vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R je ďalšia z predčasne odhalených premiér. V prevedení Nismo sa mal predstaviť za pár dní na autosalóne v Tokiu, lenže kompletné informácie aj prvé obrázky sú na svete už teraz.

Tak predovšetkým vrcholná verzia Nissanu GT-R dostala motor posilnený na 595 koní a 650 Nm. Za vyšším výkonom hľadajte hlavne iný systém preplňovania, ktorý si sem našiel cestu z GT-R Nismo GT3, čo je závodný špeciál. Zároveň sa ale úprav dočkal napríklad výfuk alebo sanie. Verzia Nismo používa aj disky Rays obuté do pneumatík SP Sport Maxx GT (255/40 R20 ) a inak naladený podvozok.

Lenže tým to nekončí. K dispozícii (tentoraz už na želanie) bude možnosť znížiť hmotnosť vozidla o necelých 65 kg. Zaobstarať karbónové diely na karosériu alebo iné sedadlá. Pre skutočných gurmánov je pripravený ešte športovejší podvozok osadený tlmičmi Öhlins, tvrdšími pružinami a ostrejšími brzdami.

Pre reálnu prevádzku to asi nebude to najlepšie, ale keď sa vydáte na Nürburgring, budete mať k dispozícii držiteľa aktuálne najrýchlejšieho času v kategórii sériových áut s klasickým spaľovacím motorom. Nissan GT-R Nismo zvládol nemeckú trať za 7:08.69. Výsledok to je o to zaujímavejší, že za oveľa výkonnejším a modernejšom hybridným superšportom Porsche 918 zaostal Nissan iba o necelých dvanásť sekúnd.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY