vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

V nadväznosti na modernizáciu štandardného GTR prichádza japonská automobilka s omladenou verziou vrcholnej varianty Nismo.
Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

Pri príležitosti jeho oficiálnej slovenskej premiéry sme si pred niekoľkými týždňami predstavili modernizovaný Nissan GT-R. Teraz japonský výrobca odhaľuje aj omladenú podobu ostrej varianty Nismo.

Výpočet viditeľných zmien kopíruje úpravy štandardného modelu: nová predná maska ​​privádza k chladiču viac vzduchu, vystužená kapota lepšie odoláva aerodynamickým deformáciám vo vysokých rýchlostiach a do kabíny sa nasťahovala elegantnejšia palubná doska s modernejšími ovládačmi a multimediálnym systémom.

Nismo má ale predný nárazník z uhlíkových vlákien a Nissan tvrdí, že vozidlo generuje vo vysokých rýchlostiach väčší prítlak než akýkoľvek doterajší model Nissanu homologizovaný pre cestnú prevádzku. Spevnenie karosérie umožnilo ladičom použiť ešte tuhšie pružiny, adaptívne tlmiče Bilstein DampTronic aj stabilizátory. Čas v slalome a maximálnu priečne zrýchlenie ( "bočné preťaženie") sa vďaka tomu údajne zlepšili o dve percentá.

Ďalšou špecialitou modelu Nismo sú karbónové škrupinové sedadlá Recaro, potiahnuté kombináciou kože a Alcantary. Polymér vystužený uhlíkovými vláknami sa hojne objavuje aj na stredovej konzole. Hmotnosť vozidla (1720 kg), ani parametre motora sa pri modernizácii nezmenili. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový šesťvalec VR38DETT s objemom 3,8 l naďalej dosahuje výkon 441 kW, čo pri prepočte na staršie jednotky dáva krásne zaokrúhlených 600 koní. Maximum krútiaceho momentu činí 652 Nm a ku k dispozícii od 3600 do 5600 otáčok. Motory zostavujú ručne špeciálne vyškolení technici v čistej miestnosti, ale to platí aj pre jednotky štandardného Nissanu GT-R.

Nissan zatiaľ nezverejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pre západoeurópske trhy.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY