vytisknout velikost písma Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Automobilky Renault a Nissan predali už vyše 200 000 elektromobilov a hlavným ťahúňom je samozrejme Nissan Leaf, ktorého sa predalo cez 130 000 kusov. Koncern má teraz navyše v rukáve ďalší tromf: novú generáciu akumulátorov, ktorá zdvojnásobia dojazd.

Práve akčný rádius býva najčastejšie kritizovanou vecou na elektromobiloch, hneď po ich vysokej cene, neschopnosti konkurencie a skutočnom vplyve na životné prostredie, ktoré je oveľa vyšší ako u konvenčných jednoduchých áut so spaľovacími motormi. Ale o tom už sme informovali mnohokrát...

Šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn v rozhovore pre japonskú televíziu vyhlásil, že automobilky prelomili pri vývoji novej generácie akumulátorov zatiaľ najťažšie bariéry a že už počas pár rokov budú k dispozícii elektromobily s dvakrát takým dojazdom.

Nissan Leaf sľubuje dojazd asi 200 km a práve s novými akumulátormi by mohol uraziť až okolo 400 km. Nové akumulátory majú nielen dvojnásobnú kapacitu (spotreba energie bude približne rovnaká), ale sú tiež ľahšie a údajne aj lacnejšie na výrobu. Dočkáme sa ich vraj zrejme už v najbližších generáciách elektrických modelov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY