vytisknout velikost písma Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan Leaf najazdí za rok viac kilometrov než klasické autá

Nissan zverejnil štúdiu, podľa ktorej najazdí v priemere jeden Leaf viac kilometrov než priemerný automobil s konvenčným motorom. Podľa údajov japonskej automobilky urazí európsky vodič Nissanu Leaf za rok priemerne 16 588 kilometrov, u bežných automobilov to je 11 539 kilometrov.

Hoci tlačová správa hovorí o európskych vodičoch, tak celkom to pravda nie je. Nissan započítal do svojich údajov v prípade výpočtu najazdených kilometrov pre Leaf Španielsko, Švédsko, Veľkú Britániu, Nórsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko (takže nie celú Európu). Ako zdroj pre sledovanie najazdených kilometrov Leaf bol použitý systém CarWings a dáta nazbieraná za obdobie 1.4. - 30.9.2014.

U klasických motorizácií sa pracuje z rôznymi dostupnými štatistikami za rok 2013. Opäť sa dáta vzťahujú k vyššie spomenutým krajinám, avšak Nemecko v priemere započítané nie je, pretože údajne nie sú k dispozícii relevantné údaje. Viac ako porovnávanie priemerov európskeho vodiča Nissanu Leaf a vodiča štandardného autá sú zaujímavejšie (a presnejšie) čísla o priemere iba japonského elektromobilu.

Najviac s týmto elektrickým hatchbackom najazdia španielski zákazníci. Za týždeň v priemere najazdí tamojší Leaf 367 km, za rok potom 19 084. Na druhom mieste nasleduje Švédsko (339 km týždenne, 17 628 km mesačne) a na treťom Veľká Británia (324 km týždenne, 16 848 km mesačne). Z uvedených krajín jazdí Nissan Leaf najmenej v Nemecku, kde jeho vodiči zvládnu v priemere 279 km týždenne a 14 508 mesačne.
Zo štatistík tiež vyplýva, že takmer 90% Nissanov Leaf je dobíjaných doma cez noc.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY