vytisknout velikost písma Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

V nadväznosti na modernizáciu štandardného GTR prichádza japonská automobilka s omladenou verziou vrcholnej varianty Nismo.
Nissan GT-R Nismo: Extrémnejšia verzia extrémneho športiaku

Pri príležitosti jeho oficiálnej slovenskej premiéry sme si pred niekoľkými týždňami predstavili modernizovaný Nissan GT-R. Teraz japonský výrobca odhaľuje aj omladenú podobu ostrej varianty Nismo.

Výpočet viditeľných zmien kopíruje úpravy štandardného modelu: nová predná maska ​​privádza k chladiču viac vzduchu, vystužená kapota lepšie odoláva aerodynamickým deformáciám vo vysokých rýchlostiach a do kabíny sa nasťahovala elegantnejšia palubná doska s modernejšími ovládačmi a multimediálnym systémom.

Nismo má ale predný nárazník z uhlíkových vlákien a Nissan tvrdí, že vozidlo generuje vo vysokých rýchlostiach väčší prítlak než akýkoľvek doterajší model Nissanu homologizovaný pre cestnú prevádzku. Spevnenie karosérie umožnilo ladičom použiť ešte tuhšie pružiny, adaptívne tlmiče Bilstein DampTronic aj stabilizátory. Čas v slalome a maximálnu priečne zrýchlenie ( "bočné preťaženie") sa vďaka tomu údajne zlepšili o dve percentá.

Ďalšou špecialitou modelu Nismo sú karbónové škrupinové sedadlá Recaro, potiahnuté kombináciou kože a Alcantary. Polymér vystužený uhlíkovými vláknami sa hojne objavuje aj na stredovej konzole. Hmotnosť vozidla (1720 kg), ani parametre motora sa pri modernizácii nezmenili. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový šesťvalec VR38DETT s objemom 3,8 l naďalej dosahuje výkon 441 kW, čo pri prepočte na staršie jednotky dáva krásne zaokrúhlených 600 koní. Maximum krútiaceho momentu činí 652 Nm a ku k dispozícii od 3600 do 5600 otáčok. Motory zostavujú ručne špeciálne vyškolení technici v čistej miestnosti, ale to platí aj pre jednotky štandardného Nissanu GT-R.

Nissan zatiaľ nezverejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pre západoeurópske trhy.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY