vytisknout velikost písma Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note je od februára po novom k dostaniu s preplňovaným trojvalcom. Bohužiaľ sa nejedná o štyristokoňovú tisícpäťstovku - tú si automobilka šetrí na Le Mans. Pod obchodným označením DIG-S sa skrýva jednotka s interným kódom HR12DDR, ktorú Nissan už nejakú dobu montuje do Micry.

Motor s objemom 1198 cm3 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a preplňovanie kompresorom namiesto normálnejšieho turbodúchadla. Pracuje v takzvanom Millerovej cykle, ktorý ponecháva otvorené sacie ventily aj na začiatku kompresného zdvihu. V prípade Note DIG-S je výsledkom 98 koní a 147 Nm pri homologizovanej spotrebe 4,3 l/100 km a emisiách CO2 99 g / km.

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Note DIG-S je vždy dodávaný so systémom stop-štart a dostal aj zodpovedajúce naladenie podvozku. Popri nových pružinách, tlmičoch aj stabilizátoroch to znamená tiež pridanie výstuh zvyšujúcich tuhosť karosérie.

Nissan predpokladá, že táto verzia sa bude na celkových európskych predajoch Note podieľať asi jednou štvrtinou.

Preplňované trojvalce sú pod kapotami áut predávaných v Európe čoraz častejšie. Väčšinou sa ale držia litrového objemu. Ford oslavuje úspechy so svojim litrovým EcoBoostom, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženeve predstaví Adam 1.0 SIDI.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY