vytisknout velikost písma Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na pretekárske dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship vo vrcholnej kategórii LM P1 špeciál GT-R LM Nismo, ktorý trochu prekvapivo a netradične používa pohon predných kolies.

Vozidlo GT-R Nismo je dlhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spolieha sa na vpredu umiestnený preplňovaný šesťvalec 3,0 l, spojený so systémom rekuperácie kinetickej energie. Na predné kolesá potom silu posiela päťstupňová sekvenčná prevodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnosť pretekárskeho špeciálu, ktorý uvidíme aj počas 24 h Le Mans, je 880 kg. Použitie koncepcie s pohonom predných kolies je pomerne neobvyklé, skôr sa stretávame so zadokolkami alebo riešením, kedy zadné kolesá roztáčajú spaľovací motor a predným pomáhajú elektromotory.

Nissan tvrdí, že vďaka voľnejším pravidlám v porovnaní napríklad s F1 je možné využívať novátorské technické riešenia a že si nie sú autá tak podobné. Už 12. apríla v Silverstone uvidíme, v čom bude mať predokolka od Nissanu navrch nad konkurenciou.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY