vytisknout velikost písma Nissan Friend-ME Concept: čisto štylistické cvičenie

Svoju premiéru na európskej pôde si vo Frankfurte odbila aj štúdia Nissan Friend-ME Concept.
Nissan Friend-ME Concept: čisto štylistické cvičenie
Zoznam kapitol
  1. Nissan Friend-ME
  2. Fotogaléria

Nutné priznať, že značka Nissan sa na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte zrovna nevytiahla. Ukázala snáď len facelifty kompaktných modelov Nissan Note a Nissan Micra a novú generáciu radu Nissan X-Trail/Rouge, avšak u nej zatiaľ uviedla len veľmi chabé informácie, takže ani poriadne nevieme, aké bude mať motory.

_DSC0041.JPG_DSC0040.JPG_DSC0042.JPG
_DSC0037.JPG_DSC0038.JPG_DSC0039.JPG
Nissan Friend-ME Concept

Ani so štúdiami si tentokrát v Nissane zrejme príliš hlavu nelámali, a tak vystavili aspoň koncept Friend-ME, ktorý svoju premiéru slávil už na tohtoročnom autosalóne v Šanghaji. Na druhú stranu luxusná značka Nissanu Infiniti na svojom stánku boduje s novou štúdiou Infiniti Q30, čo je naozaj veľmi zaujímavý kúsok ...

Nissan Friend-ME Concept je čistou štylistickou štúdiou, o ktorej technike sa výrobca príliš nerozhovoril (vieme prakticky len to, že sa o jej pohon stará hybridná sústava pureDrive). Tento prototyp vznikol v spolupráci štylistických tímov Nissanu v čínskom Pekingu (NDC) a domáceho strediska NGDC pod vedením Shira Nakamura. Za základ údajne poslúžila podlahová plošina jedného zo sériových modelov značky Nissan, čo uľahčilo a urýchlilo stavbu prototypu.

_DSC0043.JPG_DSC0044.JPG_DSC0045.JPG_DSC0034.JPG_DSC0035.JPG_DSC0036.JPG

Vo vnútri vozidla Nissan Friend-ME Concept si všimneme hlavne výraznej priebežnej stredovej konzoly, ktorá prechádza medzi prednými aj zadnými sedadlami. Väčšina plochy tejto konzole, ako aj palubná dosky, je pokrytá dotykovými monitormi, vďaka ktorým majú aj cestujúci na zadných sedadlách prehľad o prevádzkových údajoch vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY