vytisknout velikost písma Nissan Leaf prešiel bez dobíjania 900 km. Tušíte háčik? Tušíte správne...

Nissan Leaf prešiel bez dobíjania 900 km. Tušíte háčik? Tušíte správne...

Dvadsaťkusová flotila Nissan Leaf prešla viac než 900 km medzi francúzskymi mestami Nice a Paríž, bez toho, aby po ceste potrebovala dobiť batérie. Ich kapacita síce pri nedávnej modernizácii vzrástla na 30 kWh, ale to aj podľa nerealistického cyklu NEDC postačuje k najazdeniu maximálne 250 km. Tak kde je pes zakopaný?

Prosté, milý Watson. Leafy nešli po osi, ale viezli sa na vagónoch autovlakmi francúzskych dráh Société Nationale des chemins de fer Français (SNCF). SNCF prevádzkuje sieť autovlakov medzi Parížom a mestami Nice, Avignon, Lyon, Biarritz, Marseille, Bordeaux, Narbonne, Fréjus-St Raphael, Toulon a Toulouse.

Účelom tohto PR cvičenia bolo upozorniť na program, ktorý umožňuje majiteľom Nissanu Leaf využiť jednu cestu autovlakmi v sieti SNCF úplne zadarmo a na ďalšie jazdy čerpať 30% zľavu. Podľa nášho názoru sa automobilke podarilo skôr zdôrazniť známu skutočnosť, že aj napriek nepopierateľnému pokroku je praktická využiteľnosť elektromobilov stále na hony vzdialená autám so spaľovacím motorom...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY