vytisknout velikost písma Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Produkčná verzia Nissanu IDX nebude, aspoň zatiaľ. Vývoj samostatnej platformy by bol príliš drahý a japonská automobilka bude rada, keď udrží nad vodou aspoň projekt nástupcu Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak majú o konkurenta menej, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostriedky na to, aby vyvíjal úplne novú platformu pre kompaktnú zadokolku. Auto by síce bolo veľmi atraktívne, ale len pre úzku skupinu zákazníkov a tí by neboli ochotní platiť za auto toľko, aby na seba zarobilo. V tomto segmente si Nissan nemôže veľkú maržu dovoliť.

Platforma Nissanu 370Z je príliš veľká a ani jej úprava nedáva zmysel, pretože bola navrhnutá na oveľa väčšie, ťažšie a výkonnejšie autá. Jediné, čo by z konceptu IDX mohlo prežiť, sú určité štylistické prvky. Tie by si mohli nájsť cestu do niektorého z budúcich modelov s pohonom predných kolies.

Aliancia Renault-Nissan by síce mohla poskytnúť solídny základ, ale aktuálny koncept Renaultu Alpine vznikol s motorom vzadu a to sa Nissanu práve veľmi nehodí. Iné vhodné auto alebo projekt k dispozícii nie je.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY