vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R je ďalšia z predčasne odhalených premiér. V prevedení Nismo sa mal predstaviť za pár dní na autosalóne v Tokiu, lenže kompletné informácie aj prvé obrázky sú na svete už teraz.

Tak predovšetkým vrcholná verzia Nissanu GT-R dostala motor posilnený na 595 koní a 650 Nm. Za vyšším výkonom hľadajte hlavne iný systém preplňovania, ktorý si sem našiel cestu z GT-R Nismo GT3, čo je závodný špeciál. Zároveň sa ale úprav dočkal napríklad výfuk alebo sanie. Verzia Nismo používa aj disky Rays obuté do pneumatík SP Sport Maxx GT (255/40 R20 ) a inak naladený podvozok.

Lenže tým to nekončí. K dispozícii (tentoraz už na želanie) bude možnosť znížiť hmotnosť vozidla o necelých 65 kg. Zaobstarať karbónové diely na karosériu alebo iné sedadlá. Pre skutočných gurmánov je pripravený ešte športovejší podvozok osadený tlmičmi Öhlins, tvrdšími pružinami a ostrejšími brzdami.

Pre reálnu prevádzku to asi nebude to najlepšie, ale keď sa vydáte na Nürburgring, budete mať k dispozícii držiteľa aktuálne najrýchlejšieho času v kategórii sériových áut s klasickým spaľovacím motorom. Nissan GT-R Nismo zvládol nemeckú trať za 7:08.69. Výsledok to je o to zaujímavejší, že za oveľa výkonnejším a modernejšom hybridným superšportom Porsche 918 zaostal Nissan iba o necelých dvanásť sekúnd.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY