vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R Nismo je s časom 7:08.69 novým kráľom Nürburgringu

Nissan GT-R je ďalšia z predčasne odhalených premiér. V prevedení Nismo sa mal predstaviť za pár dní na autosalóne v Tokiu, lenže kompletné informácie aj prvé obrázky sú na svete už teraz.

Tak predovšetkým vrcholná verzia Nissanu GT-R dostala motor posilnený na 595 koní a 650 Nm. Za vyšším výkonom hľadajte hlavne iný systém preplňovania, ktorý si sem našiel cestu z GT-R Nismo GT3, čo je závodný špeciál. Zároveň sa ale úprav dočkal napríklad výfuk alebo sanie. Verzia Nismo používa aj disky Rays obuté do pneumatík SP Sport Maxx GT (255/40 R20 ) a inak naladený podvozok.

Lenže tým to nekončí. K dispozícii (tentoraz už na želanie) bude možnosť znížiť hmotnosť vozidla o necelých 65 kg. Zaobstarať karbónové diely na karosériu alebo iné sedadlá. Pre skutočných gurmánov je pripravený ešte športovejší podvozok osadený tlmičmi Öhlins, tvrdšími pružinami a ostrejšími brzdami.

Pre reálnu prevádzku to asi nebude to najlepšie, ale keď sa vydáte na Nürburgring, budete mať k dispozícii držiteľa aktuálne najrýchlejšieho času v kategórii sériových áut s klasickým spaľovacím motorom. Nissan GT-R Nismo zvládol nemeckú trať za 7:08.69. Výsledok to je o to zaujímavejší, že za oveľa výkonnejším a modernejšom hybridným superšportom Porsche 918 zaostal Nissan iba o necelých dvanásť sekúnd.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY