vytisknout velikost písma Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na pretekárske dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship vo vrcholnej kategórii LM P1 špeciál GT-R LM Nismo, ktorý trochu prekvapivo a netradične používa pohon predných kolies.

Vozidlo GT-R Nismo je dlhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spolieha sa na vpredu umiestnený preplňovaný šesťvalec 3,0 l, spojený so systémom rekuperácie kinetickej energie. Na predné kolesá potom silu posiela päťstupňová sekvenčná prevodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnosť pretekárskeho špeciálu, ktorý uvidíme aj počas 24 h Le Mans, je 880 kg. Použitie koncepcie s pohonom predných kolies je pomerne neobvyklé, skôr sa stretávame so zadokolkami alebo riešením, kedy zadné kolesá roztáčajú spaľovací motor a predným pomáhajú elektromotory.

Nissan tvrdí, že vďaka voľnejším pravidlám v porovnaní napríklad s F1 je možné využívať novátorské technické riešenia a že si nie sú autá tak podobné. Už 12. apríla v Silverstone uvidíme, v čom bude mať predokolka od Nissanu navrch nad konkurenciou.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY