vytisknout velikost písma Nissan Leaf už má za sebou továrenské tuning Nismo. Rýchlejší ale nebude

Nissan Leaf už má aj športovú verziu Nismo. Výkony sa zrejme meniť nebudú. Leaf Nismo má znížený podvozok a väčšie kolesá.
Nissan Leaf už má za sebou továrenské tuning Nismo. Rýchlejší ale nebude

Nová generácia prvého komerčne úspešného sériového elektromobilu Nissan Leaf sa ešte ani nezačala predávať, a už je na svete prvý tuning. A rovno ten oficiálny, ktorý na sebe má loga Nismo. Zatiaľ sa predstavuje vo forme konceptu pre autosalón v Tokiu, ale automobilka ho uvedie do predaja v priebehu roka 2018, a to aj na európskom trhu.

Nissan Leaf Nismo zrejme nebude mať silnejší elektromotor, takže zostáva výkon 110 kW (150 k) v 3300- 9800 min-1 a krútiaci moment 320 Nm od 1 do 3300 min-1. Zásadný rozdiel medzi obyčajným Leafom a športovou verziou Nismo má robiť podvozok, pneumatiky, riadenie a mapovanie pedálu akcelerátora.

Ako je z fotiek zrejmé, vedľa decentného optického tuningu má koncept Leaf Nismo znížený podvozok a väčšie nízkoprofilové kolesá so širšími a "lepivejšími" pneumatikami. Zmien sa dočkalo aj riadenie, ktoré má rýchlejší prevod. A verzia Nismo má tiež upravenú mapu akcelerátora, ktorá umožní v športovom režime pohotovejšie zrýchlenie.

Športové verzie elektromobilov začínajú byť v móde. BMW pred časom predstavilo facelift modelu i3 a spolu s ním prišla aj verzia i3s s výkonnejším motorom. Je možné, že Leaf Nismo zlepší aspoň akceleráciu zo sériových 8,5 sekundy a zvýši sa aj maximálna rýchlosť napríklad zo 144 na 160 km/h. Na oficiálne potvrdenie si však musíme počkať.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY