vytisknout velikost písma Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na pretekárske dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship vo vrcholnej kategórii LM P1 špeciál GT-R LM Nismo, ktorý trochu prekvapivo a netradične používa pohon predných kolies.

Vozidlo GT-R Nismo je dlhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spolieha sa na vpredu umiestnený preplňovaný šesťvalec 3,0 l, spojený so systémom rekuperácie kinetickej energie. Na predné kolesá potom silu posiela päťstupňová sekvenčná prevodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnosť pretekárskeho špeciálu, ktorý uvidíme aj počas 24 h Le Mans, je 880 kg. Použitie koncepcie s pohonom predných kolies je pomerne neobvyklé, skôr sa stretávame so zadokolkami alebo riešením, kedy zadné kolesá roztáčajú spaľovací motor a predným pomáhajú elektromotory.

Nissan tvrdí, že vďaka voľnejším pravidlám v porovnaní napríklad s F1 je možné využívať novátorské technické riešenia a že si nie sú autá tak podobné. Už 12. apríla v Silverstone uvidíme, v čom bude mať predokolka od Nissanu navrch nad konkurenciou.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY