vytisknout velikost písma Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Nissan GTR vykonal najrýchlejší drift sveta v rýchlosti 304,96 km/h

Svetové tabuľky majú o jeden nový rekord navyše. Dôkladne upravený Nissan GT-R prekonal existujúci zápis v kategórii najrýchlejšieho driftu. A prekonal ho naozaj výrazne, keď posunul aktuálne maximum takmer o 50 km/h.

Základom pre rekordný špeciál bol Nissan GT-R modelového roku 2016, ktorý však prešiel mnohými úpravami, pričom zásadné sú dve. Výkon motora sa dostal na 1015 kW (1380 k) a voz prišiel o pohon všetkých kolies. Tento špeciál je tak čistokrvný zadný náhon.

Za volant sa posadil japonský šampión v driftovaní Masato Kawabata a rekordný zápis bol vykonaný na letisku Fujairah International Airport v Spojených arabských emirátoch. Predchádzajúci zápis v tejto disciplíne mal na svojom konte Jakub Przygonski. Ten s upravenou Toyotou GT86 driftoval rýchlosťou 256 km/h.

Nissan zatiaľ oficiálne zverejnil iba fotky a tlačovú správu, video sa určite objaví veľmi skoro.

gtr_4.jpggtr_2.jpggtr_3.jpggtr_5.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY