vytisknout velikost písma Nissan Juke s osvieženým vzhľadom a vylepšenými turbomotormi

Kompaktný crossover Juke sa v Ženeve ukázal vo svojom vylepšenom prevedení.
Nissan Juke s osvieženým vzhľadom a vylepšenými turbomotormi

Nissan Juke svojím extravagantným vzhľadom na zákazníkov zapôsobil, počas uplynulých 40 mesiacov bolo predaných viac ako 420 000 vozidiel tohto typu. Teraz ale prišiel čas na modernizáciu, o ktorej sme sa zmienili už pred niekoľkými dňami. Na prvý pohľad si všimneme upravenej masky s členitejšími hornými svetlami vybavenými zdrojmi LED pre denné svietenie, hlavné svetlomety môžu mať teraz xenónové výbojky. Maska bola upravená podľa aktuálnych trendov Nissanu, zmenami prešli tiež nárazníky.

_DSC0275.JPG_DSC0274.JPG_DSC0271.JPG116104_1_5.jpg116105_1_5.jpg116121_1_5.jpg
Nissan Juke s osvieženým vzhľadom pre rok 2014

Upravené boli farebné kombinácie karosérie a interiéru, nové sú vzory liatych kolies, do zadných svetiel si našli cestu ďalšie zdroje LED. V štandardnej výbave nájdeme teraz okrem denného svietenia LED aj rádio s CD a vstupom Aux alebo stráženie tlaku v pneumatikách. Priplácať možno za sústavu Safety Shield zahŕňajúcu predovšetkým stráženie slepých uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu, sústavu kamier sledujúcu okolie vozidla (pozri napr. test Nissan Note) alebo za presklenú strechu.

Pre nový Juke budú k dispozícii tri pohonné jednotky, pričom len vznetový štvorvalec 1,5 dCi s výkonom 110 koní (81 kW) bol prevzatý z predchádzajúcej verzie. Zážihové motory nahradila nová rada preplňovaných agregátov DIG-T, pričom 1,2 DIG-T nahrádza atmosféricky plnenú jednotku 1,6 l

116117_1_5.jpg116116_1_5.jpg116122_1_5.jpg116123_1_5.jpg116124_1_5.jpg116109_1_5.jpg116110_1_5.jpg
Zmeny sa dotkli aj interiéru
 

Dosahuje porovnateľného výkonu 115 koní (85 kW) pri vyššom krútiacom momente a nižšej spotrebe (5,5 l/100 km). Prepracovaná jednotka 1,6 DIG-T dosahuje pri kompresnom pomere zvýšenom z 9,5 na 10,5:1 výkonu 140 kW.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY