vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

V nadväznosti na modernizáciu štandardného GTR prichádza japonská automobilka s omladenou verziou vrcholnej varianty Nismo.
Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

Pri príležitosti jeho oficiálnej slovenskej premiéry sme si pred niekoľkými týždňami predstavili modernizovaný Nissan GT-R. Teraz japonský výrobca odhaľuje aj omladenú podobu ostrej varianty Nismo.

Výpočet viditeľných zmien kopíruje úpravy štandardného modelu: nová predná maska ​​privádza k chladiču viac vzduchu, vystužená kapota lepšie odoláva aerodynamickým deformáciám vo vysokých rýchlostiach a do kabíny sa nasťahovala elegantnejšia palubná doska s modernejšími ovládačmi a multimediálnym systémom.

Nismo má ale predný nárazník z uhlíkových vlákien a Nissan tvrdí, že vozidlo generuje vo vysokých rýchlostiach väčší prítlak než akýkoľvek doterajší model Nissanu homologizovaný pre cestnú prevádzku. Spevnenie karosérie umožnilo ladičom použiť ešte tuhšie pružiny, adaptívne tlmiče Bilstein DampTronic aj stabilizátory. Čas v slalome a maximálnu priečne zrýchlenie ( "bočné preťaženie") sa vďaka tomu údajne zlepšili o dve percentá.

Ďalšou špecialitou modelu Nismo sú karbónové škrupinové sedadlá Recaro, potiahnuté kombináciou kože a Alcantary. Polymér vystužený uhlíkovými vláknami sa hojne objavuje aj na stredovej konzole. Hmotnosť vozidla (1720 kg), ani parametre motora sa pri modernizácii nezmenili. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový šesťvalec VR38DETT s objemom 3,8 l naďalej dosahuje výkon 441 kW, čo pri prepočte na staršie jednotky dáva krásne zaokrúhlených 600 koní. Maximum krútiaceho momentu činí 652 Nm a ku k dispozícii od 3600 do 5600 otáčok. Motory zostavujú ručne špeciálne vyškolení technici v čistej miestnosti, ale to platí aj pre jednotky štandardného Nissanu GT-R.

Nissan zatiaľ nezverejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pre západoeurópske trhy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY