vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo sa predstaví v Ženeve, privezie 600 koní (38x foto)

Automobilka Nissan oznámila, že špičkové prevedenie modelu GT-R Nismo v európskom prevedení oslávi svoju premiéru už budúci mesiac na autosalóne v Ženeve.
Nissan GT-R Nismo sa predstaví v Ženeve, privezie 600 koní (38x foto)
Zoznam kapitol
  1. Nissan GT-R Nismo
  2. Fotogaléria (38 nových foto)

O prípravách modelu Nissan GT-R Nismo sme vás predbežne informovali už v polovici minulého roka, kedy sa špekulovalo o zrýchlení z 0 na 100 km/h okolo neuveriteľných 2 s, čo doteraz Nissan ani nepotvrdil, ani nevyvrátil. V novembri potom vozidlo vyrazilo na Severnú slučku Nürburgringu, kde dosiahlo vynikajúceho výkonu, keď jedno kolo zašlo za 7:08:69, a zastavilo sa aj na okruhu Sodeguara.

Nissan GT R Nismo EU 37.jpgNissan GT R Nismo EU 23.jpgNissan GT R Nismo EU 35.jpg
Nissan GT R Nismo EU 25.jpgNissan GT R Nismo EU 26.jpgNissan GT R Nismo EU 27.jpg
Nissan GT-R Nismo v európskej špecifikácii bude predstavený v Ženeve

Svoju premiéru Nissan GT-R Nismo oslávil už vlani na autosalóne v Tokiu. V Japonsku sa už predáva, avšak zákazníci v Európe stále čakajú na začatie dodávok, ktoré má odštartovať v septembri. Doteraz prebiehalo ladenie tohto modelu podľa európskych požiadaviek, a to najmä na Nürburgringu, kde sa vozidlo dočkalo najmä upravenej aerodynamiky a nového nastavenia podvozku. V porovnaní so štandardným Nissanom GT-R má prevedenie Nismo vykazovať lepší prítlak, ktorý má byť pri rýchlosti 300 km/h až o 100 kg vyšší.

Nissan GT R Nismo EU 29.jpgNissan GT R Nismo EU 30.jpgNissan GT R Nismo EU 31.jpg
Nissan GT R Nismo EU 17.jpgNissan GT R Nismo EU 18.jpgNissan GT R Nismo EU 15.jpg
Jazdné výkony európskej verzie zatiaľ stále neboli oznámené, avšak nepochybne budú stáť zato...

Nissan GT-R Nismo disponuje upraveným zážihovým šesťvalcom 3,8 l V6, ktorý bude podľa posledných informácií dosahovať výkon 600 koní (441 kW) a krútiaci moment 652 Nm, ktorý sa prenáša na kolesá oboch náprav. Nielen nastavenie podvozka a aerodynamiky, ale aj úpravy motora vychádzajú zo závodnej špecifikácia Nissan GT-R GT3. Ide najmä o modifikované plnenie s väčšími turbodúchadlami, samostatné riadenie zapaľovania pre každý valec alebo upravené mazanie so suchou kľukovou skriňou.

 

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY