vytisknout velikost písma Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Produkčná verzia Nissanu IDX nebude, aspoň zatiaľ. Vývoj samostatnej platformy by bol príliš drahý a japonská automobilka bude rada, keď udrží nad vodou aspoň projekt nástupcu Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak majú o konkurenta menej, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostriedky na to, aby vyvíjal úplne novú platformu pre kompaktnú zadokolku. Auto by síce bolo veľmi atraktívne, ale len pre úzku skupinu zákazníkov a tí by neboli ochotní platiť za auto toľko, aby na seba zarobilo. V tomto segmente si Nissan nemôže veľkú maržu dovoliť.

Platforma Nissanu 370Z je príliš veľká a ani jej úprava nedáva zmysel, pretože bola navrhnutá na oveľa väčšie, ťažšie a výkonnejšie autá. Jediné, čo by z konceptu IDX mohlo prežiť, sú určité štylistické prvky. Tie by si mohli nájsť cestu do niektorého z budúcich modelov s pohonom predných kolies.

Aliancia Renault-Nissan by síce mohla poskytnúť solídny základ, ale aktuálny koncept Renaultu Alpine vznikol s motorom vzadu a to sa Nissanu práve veľmi nehodí. Iné vhodné auto alebo projekt k dispozícii nie je.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY