vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R je ďalšia z predčasne odhalených premiér. V prevedení Nismo sa mal predstaviť za pár dní na autosalóne v Tokiu, lenže kompletné informácie aj prvé obrázky sú na svete už teraz.

Tak predovšetkým vrcholná verzia Nissanu GT-R dostala motor posilnený na 595 koní a 650 Nm. Za vyšším výkonom hľadajte hlavne iný systém preplňovania, ktorý si sem našiel cestu z GT-R Nismo GT3, čo je závodný špeciál. Zároveň sa ale úprav dočkal napríklad výfuk alebo sanie. Verzia Nismo používa aj disky Rays obuté do pneumatík SP Sport Maxx GT (255/40 R20 ) a inak naladený podvozok.

Lenže tým to nekončí. K dispozícii (tentoraz už na želanie) bude možnosť znížiť hmotnosť vozidla o necelých 65 kg. Zaobstarať karbónové diely na karosériu alebo iné sedadlá. Pre skutočných gurmánov je pripravený ešte športovejší podvozok osadený tlmičmi Öhlins, tvrdšími pružinami a ostrejšími brzdami.

Pre reálnu prevádzku to asi nebude to najlepšie, ale keď sa vydáte na Nürburgring, budete mať k dispozícii držiteľa aktuálne najrýchlejšieho času v kategórii sériových áut s klasickým spaľovacím motorom. Nissan GT-R Nismo zvládol nemeckú trať za 7:08.69. Výsledok to je o to zaujímavejší, že za oveľa výkonnejším a modernejšom hybridným superšportom Porsche 918 zaostal Nissan iba o necelých dvanásť sekúnd.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY