vytisknout velikost písma Nissan Friend-ME Concept: čisto štylistické cvičenie

Svoju premiéru na európskej pôde si vo Frankfurte odbila aj štúdia Nissan Friend-ME Concept.
Nissan Friend-ME Concept: čisto štylistické cvičenie
Zoznam kapitol
  1. Nissan Friend-ME
  2. Fotogaléria

Nutné priznať, že značka Nissan sa na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte zrovna nevytiahla. Ukázala snáď len facelifty kompaktných modelov Nissan Note a Nissan Micra a novú generáciu radu Nissan X-Trail/Rouge, avšak u nej zatiaľ uviedla len veľmi chabé informácie, takže ani poriadne nevieme, aké bude mať motory.

_DSC0041.JPG_DSC0040.JPG_DSC0042.JPG
_DSC0037.JPG_DSC0038.JPG_DSC0039.JPG
Nissan Friend-ME Concept

Ani so štúdiami si tentokrát v Nissane zrejme príliš hlavu nelámali, a tak vystavili aspoň koncept Friend-ME, ktorý svoju premiéru slávil už na tohtoročnom autosalóne v Šanghaji. Na druhú stranu luxusná značka Nissanu Infiniti na svojom stánku boduje s novou štúdiou Infiniti Q30, čo je naozaj veľmi zaujímavý kúsok ...

Nissan Friend-ME Concept je čistou štylistickou štúdiou, o ktorej technike sa výrobca príliš nerozhovoril (vieme prakticky len to, že sa o jej pohon stará hybridná sústava pureDrive). Tento prototyp vznikol v spolupráci štylistických tímov Nissanu v čínskom Pekingu (NDC) a domáceho strediska NGDC pod vedením Shira Nakamura. Za základ údajne poslúžila podlahová plošina jedného zo sériových modelov značky Nissan, čo uľahčilo a urýchlilo stavbu prototypu.

_DSC0043.JPG_DSC0044.JPG_DSC0045.JPG_DSC0034.JPG_DSC0035.JPG_DSC0036.JPG

Vo vnútri vozidla Nissan Friend-ME Concept si všimneme hlavne výraznej priebežnej stredovej konzoly, ktorá prechádza medzi prednými aj zadnými sedadlami. Väčšina plochy tejto konzole, ako aj palubná dosky, je pokrytá dotykovými monitormi, vďaka ktorým majú aj cestujúci na zadných sedadlách prehľad o prevádzkových údajoch vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY