vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo sa predstaví v Ženeve, privezie 600 koní (38x foto)

Automobilka Nissan oznámila, že špičkové prevedenie modelu GT-R Nismo v európskom prevedení oslávi svoju premiéru už budúci mesiac na autosalóne v Ženeve.
Nissan GT-R Nismo sa predstaví v Ženeve, privezie 600 koní (38x foto)
Zoznam kapitol
  1. Nissan GT-R Nismo
  2. Fotogaléria (38 nových foto)

O prípravách modelu Nissan GT-R Nismo sme vás predbežne informovali už v polovici minulého roka, kedy sa špekulovalo o zrýchlení z 0 na 100 km/h okolo neuveriteľných 2 s, čo doteraz Nissan ani nepotvrdil, ani nevyvrátil. V novembri potom vozidlo vyrazilo na Severnú slučku Nürburgringu, kde dosiahlo vynikajúceho výkonu, keď jedno kolo zašlo za 7:08:69, a zastavilo sa aj na okruhu Sodeguara.

Nissan GT R Nismo EU 37.jpgNissan GT R Nismo EU 23.jpgNissan GT R Nismo EU 35.jpg
Nissan GT R Nismo EU 25.jpgNissan GT R Nismo EU 26.jpgNissan GT R Nismo EU 27.jpg
Nissan GT-R Nismo v európskej špecifikácii bude predstavený v Ženeve

Svoju premiéru Nissan GT-R Nismo oslávil už vlani na autosalóne v Tokiu. V Japonsku sa už predáva, avšak zákazníci v Európe stále čakajú na začatie dodávok, ktoré má odštartovať v septembri. Doteraz prebiehalo ladenie tohto modelu podľa európskych požiadaviek, a to najmä na Nürburgringu, kde sa vozidlo dočkalo najmä upravenej aerodynamiky a nového nastavenia podvozku. V porovnaní so štandardným Nissanom GT-R má prevedenie Nismo vykazovať lepší prítlak, ktorý má byť pri rýchlosti 300 km/h až o 100 kg vyšší.

Nissan GT R Nismo EU 29.jpgNissan GT R Nismo EU 30.jpgNissan GT R Nismo EU 31.jpg
Nissan GT R Nismo EU 17.jpgNissan GT R Nismo EU 18.jpgNissan GT R Nismo EU 15.jpg
Jazdné výkony európskej verzie zatiaľ stále neboli oznámené, avšak nepochybne budú stáť zato...

Nissan GT-R Nismo disponuje upraveným zážihovým šesťvalcom 3,8 l V6, ktorý bude podľa posledných informácií dosahovať výkon 600 koní (441 kW) a krútiaci moment 652 Nm, ktorý sa prenáša na kolesá oboch náprav. Nielen nastavenie podvozka a aerodynamiky, ale aj úpravy motora vychádzajú zo závodnej špecifikácia Nissan GT-R GT3. Ide najmä o modifikované plnenie s väčšími turbodúchadlami, samostatné riadenie zapaľovania pre každý valec alebo upravené mazanie so suchou kľukovou skriňou.

 

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY