vytisknout velikost písma Nissan Note Nismo S dostal agresívny dizajn a 140 koní

Nissan Note Nismo S dostal agresívny dizajn a 140 koní

Európsky Nissan žije nedávnou premiérou konceptu Pulsar Nismo. To v Japonsku sa môžu zákazníci tešiť na inú novinku tejto športovej divízie. Nissan totiž predstavil ostrú verziu odvodenú od menšieho hatchbacku Note. V ponuke bude Note Nismo a Note Nismo S. Obidva ponúknu športový vzhľad, druhý menovaný potom aj viac výkonu. 

Note Nismo dostal agresívny nárazník, šestnásťpalcové kolesá, diódy denného svietenia, športové odpruženie, kovové pedále a športové sedačky. Nismo S jazdí na sedemnásťpalcových kolesách. Slabšie prevedenie používa štandardnú benzínovú tisícdvestovku kombinovanú s prevodovkou CVT. Jazdnými vlastnosťami tak zrejme zas až o takú zábavu nepôjde. Pre tieto účely tu je však pripravené Nismo S. 

Vrcholná verzia má pod kapotou väčšiu štvorvalcovú tisícšesťstovku spojenú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Note Nismo S tak dáva vodičovi k dispozícii slušných 103 kW/140 koní dostupných pri 6400 ot./min. A aby bol športový dojem čo najlepší, má toto prevedenie okrem iného ešte športovo ladený výfuk. Uvidíme, či sa aj k nám nejaký Note Nismo pozrie.

note_nismo_08.jpgnote_nismo_07.jpgnote_nismo_10.jpgnote_nismo_11.jpgnote_nismo_04.jpgnote_nismo_02.jpgnote_nismo_05.jpgnote_nismo_01.jpgnote_nismo_03.jpgnote_nismo_09.jpgnote_nismo_06.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY