vytisknout velikost písma Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note je od februára po novom k dostaniu s preplňovaným trojvalcom. Bohužiaľ sa nejedná o štyristokoňovú tisícpäťstovku - tú si automobilka šetrí na Le Mans. Pod obchodným označením DIG-S sa skrýva jednotka s interným kódom HR12DDR, ktorú Nissan už nejakú dobu montuje do Micry.

Motor s objemom 1198 cm3 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a preplňovanie kompresorom namiesto normálnejšieho turbodúchadla. Pracuje v takzvanom Millerovej cykle, ktorý ponecháva otvorené sacie ventily aj na začiatku kompresného zdvihu. V prípade Note DIG-S je výsledkom 98 koní a 147 Nm pri homologizovanej spotrebe 4,3 l/100 km a emisiách CO2 99 g / km.

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Note DIG-S je vždy dodávaný so systémom stop-štart a dostal aj zodpovedajúce naladenie podvozku. Popri nových pružinách, tlmičoch aj stabilizátoroch to znamená tiež pridanie výstuh zvyšujúcich tuhosť karosérie.

Nissan predpokladá, že táto verzia sa bude na celkových európskych predajoch Note podieľať asi jednou štvrtinou.

Preplňované trojvalce sú pod kapotami áut predávaných v Európe čoraz častejšie. Väčšinou sa ale držia litrového objemu. Ford oslavuje úspechy so svojim litrovým EcoBoostom, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženeve predstaví Adam 1.0 SIDI.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY