vytisknout velikost písma Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostáva sériovú podobu

Autosalón v Tokiu sa stane dejiskom premiéry konceptu Nissan BladeGlider. Tento automobil má naznačiť podobu budúcich športových automobilov tejto značky používajúcich čisto elektrický pohon. Štúdia vychádza z projektu DeltaWing. Predná časť je široká jeden meter, zatiaľ čo vzadu meria voz na šírku o osemdesiat centimetrov viac. Podľa Nissanu podobná koncepcia pomáha ako aerodynamike, tak jazdným vlastnostiam.

Hmotnosť je medzi nápravy rozdelená v pomere 30/70. Viac zaťažená zadná náprava nie je prekvapením, štúdia totiž používa elektromotory integrované priamo do zadných kolies. Za nejaký čas by sa mal z BladeGlideru stať prvý sériovo vyrábaný automobil značky Nissan s takýmto riešením. Energia je uložená v lítium-iónových akumulátoroch.

blade_05.jpgblade_06.jpgblade_01.jpgblade_02.jpgblade_03.jpgblade_13.jpgblade_14.jpgblade_15.jpgblade_16.jpgblade_17.jpgblade_18.jpgblade_19.jpgblade_20.jpgblade_10.jpgblade_11.jpgblade_12.jpgblade_07.jpgblade_08.jpgblade_09.jpgblade_04.jpg
Foto: Nissan

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY