vytisknout velikost písma Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan budúci rok predstaví ešte jeden posledný facelift pre kupé GT-R, než dorazí nová generácia. Tá mala pôvodne prísť už v roku 2016, ale vysoko postavený manažér automobilky povedal magazínu Autocar, že Nissan ešte ani nezačal pracovať na dizajne a že skôr ako za tri roky nové auto nebude. 

Nissan však už pracuje na pohonnom ústrojenstve pre nové GT-R. Má sa jednať o hybridný pohon, ale ako sa stalo u športovo zameraných áut módou, nepôjde ani tak o emisie, ako skôr o ešte väčší výkon. Ťažko ale špekulovať nad konečnými číslami. 

Posledná cestná verzia Nissanu GT-R, upravený model Nismo, posiela na všetky kolesá výkon 441 kW (600 koní). Je možné, že facelift dostane buď tento motor, alebo ešte trošku posilní, ale skutočne sa nedá odhadnúť, aké čísla ponúkne nová generácia označovaná ako R36. 

S vývojom hybridného pohonu pre Nissan GT-R (R36) pomáha údajne aj Williams a auto si opäť zachová motor vpredu a pohon všetkých kolies. Dizajn sa inšpiruje v koncepte Vision 2020 Gran Turismo, ktorý môžete poznať buď zo závodného simulátora Gran Turismo 6 alebo tohtoročného festivalu rýchlosti v Goodwoode.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY