vytisknout velikost písma Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o pohonnej jednotke DIG-T R pre experimentálne pretekárske vozidlo Nissan Zeod RC.
Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Do tohto ročníka vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans nasadí Nissan experimentálne pretekárske vozidlo Zeod RC s krajne nezvyčajnou konfiguráciou hnacieho ústrojenstva. Jeho základom bude trojvalec so zdvihovým objemom iba 1,5 l.

Nissan-ZEOD-Engine-Large- (1).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (3).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (4).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (5).jpg
Novinka Nissanu má lepší pomer výkon / hmotnosť ako motory F1 pre sezónu 2014

Preplňovaný zážihový motor DIG-T R sa vyznačuje veľmi kompaktnou konštrukciou. Bez príslušenstva meria iba 500 x 400 x 200 mm a váži len 40 kilogramov.

Dosahuje pritom oslnivých parametrov. Nissan uvádza najvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a krútiaci moment 380 Nm. Jednotka, na ktorej vývoji spolupracoval francúzsky výrobca palív a mazív Total, "točí" maximálne 7500 min-1.

Zeod RC má tiež elektromotor alebo elektromotory, o ktorých však zatiaľ Nissan nič neprezradil. Naznačil len, že v každom stinte obíde experimentálny závodiak jedno koleso čisto na elektrický pohon. 

ZEOD-TOTAL-6000-pixels.jpgMiyatani-ZEOD-Engine-For-Print-001.jpg
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

"Nissan sa stane prvým veľkým výrobcom, ktorý vo významnom medzinárodnom športovom preteku nasadí motor s objemom 1,5 l," povedal v oficiálnej tlačovej správe športový riaditeľ Darren Cox. "Poznatky získané pri vývoji motora nájdu neskôr uplatnenie v budúcich cestných vozidlách Nissanu."

Slávna dvadsaťštyrihodinovka v Le Mans sa koná cez víkend 14. až 15. júna 2014. Nissan Zeod RC bude štartovať v experimentálnej kategórii Garage 56.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY