vytisknout velikost písma Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan GT-R: Ešte jeden facelift, nová generácia až o tri roky ako hybrid

Nissan budúci rok predstaví ešte jeden posledný facelift pre kupé GT-R, než dorazí nová generácia. Tá mala pôvodne prísť už v roku 2016, ale vysoko postavený manažér automobilky povedal magazínu Autocar, že Nissan ešte ani nezačal pracovať na dizajne a že skôr ako za tri roky nové auto nebude. 

Nissan však už pracuje na pohonnom ústrojenstve pre nové GT-R. Má sa jednať o hybridný pohon, ale ako sa stalo u športovo zameraných áut módou, nepôjde ani tak o emisie, ako skôr o ešte väčší výkon. Ťažko ale špekulovať nad konečnými číslami. 

Posledná cestná verzia Nissanu GT-R, upravený model Nismo, posiela na všetky kolesá výkon 441 kW (600 koní). Je možné, že facelift dostane buď tento motor, alebo ešte trošku posilní, ale skutočne sa nedá odhadnúť, aké čísla ponúkne nová generácia označovaná ako R36. 

S vývojom hybridného pohonu pre Nissan GT-R (R36) pomáha údajne aj Williams a auto si opäť zachová motor vpredu a pohon všetkých kolies. Dizajn sa inšpiruje v koncepte Vision 2020 Gran Turismo, ktorý môžete poznať buď zo závodného simulátora Gran Turismo 6 alebo tohtoročného festivalu rýchlosti v Goodwoode.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY