vytisknout velikost písma Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan budúci rok predstaví ešte jeden posledný facelift pre kupé GT-R, než dorazí nová generácia. Tá mala pôvodne prísť už v roku 2016, ale vysoko postavený manažér automobilky povedal magazínu Autocar, že Nissan ešte ani nezačal pracovať na dizajne a že skôr ako za tri roky nové auto nebude. 

Nissan však už pracuje na pohonnom ústrojenstve pre nové GT-R. Má sa jednať o hybridný pohon, ale ako sa stalo u športovo zameraných áut módou, nepôjde ani tak o emisie, ako skôr o ešte väčší výkon. Ťažko ale špekulovať nad konečnými číslami. 

Posledná cestná verzia Nissanu GT-R, upravený model Nismo, posiela na všetky kolesá výkon 441 kW (600 koní). Je možné, že facelift dostane buď tento motor, alebo ešte trošku posilní, ale skutočne sa nedá odhadnúť, aké čísla ponúkne nová generácia označovaná ako R36. 

S vývojom hybridného pohonu pre Nissan GT-R (R36) pomáha údajne aj Williams a auto si opäť zachová motor vpredu a pohon všetkých kolies. Dizajn sa inšpiruje v koncepte Vision 2020 Gran Turismo, ktorý môžete poznať buď zo závodného simulátora Gran Turismo 6 alebo tohtoročného festivalu rýchlosti v Goodwoode.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY