vytisknout velikost písma Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note je od februára po novom k dostaniu s preplňovaným trojvalcom. Bohužiaľ sa nejedná o štyristokoňovú tisícpäťstovku - tú si automobilka šetrí na Le Mans. Pod obchodným označením DIG-S sa skrýva jednotka s interným kódom HR12DDR, ktorú Nissan už nejakú dobu montuje do Micry.

Motor s objemom 1198 cm3 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a preplňovanie kompresorom namiesto normálnejšieho turbodúchadla. Pracuje v takzvanom Millerovej cykle, ktorý ponecháva otvorené sacie ventily aj na začiatku kompresného zdvihu. V prípade Note DIG-S je výsledkom 98 koní a 147 Nm pri homologizovanej spotrebe 4,3 l/100 km a emisiách CO2 99 g / km.

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Note DIG-S je vždy dodávaný so systémom stop-štart a dostal aj zodpovedajúce naladenie podvozku. Popri nových pružinách, tlmičoch aj stabilizátoroch to znamená tiež pridanie výstuh zvyšujúcich tuhosť karosérie.

Nissan predpokladá, že táto verzia sa bude na celkových európskych predajoch Note podieľať asi jednou štvrtinou.

Preplňované trojvalce sú pod kapotami áut predávaných v Európe čoraz častejšie. Väčšinou sa ale držia litrového objemu. Ford oslavuje úspechy so svojim litrovým EcoBoostom, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženeve predstaví Adam 1.0 SIDI.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY