vytisknout velikost písma Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Autosalón v Tokiu sa stane dejiskom premiéry konceptu Nissan BladeGlider. Tento automobil má naznačiť podobu budúcich športových automobilov tejto značky používajúcich čisto elektrický pohon. Štúdia vychádza z projektu DeltaWing. Predná časť je široká jeden meter, zatiaľ čo vzadu meria voz na šírku o osemdesiat centimetrov viac. Podľa Nissanu podobná koncepcia pomáha ako aerodynamike, tak jazdným vlastnostiam.

Hmotnosť je medzi nápravy rozdelená v pomere 30/70. Viac zaťažená zadná náprava nie je prekvapením, štúdia totiž používa elektromotory integrované priamo do zadných kolies. Za nejaký čas by sa mal z BladeGlideru stať prvý sériovo vyrábaný automobil značky Nissan s takýmto riešením. Energia je uložená v lítium-iónových akumulátoroch.

blade_05.jpgblade_06.jpgblade_01.jpgblade_02.jpgblade_03.jpgblade_13.jpgblade_14.jpgblade_15.jpgblade_16.jpgblade_17.jpgblade_18.jpgblade_19.jpgblade_20.jpgblade_10.jpgblade_11.jpgblade_12.jpgblade_07.jpgblade_08.jpgblade_09.jpgblade_04.jpg
Foto: Nissan

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY