vytisknout velikost písma Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Nissan predstavil model Pulsar. Ponúknuť má rekordný priestor

Koncom januára Nissan odhalil svoje plány pre tento rok. Okrem Qashqaia automobilka sľúbila tiež nástupcu X-Trailu a súpera pre Volkswagen Golf. Prvých dvoch už poznáme, nastal čas pre tretieho a celkom isto najdôležitejšieho nováčika, ktorý nadviaže na Almeru. Nakoniec nesie meno Pulsar.

Nissan Plusar používa ako základ modulárnu platformu CMF2, čo znamená techniku ​​veľmi blízku dvojici Qashqai/X-Trail. Na dĺžku táto novinka meria 4385 mm, pričom rázvor činí 2700 mm. Inak povedané dostal Pulsar rázvor zhodný so sedemmiestnym X-Trailom. Oproti nemu je ale kratší o 255 mm. Naopak, v porovnaní so svojím hlavným súperom v podobe VW Golf je dlhší o 130 mm, pričom rázvorom ho predbehne o 63 mm.

Japonská značka stavila na priestor v druhom rade, čo je veľká zbraň Škody Octavie. Nissan sľubuje v tomto smere doslova rekordné množstvo miesta. Nikto zo súperov údajne neponúkne pre zadných cestujúcich viac. Teda presne povedané sa bavíme o priestore pre nohy a ramená.

Ponuka motorizácií je zhodná s tým, čo poznáme z modelu Qashqai. Pre začiatok bude k dispozícii preplňovaná benzínová jedna-dvojka naladená na 115 koní a 190 Nm, alternatívou je naftová jedna-päťka s maximom 110 koní. Budúci rok potom dorazí ešte štvorvalec 1.6 DIG-T a už teraz sa hovorí o variantoch Pulsar Nismo (200 k) a ešte výkonnejší Pulsar Nismo RS so samosvorom na prednej náprave. Rovnako ako u Qashqaia očakávajte zástup elektrických pomocníkov združených pod názvom Safety Shield.

Pulsar údajne vznikol presne pre potreby európskych zákazníkov. Vyrábať sa bude v Španielsku, v predaji sa objaví na jeseň.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY