vytisknout velikost písma Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Svetové tabuľky majú o jeden nový rekord navyše. Dôkladne upravený Nissan GT-R prekonal existujúci zápis v kategórii najrýchlejšieho driftu. A prekonal ho naozaj výrazne, keď posunul aktuálne maximum takmer o 50 km/h.

Základom pre rekordný špeciál bol Nissan GT-R modelového roku 2016, ktorý však prešiel mnohými úpravami, pričom zásadné sú dve. Výkon motora sa dostal na 1015 kW (1380 k) a voz prišiel o pohon všetkých kolies. Tento špeciál je tak čistokrvný zadný náhon.

Za volant sa posadil japonský šampión v driftovaní Masato Kawabata a rekordný zápis bol vykonaný na letisku Fujairah International Airport v Spojených arabských emirátoch. Predchádzajúci zápis v tejto disciplíne mal na svojom konte Jakub Przygonski. Ten s upravenou Toyotou GT86 driftoval rýchlosťou 256 km/h.

Nissan zatiaľ oficiálne zverejnil iba fotky a tlačovú správu, video sa určite objaví veľmi skoro.

gtr_4.jpggtr_2.jpggtr_3.jpggtr_5.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY