vytisknout velikost písma Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Produkčná verzia Nissanu IDX nebude, aspoň zatiaľ. Vývoj samostatnej platformy by bol príliš drahý a japonská automobilka bude rada, keď udrží nad vodou aspoň projekt nástupcu Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak majú o konkurenta menej, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostriedky na to, aby vyvíjal úplne novú platformu pre kompaktnú zadokolku. Auto by síce bolo veľmi atraktívne, ale len pre úzku skupinu zákazníkov a tí by neboli ochotní platiť za auto toľko, aby na seba zarobilo. V tomto segmente si Nissan nemôže veľkú maržu dovoliť.

Platforma Nissanu 370Z je príliš veľká a ani jej úprava nedáva zmysel, pretože bola navrhnutá na oveľa väčšie, ťažšie a výkonnejšie autá. Jediné, čo by z konceptu IDX mohlo prežiť, sú určité štylistické prvky. Tie by si mohli nájsť cestu do niektorého z budúcich modelov s pohonom predných kolies.

Aliancia Renault-Nissan by síce mohla poskytnúť solídny základ, ale aktuálny koncept Renaultu Alpine vznikol s motorom vzadu a to sa Nissanu práve veľmi nehodí. Iné vhodné auto alebo projekt k dispozícii nie je.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY