne prehľadné, veľmi rýchlo sa zorientujete.

Priestor vraj rekordný

Zatiaľ sa mi nepodarilo overiť informáciu o tom, či aj na sedadlá Pulsar použil Nissan postupy NASA, ako to uvádzal pri modeli Qashqai. Každopádne sedadlá sú veľmi príjemné. Tie vpredu by mohli mať o niečo dlhší sedák, ale to je len drobnosť. Čo sa materiálov týka, tešte sa na zmäkčené plasty a tiež na veľké množstvo tvrdých plastov.

pulsar_08.JPGpulsar_15.JPG
Interiér nenadchne, ale ani neurazí. V mnohom sa taktiež podobá Nissanu Qashqai. Veľkou zbraňou je priestor vzadu. Automobilka neklamala. Pulsar ponúka v druhej rade neskutočne veľa miesta.

Oficiálne májové materiály hovorili o doslova rekordnom priestore pre cestujúcich. V prvom rade proti tomu nemožno nič namietať. Nad hlavou je miesta na rozdávanie, s šírkou tiež nie sú problémy. Keď som sa však posadil do druhého radu za vodiča, nestačil som sa čudovať a radšej si znovu sadol za volant, aby som skontroloval, či som si náhodou nevedomky neposunul sedadlo vodiča vpred. Nissan neklamal, vzadu je obrovský priestor pre nohy.

Nemá síce v ruke konkrétne čísla, ale subjektívne by som si trúfol tvrdiť, že Pulsar porazí s priestorom pre zadných cestujúcich aj Škodu Octaviu, ktorá v tomto smere ponúkala zatiaľ v danej kategórii najviac. Súperi typu VW Golf, Seat Leon alebo Hyundai i30 môžu len a len závidieť. Pulsar je proste auto pre vysokých ľudí. Ja so svojimi 190 cm mám pred kolenami dobrých desať centimetrov rezervu.

pulsar_16.JPGpulsar_18.JPGpulsar_19.JPGpulsar_20.JPGpulsar_17.JPG
Kufor vyzerá, že by mohol prehltnúť slušnú porciu batožiny. Piate dvere sa vyklápajú veľmi vysoko.

Ostatne podľa základných čísel sa niet čomu diviť. Pulsar stojí na platforme CMF2, technika je teda veľmi blízka modelom Qashqai a X-Trail. Práve so sedemmiestnym X-Trailom má Pulsar zhodný rázvor 2700 mm. Kufor taktiež nebude slabinou, aj keď nákladová hrana nie je práve nízko.

Prvé dojmy z Nissanu Pulsar sú celkovo pozitívne. Kompletný test zahŕňajúci samozrejme aj hodnotenie jazdy prinesieme neskôr. Len pre upresnenie, testovaná verzia má pod kapotou naftový štvorvalec 1.5 dCi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY