vytisknout velikost písma Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan zverejnil štúdiu, podľa ktorej najazdí v priemere jeden Leaf viac kilometrov než priemerný automobil s konvenčným motorom. Podľa údajov japonskej automobilky urazí európsky vodič Nissanu Leaf za rok priemerne 16 588 kilometrov, u bežných automobilov to je 11 539 kilometrov.

Hoci tlačová správa hovorí o európskych vodičoch, tak celkom to pravda nie je. Nissan započítal do svojich údajov v prípade výpočtu najazdených kilometrov pre Leaf Španielsko, Švédsko, Veľkú Britániu, Nórsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko (takže nie celú Európu). Ako zdroj pre sledovanie najazdených kilometrov Leaf bol použitý systém CarWings a dáta nazbieraná za obdobie 1.4. - 30.9.2014.

U klasických motorizácií sa pracuje z rôznymi dostupnými štatistikami za rok 2013. Opäť sa dáta vzťahujú k vyššie spomenutým krajinám, avšak Nemecko v priemere započítané nie je, pretože údajne nie sú k dispozícii relevantné údaje. Viac ako porovnávanie priemerov európskeho vodiča Nissanu Leaf a vodiča štandardného autá sú zaujímavejšie (a presnejšie) čísla o priemere iba japonského elektromobilu.

Najviac s týmto elektrickým hatchbackom najazdia španielski zákazníci. Za týždeň v priemere najazdí tamojší Leaf 367 km, za rok potom 19 084. Na druhom mieste nasleduje Švédsko (339 km týždenne, 17 628 km mesačne) a na treťom Veľká Británia (324 km týždenne, 16 848 km mesačne). Z uvedených krajín jazdí Nissan Leaf najmenej v Nemecku, kde jeho vodiči zvládnu v priemere 279 km týždenne a 14 508 mesačne.
Zo štatistík tiež vyplýva, že takmer 90% Nissanov Leaf je dobíjaných doma cez noc.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY