vytisknout velikost písma Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note je od februára po novom k dostaniu s preplňovaným trojvalcom. Bohužiaľ sa nejedná o štyristokoňovú tisícpäťstovku - tú si automobilka šetrí na Le Mans. Pod obchodným označením DIG-S sa skrýva jednotka s interným kódom HR12DDR, ktorú Nissan už nejakú dobu montuje do Micry.

Motor s objemom 1198 cm3 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a preplňovanie kompresorom namiesto normálnejšieho turbodúchadla. Pracuje v takzvanom Millerovej cykle, ktorý ponecháva otvorené sacie ventily aj na začiatku kompresného zdvihu. V prípade Note DIG-S je výsledkom 98 koní a 147 Nm pri homologizovanej spotrebe 4,3 l/100 km a emisiách CO2 99 g / km.

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Note DIG-S je vždy dodávaný so systémom stop-štart a dostal aj zodpovedajúce naladenie podvozku. Popri nových pružinách, tlmičoch aj stabilizátoroch to znamená tiež pridanie výstuh zvyšujúcich tuhosť karosérie.

Nissan predpokladá, že táto verzia sa bude na celkových európskych predajoch Note podieľať asi jednou štvrtinou.

Preplňované trojvalce sú pod kapotami áut predávaných v Európe čoraz častejšie. Väčšinou sa ale držia litrového objemu. Ford oslavuje úspechy so svojim litrovým EcoBoostom, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženeve predstaví Adam 1.0 SIDI.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY