vytisknout velikost písma Nissan Pulsar: Prvé statické dojmy

Ako Nissan Pulsar jazdí, to vám zatiaľ povedať nemôžeme, no čo sa statickej prehliadky týka, na tú sa embargo nevzťahuje. Takže: aký tento hatchback na prvý pohľad je?
Nissan Pulsar: Prvé statické dojmy
Zoznam kapitol
  1. Dizajn bez prekvapení, Priestor vraj rekordný
  2. Fotogaléria

Na úvod je potrebné stručné vysvetlenie. Aktuálne máme v redakcii nový Nissan Pulsar. Ide však o predsériový exemplár s minimálnym počtom najazdených kilometrov. Automobilka nám ho zapožičala pod podmienkou, že test ani jazdné dojmy nevyjdú skôr ako v septembri. Preto sa v túto chvíľu zameriame iba na základné fakty, všetko ostatné očakávajte zhruba o mesiac.

Samozrejme stále platí, ako u každého nami testovaného automobilu, že sa môžete pýtať na všetko, čo vás zaujíma. Auto nám ešte pár dní v redakcii zostane.

Dizajn bez prekvapení

Prvá oficiálna "on-line" premiéra prebehla už v máji. A ako sa dalo čakať, žiadne prekvapenie sa nekonalo. Pulsar dizajnovo nadväzuje na Qashqai a X-Trail a vlastne do istej miery vyzerá veľmi podobne. Musím povedať, že sa mi celkom páči. Ostrá verzia Nismo by mohla vyzerať naozaj dobre. Na druhú stranu, keď sa na auto pozriete z boku, určite sa vám vybaví iný model značky Nissan. Spomínate si na Tiida?

pulsar_32.JPGpulsar_29.JPG
Prednú časť by ste si mohli ľahko zameniť za tú z Nissanu Qashqai. Z boku Pulsar tak trochu pripomína starší model Tiida.

Ani interiér neprináša nič prekvapivého. Teda ak sa budeme stále baviť o dizajne. Aj tu naplno spoznáte príbuznosť s modelmi Qashqai a X-Trail. Palubná doska je prakticky rovnaká, to isté platí o stredovom paneli alebo prístrojovom štíte. Kto má rád jednoduché tvary, ten zrejme nebude mať námietky. Všetko je maximálne prehľadné, veľmi rýchlo sa zorientujete.

Priestor vraj rekordný

Zatiaľ sa mi nepodarilo overiť informáciu o tom, či aj na sedadlá Pulsar použil Nissan postupy NASA, ako to uvádzal pri modeli Qashqai. Každopádne sedadlá sú veľmi príjemné. Tie vpredu by mohli mať o niečo dlhší sedák, ale to je len drobnosť. Čo sa materiálov týka, tešte sa na zmäkčené plasty a tiež na veľké množstvo tvrdých plastov.

pulsar_08.JPGpulsar_15.JPG
Interiér nenadchne, ale ani neurazí. V mnohom sa taktiež podobá Nissanu Qashqai. Veľkou zbraňou je priestor vzadu. Automobilka neklamala. Pulsar ponúka v druhej rade neskutočne veľa miesta.

Oficiálne májové materiály hovorili o doslova rekordnom priestore pre cestujúcich. V prvom rade proti tomu nemožno nič namietať. Nad hlavou je miesta na rozdávanie, s šírkou tiež nie sú problémy. Keď som sa však posadil do druhého radu za vodiča, nestačil som sa čudovať a radšej si znovu sadol za volant, aby som skontroloval, či som si náhodou nevedomky neposunul sedadlo vodiča vpred. Nissan neklamal, vzadu je obrovský priestor pre nohy.

Nemá síce v ruke konkrétne čísla, ale subjektívne by som si trúfol tvrdiť, že Pulsar porazí s priestorom pre zadných cestujúcich aj Škodu Octaviu, ktorá v tomto smere ponúkala zatiaľ v danej kategórii najviac. Súperi typu VW Golf, Seat Leon alebo Hyundai i30 môžu len a len závidieť. Pulsar je proste auto pre vysokých ľudí. Ja so svojimi 190 cm mám pred kolenami dobrých desať centimetrov rezervu.

pulsar_16.JPGpulsar_18.JPGpulsar_19.JPGpulsar_20.JPGpulsar_17.JPG
Kufor vyzerá, že by mohol prehltnúť slušnú porciu batožiny. Piate dvere sa vyklápajú veľmi vysoko.

Ostatne podľa základných čísel sa niet čomu diviť. Pulsar stojí na platforme CMF2, technika je teda veľmi blízka modelom Qashqai a X-Trail. Práve so sedemmiestnym X-Trailom má Pulsar zhodný rázvor 2700 mm. Kufor taktiež nebude slabinou, aj keď nákladová hrana nie je práve nízko.

Prvé dojmy z Nissanu Pulsar sú celkovo pozitívne. Kompletný test zahŕňajúci samozrejme aj hodnotenie jazdy prinesieme neskôr. Len pre upresnenie, testovaná verzia má pod kapotou naftový štvorvalec 1.5 dCi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY