vytisknout velikost písma Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan zverejnil štúdiu, podľa ktorej najazdí v priemere jeden Leaf viac kilometrov než priemerný automobil s konvenčným motorom. Podľa údajov japonskej automobilky urazí európsky vodič Nissanu Leaf za rok priemerne 16 588 kilometrov, u bežných automobilov to je 11 539 kilometrov.

Hoci tlačová správa hovorí o európskych vodičoch, tak celkom to pravda nie je. Nissan započítal do svojich údajov v prípade výpočtu najazdených kilometrov pre Leaf Španielsko, Švédsko, Veľkú Britániu, Nórsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko (takže nie celú Európu). Ako zdroj pre sledovanie najazdených kilometrov Leaf bol použitý systém CarWings a dáta nazbieraná za obdobie 1.4. - 30.9.2014.

U klasických motorizácií sa pracuje z rôznymi dostupnými štatistikami za rok 2013. Opäť sa dáta vzťahujú k vyššie spomenutým krajinám, avšak Nemecko v priemere započítané nie je, pretože údajne nie sú k dispozícii relevantné údaje. Viac ako porovnávanie priemerov európskeho vodiča Nissanu Leaf a vodiča štandardného autá sú zaujímavejšie (a presnejšie) čísla o priemere iba japonského elektromobilu.

Najviac s týmto elektrickým hatchbackom najazdia španielski zákazníci. Za týždeň v priemere najazdí tamojší Leaf 367 km, za rok potom 19 084. Na druhom mieste nasleduje Švédsko (339 km týždenne, 17 628 km mesačne) a na treťom Veľká Británia (324 km týždenne, 16 848 km mesačne). Z uvedených krajín jazdí Nissan Leaf najmenej v Nemecku, kde jeho vodiči zvládnu v priemere 279 km týždenne a 14 508 mesačne.
Zo štatistík tiež vyplýva, že takmer 90% Nissanov Leaf je dobíjaných doma cez noc.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY