vytisknout velikost písma Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Nissan bude v Le Mans pretekať s predokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na pretekárske dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship vo vrcholnej kategórii LM P1 špeciál GT-R LM Nismo, ktorý trochu prekvapivo a netradične používa pohon predných kolies.

Vozidlo GT-R Nismo je dlhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spolieha sa na vpredu umiestnený preplňovaný šesťvalec 3,0 l, spojený so systémom rekuperácie kinetickej energie. Na predné kolesá potom silu posiela päťstupňová sekvenčná prevodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnosť pretekárskeho špeciálu, ktorý uvidíme aj počas 24 h Le Mans, je 880 kg. Použitie koncepcie s pohonom predných kolies je pomerne neobvyklé, skôr sa stretávame so zadokolkami alebo riešením, kedy zadné kolesá roztáčajú spaľovací motor a predným pomáhajú elektromotory.

Nissan tvrdí, že vďaka voľnejším pravidlám v porovnaní napríklad s F1 je možné využívať novátorské technické riešenia a že si nie sú autá tak podobné. Už 12. apríla v Silverstone uvidíme, v čom bude mať predokolka od Nissanu navrch nad konkurenciou.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY