vytisknout velikost písma Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Automobilky Renault a Nissan predali už vyše 200 000 elektromobilov a hlavným ťahúňom je samozrejme Nissan Leaf, ktorého sa predalo cez 130 000 kusov. Koncern má teraz navyše v rukáve ďalší tromf: novú generáciu akumulátorov, ktorá zdvojnásobia dojazd.

Práve akčný rádius býva najčastejšie kritizovanou vecou na elektromobiloch, hneď po ich vysokej cene, neschopnosti konkurencie a skutočnom vplyve na životné prostredie, ktoré je oveľa vyšší ako u konvenčných jednoduchých áut so spaľovacími motormi. Ale o tom už sme informovali mnohokrát...

Šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn v rozhovore pre japonskú televíziu vyhlásil, že automobilky prelomili pri vývoji novej generácie akumulátorov zatiaľ najťažšie bariéry a že už počas pár rokov budú k dispozícii elektromobily s dvakrát takým dojazdom.

Nissan Leaf sľubuje dojazd asi 200 km a práve s novými akumulátormi by mohol uraziť až okolo 400 km. Nové akumulátory majú nielen dvojnásobnú kapacitu (spotreba energie bude približne rovnaká), ale sú tiež ľahšie a údajne aj lacnejšie na výrobu. Dočkáme sa ich vraj zrejme už v najbližších generáciách elektrických modelov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY