vytisknout velikost písma Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Koncom januára Nissan odhalil svoje plány pre tento rok. Okrem Qashqaia automobilka sľúbila tiež nástupcu X-Trailu a súpera pre Volkswagen Golf. Prvých dvoch už poznáme, nastal čas pre tretieho a celkom isto najdôležitejšieho nováčika, ktorý nadviaže na Almeru. Nakoniec nesie meno Pulsar.

Nissan Plusar používa ako základ modulárnu platformu CMF2, čo znamená techniku ​​veľmi blízku dvojici Qashqai/X-Trail. Na dĺžku táto novinka meria 4385 mm, pričom rázvor činí 2700 mm. Inak povedané dostal Pulsar rázvor zhodný so sedemmiestnym X-Trailom. Oproti nemu je ale kratší o 255 mm. Naopak, v porovnaní so svojím hlavným súperom v podobe VW Golf je dlhší o 130 mm, pričom rázvorom ho predbehne o 63 mm.

Japonská značka stavila na priestor v druhom rade, čo je veľká zbraň Škody Octavie. Nissan sľubuje v tomto smere doslova rekordné množstvo miesta. Nikto zo súperov údajne neponúkne pre zadných cestujúcich viac. Teda presne povedané sa bavíme o priestore pre nohy a ramená.

Ponuka motorizácií je zhodná s tým, čo poznáme z modelu Qashqai. Pre začiatok bude k dispozícii preplňovaná benzínová jedna-dvojka naladená na 115 koní a 190 Nm, alternatívou je naftová jedna-päťka s maximom 110 koní. Budúci rok potom dorazí ešte štvorvalec 1.6 DIG-T a už teraz sa hovorí o variantoch Pulsar Nismo (200 k) a ešte výkonnejší Pulsar Nismo RS so samosvorom na prednej náprave. Rovnako ako u Qashqaia očakávajte zástup elektrických pomocníkov združených pod názvom Safety Shield.

Pulsar údajne vznikol presne pre potreby európskych zákazníkov. Vyrábať sa bude v Španielsku, v predaji sa objaví na jeseň.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY