vytisknout velikost písma Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Koncom januára Nissan odhalil svoje plány pre tento rok. Okrem Qashqaia automobilka sľúbila tiež nástupcu X-Trailu a súpera pre Volkswagen Golf. Prvých dvoch už poznáme, nastal čas pre tretieho a celkom isto najdôležitejšieho nováčika, ktorý nadviaže na Almeru. Nakoniec nesie meno Pulsar.

Nissan Plusar používa ako základ modulárnu platformu CMF2, čo znamená techniku ​​veľmi blízku dvojici Qashqai/X-Trail. Na dĺžku táto novinka meria 4385 mm, pričom rázvor činí 2700 mm. Inak povedané dostal Pulsar rázvor zhodný so sedemmiestnym X-Trailom. Oproti nemu je ale kratší o 255 mm. Naopak, v porovnaní so svojím hlavným súperom v podobe VW Golf je dlhší o 130 mm, pričom rázvorom ho predbehne o 63 mm.

Japonská značka stavila na priestor v druhom rade, čo je veľká zbraň Škody Octavie. Nissan sľubuje v tomto smere doslova rekordné množstvo miesta. Nikto zo súperov údajne neponúkne pre zadných cestujúcich viac. Teda presne povedané sa bavíme o priestore pre nohy a ramená.

Ponuka motorizácií je zhodná s tým, čo poznáme z modelu Qashqai. Pre začiatok bude k dispozícii preplňovaná benzínová jedna-dvojka naladená na 115 koní a 190 Nm, alternatívou je naftová jedna-päťka s maximom 110 koní. Budúci rok potom dorazí ešte štvorvalec 1.6 DIG-T a už teraz sa hovorí o variantoch Pulsar Nismo (200 k) a ešte výkonnejší Pulsar Nismo RS so samosvorom na prednej náprave. Rovnako ako u Qashqaia očakávajte zástup elektrických pomocníkov združených pod názvom Safety Shield.

Pulsar údajne vznikol presne pre potreby európskych zákazníkov. Vyrábať sa bude v Španielsku, v predaji sa objaví na jeseň.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY