vytisknout velikost písma Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Nissan hodil projekt lacnej športovej zadokolesovky kvôli nákladom do šuflíka

Produkčná verzia Nissanu IDX nebude, aspoň zatiaľ. Vývoj samostatnej platformy by bol príliš drahý a japonská automobilka bude rada, keď udrží nad vodou aspoň projekt nástupcu Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak majú o konkurenta menej, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostriedky na to, aby vyvíjal úplne novú platformu pre kompaktnú zadokolku. Auto by síce bolo veľmi atraktívne, ale len pre úzku skupinu zákazníkov a tí by neboli ochotní platiť za auto toľko, aby na seba zarobilo. V tomto segmente si Nissan nemôže veľkú maržu dovoliť.

Platforma Nissanu 370Z je príliš veľká a ani jej úprava nedáva zmysel, pretože bola navrhnutá na oveľa väčšie, ťažšie a výkonnejšie autá. Jediné, čo by z konceptu IDX mohlo prežiť, sú určité štylistické prvky. Tie by si mohli nájsť cestu do niektorého z budúcich modelov s pohonom predných kolies.

Aliancia Renault-Nissan by síce mohla poskytnúť solídny základ, ale aktuálny koncept Renaultu Alpine vznikol s motorom vzadu a to sa Nissanu práve veľmi nehodí. Iné vhodné auto alebo projekt k dispozícii nie je.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY