vytisknout velikost písma Nissan Leaf vyrazí na rally. Súťažiť bude s autami typu Fiat 126p Maluch

Nissan Leaf sa zúčastní pretekov Mongol Rally. Závod začína v Anglicku, nejde sa na čas, trasa meria 16 tisíc kilometrov a všetko končí v ruskom meste Ulan-Ude. Súperiť s Nissanom Leaf budú staré a lacné autá. Oficiálne sa do závodu môže prihlásiť vozidlo s motorom do jedného litra a mala by to byť najväčšia rachotina, akú nájdete. Nissan Leaf prešiel pre tento závod úpravou.
Nissan Leaf vyrazí na rally. Súťažiť bude s autami typu Fiat 126p Maluch

Nissan Leaf sa ako prvý elektromobil zúčastní Mongol Rally dlhej 16-tisíc kilometrov. Znie to veľmi zaujímavo, rovnako ako skutočnosť, že vozidlo prešlo kvôli závodu niekoľkými úpravami. Háčik je len v tom, že toto nie je žiadny Dakar, ale závod určený dobrodruhom, ktorí budú s moderným Leafom súperiť v autách o poznanie horších.

Do závodu sa prihlásili ľudia zo združenia Plug In Adventures. Ich pretekárskym strojom bude Nissan Leaf s výbavou Acenta a 30 kWh batériami, ktorý by mal v ideálnom prípade prejsť až 250 km na jedno nabitie. Úpravy zahŕňajú predovšetkým inštaláciu terénnych pneumatík a ochrany podvozku, aby sa japonský elektromobil lepšie vyrovnal s jazdou v teréne. Zároveň vozidlo dostalo na strechu úložný box, výkonné osvetlenie a kvôli hmotnosti boli z auta demontované zadné sedadlá.

Zábavné je na tejto na pohľad zaujímavej správe skutočnosť, že Leaf dostal výnimku, pretože ide úplne proti tomu, čo hovoria pravidlá pretekov. Mongol Rally sa totiž môžu zúčastniť len staré autá s motorom s objemom maximálne jeden liter. V pravidlách sa priamo píše napríklad: "Ak sa pozriete na svoje auto a poviete si, že to je vhodný automobil pre jazdu cez púšť, potom ste závod pochopili naozaj zle". Podľa pravidiel sa pretekov majú zúčastniť autá, ktoré možno opraviť kladivom.

Pravidlá tohto závodu sú všeobecne veľmi jednoduché. Po prvé máte mať staré auto typu Fiat 126p, za druhé môžete zabudnúť na akúkoľvek podporu, v prípade problémov si musíte pomôcť sami, za tretie je potrebné miesto štartovného zaplatiť tisíc libier na charitu. Polovica ide na účet organizácie Cool Earth, druhú polovicu môžete venovať, komu chcete.

Uvidíme, ako sa modernému a navyše ešte ďalej upravenému Nissanu Leaf v tejto nesmierne ťažkej konkurencii bude dariť. Svojím spôsobom to bude aj pre tím Plug In Adventures propagujúci elektromobilitu dosť veľká výzva. Ak totiž nebude v cieli ako prvý, respektíve ak Leaf porazí nejaký (ako sa oficiálne píše v pravidlách) "small & shit" automobil, potom by to mohlo na celú elektromobilitu vrhnúť trochu zlé svetlo.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY