vytisknout velikost písma Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note dostal trojvalec s kompresorom, volá sa DIG-S

Nissan Note je od februára po novom k dostaniu s preplňovaným trojvalcom. Bohužiaľ sa nejedná o štyristokoňovú tisícpäťstovku - tú si automobilka šetrí na Le Mans. Pod obchodným označením DIG-S sa skrýva jednotka s interným kódom HR12DDR, ktorú Nissan už nejakú dobu montuje do Micry.

Motor s objemom 1198 cm3 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a preplňovanie kompresorom namiesto normálnejšieho turbodúchadla. Pracuje v takzvanom Millerovej cykle, ktorý ponecháva otvorené sacie ventily aj na začiatku kompresného zdvihu. V prípade Note DIG-S je výsledkom 98 koní a 147 Nm pri homologizovanej spotrebe 4,3 l/100 km a emisiách CO2 99 g / km.

Z technických riešení znižujúcich trecie straty stojí za zmienku elektronická spojka kompresora, ktorá v závislosti na aktuálnom zaťažení odpája kompresor od motora.

Note DIG-S je vždy dodávaný so systémom stop-štart a dostal aj zodpovedajúce naladenie podvozku. Popri nových pružinách, tlmičoch aj stabilizátoroch to znamená tiež pridanie výstuh zvyšujúcich tuhosť karosérie.

Nissan predpokladá, že táto verzia sa bude na celkových európskych predajoch Note podieľať asi jednou štvrtinou.

Preplňované trojvalce sú pod kapotami áut predávaných v Európe čoraz častejšie. Väčšinou sa ale držia litrového objemu. Ford oslavuje úspechy so svojim litrovým EcoBoostom, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženeve predstaví Adam 1.0 SIDI.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY