vytisknout velikost písma Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Svetové tabuľky majú o jeden nový rekord navyše. Dôkladne upravený Nissan GT-R prekonal existujúci zápis v kategórii najrýchlejšieho driftu. A prekonal ho naozaj výrazne, keď posunul aktuálne maximum takmer o 50 km/h.

Základom pre rekordný špeciál bol Nissan GT-R modelového roku 2016, ktorý však prešiel mnohými úpravami, pričom zásadné sú dve. Výkon motora sa dostal na 1015 kW (1380 k) a voz prišiel o pohon všetkých kolies. Tento špeciál je tak čistokrvný zadný náhon.

Za volant sa posadil japonský šampión v driftovaní Masato Kawabata a rekordný zápis bol vykonaný na letisku Fujairah International Airport v Spojených arabských emirátoch. Predchádzajúci zápis v tejto disciplíne mal na svojom konte Jakub Przygonski. Ten s upravenou Toyotou GT86 driftoval rýchlosťou 256 km/h.

Nissan zatiaľ oficiálne zverejnil iba fotky a tlačovú správu, video sa určite objaví veľmi skoro.

gtr_4.jpggtr_2.jpggtr_3.jpggtr_5.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY