vytisknout velikost písma Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o pohonnej jednotke DIG-T R pre experimentálne pretekárske vozidlo Nissan Zeod RC.
Nissan pošle do Le Mans trojvalec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Do tohto ročníka vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans nasadí Nissan experimentálne pretekárske vozidlo Zeod RC s krajne nezvyčajnou konfiguráciou hnacieho ústrojenstva. Jeho základom bude trojvalec so zdvihovým objemom iba 1,5 l.

Nissan-ZEOD-Engine-Large- (1).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (3).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (4).jpgNissan-ZEOD-Engine-Large- (5).jpg
Novinka Nissanu má lepší pomer výkon / hmotnosť ako motory F1 pre sezónu 2014

Preplňovaný zážihový motor DIG-T R sa vyznačuje veľmi kompaktnou konštrukciou. Bez príslušenstva meria iba 500 x 400 x 200 mm a váži len 40 kilogramov.

Dosahuje pritom oslnivých parametrov. Nissan uvádza najvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a krútiaci moment 380 Nm. Jednotka, na ktorej vývoji spolupracoval francúzsky výrobca palív a mazív Total, "točí" maximálne 7500 min-1.

Zeod RC má tiež elektromotor alebo elektromotory, o ktorých však zatiaľ Nissan nič neprezradil. Naznačil len, že v každom stinte obíde experimentálny závodiak jedno koleso čisto na elektrický pohon. 

ZEOD-TOTAL-6000-pixels.jpgMiyatani-ZEOD-Engine-For-Print-001.jpg
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

"Nissan sa stane prvým veľkým výrobcom, ktorý vo významnom medzinárodnom športovom preteku nasadí motor s objemom 1,5 l," povedal v oficiálnej tlačovej správe športový riaditeľ Darren Cox. "Poznatky získané pri vývoji motora nájdu neskôr uplatnenie v budúcich cestných vozidlách Nissanu."

Slávna dvadsaťštyrihodinovka v Le Mans sa koná cez víkend 14. až 15. júna 2014. Nissan Zeod RC bude štartovať v experimentálnej kategórii Garage 56.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY