vytisknout velikost písma Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na pretekárske dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship vo vrcholnej kategórii LM P1 špeciál GT-R LM Nismo, ktorý trochu prekvapivo a netradične používa pohon predných kolies.

Vozidlo GT-R Nismo je dlhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spolieha sa na vpredu umiestnený preplňovaný šesťvalec 3,0 l, spojený so systémom rekuperácie kinetickej energie. Na predné kolesá potom silu posiela päťstupňová sekvenčná prevodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnosť pretekárskeho špeciálu, ktorý uvidíme aj počas 24 h Le Mans, je 880 kg. Použitie koncepcie s pohonom predných kolies je pomerne neobvyklé, skôr sa stretávame so zadokolkami alebo riešením, kedy zadné kolesá roztáčajú spaľovací motor a predným pomáhajú elektromotory.

Nissan tvrdí, že vďaka voľnejším pravidlám v porovnaní napríklad s F1 je možné využívať novátorské technické riešenia a že si nie sú autá tak podobné. Už 12. apríla v Silverstone uvidíme, v čom bude mať predokolka od Nissanu navrch nad konkurenciou.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY