vytisknout velikost písma Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan zverejnil štúdiu, podľa ktorej najazdí v priemere jeden Leaf viac kilometrov než priemerný automobil s konvenčným motorom. Podľa údajov japonskej automobilky urazí európsky vodič Nissanu Leaf za rok priemerne 16 588 kilometrov, u bežných automobilov to je 11 539 kilometrov.

Hoci tlačová správa hovorí o európskych vodičoch, tak celkom to pravda nie je. Nissan započítal do svojich údajov v prípade výpočtu najazdených kilometrov pre Leaf Španielsko, Švédsko, Veľkú Britániu, Nórsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko (takže nie celú Európu). Ako zdroj pre sledovanie najazdených kilometrov Leaf bol použitý systém CarWings a dáta nazbieraná za obdobie 1.4. - 30.9.2014.

U klasických motorizácií sa pracuje z rôznymi dostupnými štatistikami za rok 2013. Opäť sa dáta vzťahujú k vyššie spomenutým krajinám, avšak Nemecko v priemere započítané nie je, pretože údajne nie sú k dispozícii relevantné údaje. Viac ako porovnávanie priemerov európskeho vodiča Nissanu Leaf a vodiča štandardného autá sú zaujímavejšie (a presnejšie) čísla o priemere iba japonského elektromobilu.

Najviac s týmto elektrickým hatchbackom najazdia španielski zákazníci. Za týždeň v priemere najazdí tamojší Leaf 367 km, za rok potom 19 084. Na druhom mieste nasleduje Švédsko (339 km týždenne, 17 628 km mesačne) a na treťom Veľká Británia (324 km týždenne, 16 848 km mesačne). Z uvedených krajín jazdí Nissan Leaf najmenej v Nemecku, kde jeho vodiči zvládnu v priemere 279 km týždenne a 14 508 mesačne.
Zo štatistík tiež vyplýva, že takmer 90% Nissanov Leaf je dobíjaných doma cez noc.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY