vytisknout velikost písma Nissan Leaf prešiel bez dobíjania 900 km. Tušíte háčik? Tušíte správne...

Nissan Leaf prešiel bez dobíjania 900 km. Tušíte háčik? Tušíte správne...

Dvadsaťkusová flotila Nissan Leaf prešla viac než 900 km medzi francúzskymi mestami Nice a Paríž, bez toho, aby po ceste potrebovala dobiť batérie. Ich kapacita síce pri nedávnej modernizácii vzrástla na 30 kWh, ale to aj podľa nerealistického cyklu NEDC postačuje k najazdeniu maximálne 250 km. Tak kde je pes zakopaný?

Prosté, milý Watson. Leafy nešli po osi, ale viezli sa na vagónoch autovlakmi francúzskych dráh Société Nationale des chemins de fer Français (SNCF). SNCF prevádzkuje sieť autovlakov medzi Parížom a mestami Nice, Avignon, Lyon, Biarritz, Marseille, Bordeaux, Narbonne, Fréjus-St Raphael, Toulon a Toulouse.

Účelom tohto PR cvičenia bolo upozorniť na program, ktorý umožňuje majiteľom Nissanu Leaf využiť jednu cestu autovlakmi v sieti SNCF úplne zadarmo a na ďalšie jazdy čerpať 30% zľavu. Podľa nášho názoru sa automobilke podarilo skôr zdôrazniť známu skutočnosť, že aj napriek nepopierateľnému pokroku je praktická využiteľnosť elektromobilov stále na hony vzdialená autám so spaľovacím motorom...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY