vytisknout velikost písma Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan zverejnil štúdiu, podľa ktorej najazdí v priemere jeden Leaf viac kilometrov než priemerný automobil s konvenčným motorom. Podľa údajov japonskej automobilky urazí európsky vodič Nissanu Leaf za rok priemerne 16 588 kilometrov, u bežných automobilov to je 11 539 kilometrov.

Hoci tlačová správa hovorí o európskych vodičoch, tak celkom to pravda nie je. Nissan započítal do svojich údajov v prípade výpočtu najazdených kilometrov pre Leaf Španielsko, Švédsko, Veľkú Britániu, Nórsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko (takže nie celú Európu). Ako zdroj pre sledovanie najazdených kilometrov Leaf bol použitý systém CarWings a dáta nazbieraná za obdobie 1.4. - 30.9.2014.

U klasických motorizácií sa pracuje z rôznymi dostupnými štatistikami za rok 2013. Opäť sa dáta vzťahujú k vyššie spomenutým krajinám, avšak Nemecko v priemere započítané nie je, pretože údajne nie sú k dispozícii relevantné údaje. Viac ako porovnávanie priemerov európskeho vodiča Nissanu Leaf a vodiča štandardného autá sú zaujímavejšie (a presnejšie) čísla o priemere iba japonského elektromobilu.

Najviac s týmto elektrickým hatchbackom najazdia španielski zákazníci. Za týždeň v priemere najazdí tamojší Leaf 367 km, za rok potom 19 084. Na druhom mieste nasleduje Švédsko (339 km týždenne, 17 628 km mesačne) a na treťom Veľká Británia (324 km týždenne, 16 848 km mesačne). Z uvedených krajín jazdí Nissan Leaf najmenej v Nemecku, kde jeho vodiči zvládnu v priemere 279 km týždenne a 14 508 mesačne.
Zo štatistík tiež vyplýva, že takmer 90% Nissanov Leaf je dobíjaných doma cez noc.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY