vytisknout velikost písma Nikdy nehovor nikdy. BMW koketuje s modelom M7, ktorý nikdy nechcelo

Nikdy nehovor nikdy. BMW koketuje s modelom M7, ktorý nikdy nechcelo

Ponuka športových modelov BMW "M" by sa v budúcnosti mohla rozrásť o vlajkovú loď BMW M7, založenú na limuzíne sedmičkového radu. Naznačil to šéfkonštruktér divízie M, Albert Biermann v rozhovore pre britský Autocar.

"Rád by som v tom segmente trhu súťažil," povedal. "Sú tam peniaze, ktoré stačí zodvihnúť."

Biermann ďalej vysvetľuje, že produktové plány jeho oddelenia zatiaľ s modelom M7 nepočítajú. Napriek tomu je jeho vyjadrenie dôležité. Naznačuje totiž ďalší posun vo vnímaní značky M vo vedení mníchovskej automobilky.

Pred desiatimi rokmi sa jej predstavitelia zaprisahali, že nikdy neurobia M verzie modelov X5 a 7. Ich vysoká hmotnosť a veľké rozmery boli podľa vtedajšej paradigmy nezlučiteľné s hodnotami predstavovanými ikonickým písmenom.

Ako to dopadlo v prípade veľkých SUV, vieme dobre. Modely X5 M a X6 M sa už nejakú dobu veselo predávajú. Vlani k nim pribudli aj varianty M50d, poháňané tri-turbodieselom. A keď môže značku M voziť ťažkotonážne SUV, prečo by si ju nezaslúžil veľký sedan?

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY