vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

V nadväznosti na modernizáciu štandardného GTR prichádza japonská automobilka s omladenou verziou vrcholnej varianty Nismo.
Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

Pri príležitosti jeho oficiálnej slovenskej premiéry sme si pred niekoľkými týždňami predstavili modernizovaný Nissan GT-R. Teraz japonský výrobca odhaľuje aj omladenú podobu ostrej varianty Nismo.

Výpočet viditeľných zmien kopíruje úpravy štandardného modelu: nová predná maska ​​privádza k chladiču viac vzduchu, vystužená kapota lepšie odoláva aerodynamickým deformáciám vo vysokých rýchlostiach a do kabíny sa nasťahovala elegantnejšia palubná doska s modernejšími ovládačmi a multimediálnym systémom.

Nismo má ale predný nárazník z uhlíkových vlákien a Nissan tvrdí, že vozidlo generuje vo vysokých rýchlostiach väčší prítlak než akýkoľvek doterajší model Nissanu homologizovaný pre cestnú prevádzku. Spevnenie karosérie umožnilo ladičom použiť ešte tuhšie pružiny, adaptívne tlmiče Bilstein DampTronic aj stabilizátory. Čas v slalome a maximálnu priečne zrýchlenie ( "bočné preťaženie") sa vďaka tomu údajne zlepšili o dve percentá.

Ďalšou špecialitou modelu Nismo sú karbónové škrupinové sedadlá Recaro, potiahnuté kombináciou kože a Alcantary. Polymér vystužený uhlíkovými vláknami sa hojne objavuje aj na stredovej konzole. Hmotnosť vozidla (1720 kg), ani parametre motora sa pri modernizácii nezmenili. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový šesťvalec VR38DETT s objemom 3,8 l naďalej dosahuje výkon 441 kW, čo pri prepočte na staršie jednotky dáva krásne zaokrúhlených 600 koní. Maximum krútiaceho momentu činí 652 Nm a ku k dispozícii od 3600 do 5600 otáčok. Motory zostavujú ručne špeciálne vyškolení technici v čistej miestnosti, ale to platí aj pre jednotky štandardného Nissanu GT-R.

Nissan zatiaľ nezverejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pre západoeurópske trhy.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY