vytisknout velikost písma Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o pohonnej jednotke DIG-T R pre experimentálne pretekárske vozidlo Nissan Zeod RC.
Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Do tohto ročníka vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans nasadí Nissan experimentálne pretekárske vozidlo Zeod RC s krajne nezvyčajnou konfiguráciou hnacieho ústrojenstva. Jeho základom bude trojvalec so zdvihovým objemom iba 1,5 l.

Nissan-ZEOD-Engine-Large- (1).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (3).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (4).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (5).jpg
Novinka Nissanu má lepší pomer výkon / hmotnosť ako motory F1 pre sezónu 2014

Preplňovaný zážihový motor DIG-T R sa vyznačuje veľmi kompaktnou konštrukciou. Bez príslušenstva meria iba 500 x 400 x 200 mm a váži len 40 kilogramov.

Dosahuje pritom oslnivých parametrov. Nissan uvádza najvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a krútiaci moment 380 Nm. Jednotka, na ktorej vývoji spolupracoval francúzsky výrobca palív a mazív Total, "točí" maximálne 7500 min-1.

Zeod RC má tiež elektromotor alebo elektromotory, o ktorých však zatiaľ Nissan nič neprezradil. Naznačil len, že v každom stinte obíde experimentálny závodiak jedno koleso čisto na elektrický pohon. 

ZEOD-TOTAL-6000-pixels.jpgMiyatani-ZEOD-Engine-For-Print-001.jpg
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

"Nissan sa stane prvým veľkým výrobcom, ktorý vo významnom medzinárodnom športovom preteku nasadí motor s objemom 1,5 l," povedal v oficiálnej tlačovej správe športový riaditeľ Darren Cox. "Poznatky získané pri vývoji motora nájdu neskôr uplatnenie v budúcich cestných vozidlách Nissanu."

Slávna dvadsaťštyrihodinovka v Le Mans sa koná cez víkend 14. až 15. júna 2014. Nissan Zeod RC bude štartovať v experimentálnej kategórii Garage 56.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY