vytisknout velikost písma Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Autosalón v Tokiu sa stane dejiskom premiéry konceptu Nissan BladeGlider. Tento automobil má naznačiť podobu budúcich športových automobilov tejto značky používajúcich čisto elektrický pohon. Štúdia vychádza z projektu DeltaWing. Predná časť je široká jeden meter, zatiaľ čo vzadu meria voz na šírku o osemdesiat centimetrov viac. Podľa Nissanu podobná koncepcia pomáha ako aerodynamike, tak jazdným vlastnostiam.

Hmotnosť je medzi nápravy rozdelená v pomere 30/70. Viac zaťažená zadná náprava nie je prekvapením, štúdia totiž používa elektromotory integrované priamo do zadných kolies. Za nejaký čas by sa mal z BladeGlideru stať prvý sériovo vyrábaný automobil značky Nissan s takýmto riešením. Energia je uložená v lítium-iónových akumulátoroch.

blade_05.jpgblade_06.jpgblade_01.jpgblade_02.jpgblade_03.jpgblade_13.jpgblade_14.jpgblade_15.jpgblade_16.jpgblade_17.jpgblade_18.jpgblade_19.jpgblade_20.jpgblade_10.jpgblade_11.jpgblade_12.jpgblade_07.jpgblade_08.jpgblade_09.jpgblade_04.jpg
Foto: Nissan

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY