vytisknout velikost písma Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Nissan má batérie, ktoré zdvojnásobia dojazd elektromobilu

Automobilky Renault a Nissan predali už vyše 200 000 elektromobilov a hlavným ťahúňom je samozrejme Nissan Leaf, ktorého sa predalo cez 130 000 kusov. Koncern má teraz navyše v rukáve ďalší tromf: novú generáciu akumulátorov, ktorá zdvojnásobia dojazd.

Práve akčný rádius býva najčastejšie kritizovanou vecou na elektromobiloch, hneď po ich vysokej cene, neschopnosti konkurencie a skutočnom vplyve na životné prostredie, ktoré je oveľa vyšší ako u konvenčných jednoduchých áut so spaľovacími motormi. Ale o tom už sme informovali mnohokrát...

Šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn v rozhovore pre japonskú televíziu vyhlásil, že automobilky prelomili pri vývoji novej generácie akumulátorov zatiaľ najťažšie bariéry a že už počas pár rokov budú k dispozícii elektromobily s dvakrát takým dojazdom.

Nissan Leaf sľubuje dojazd asi 200 km a práve s novými akumulátormi by mohol uraziť až okolo 400 km. Nové akumulátory majú nielen dvojnásobnú kapacitu (spotreba energie bude približne rovnaká), ale sú tiež ľahšie a údajne aj lacnejšie na výrobu. Dočkáme sa ich vraj zrejme už v najbližších generáciách elektrických modelov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY