vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R je ďalšia z predčasne odhalených premiér. V prevedení Nismo sa mal predstaviť za pár dní na autosalóne v Tokiu, lenže kompletné informácie aj prvé obrázky sú na svete už teraz.

Tak predovšetkým vrcholná verzia Nissanu GT-R dostala motor posilnený na 595 koní a 650 Nm. Za vyšším výkonom hľadajte hlavne iný systém preplňovania, ktorý si sem našiel cestu z GT-R Nismo GT3, čo je závodný špeciál. Zároveň sa ale úprav dočkal napríklad výfuk alebo sanie. Verzia Nismo používa aj disky Rays obuté do pneumatík SP Sport Maxx GT (255/40 R20 ) a inak naladený podvozok.

Lenže tým to nekončí. K dispozícii (tentoraz už na želanie) bude možnosť znížiť hmotnosť vozidla o necelých 65 kg. Zaobstarať karbónové diely na karosériu alebo iné sedadlá. Pre skutočných gurmánov je pripravený ešte športovejší podvozok osadený tlmičmi Öhlins, tvrdšími pružinami a ostrejšími brzdami.

Pre reálnu prevádzku to asi nebude to najlepšie, ale keď sa vydáte na Nürburgring, budete mať k dispozícii držiteľa aktuálne najrýchlejšieho času v kategórii sériových áut s klasickým spaľovacím motorom. Nissan GT-R Nismo zvládol nemeckú trať za 7:08.69. Výsledok to je o to zaujímavejší, že za oveľa výkonnejším a modernejšom hybridným superšportom Porsche 918 zaostal Nissan iba o necelých dvanásť sekúnd.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY