vytisknout velikost písma Nie, toto nie je Honda Goldwing alebo čínske kopírky opäť v akcii

Luxusný cestovný koráb Honda Goldwing patrí k najikonickejším dvojkolesovým strojom. Často ho spoznajú a vedia pomenovať aj ľudia, ktorým inak motocykle veľa nehovoria. To ale nemôže zabrániť čínskym konštruktérom, aby sa nechali tvarmi Goldwing "inšpirovať".

80230.jpgScreen Shot 2015-08-12 at 15.20.38.png2015-Honda-Gold-Wing-GL1800a-small.jpg
Vľavo a uprostred čínska kópia, vpravo originálna Honda Goldwing

Celá záležitosť je o to pikantnejšia, že tieto obrázky sú súčasťou žiadosti o patentovú ochranu na čínskych úradoch. Správne, výrobca Jiangsu Xinri si necháva patentovať ukradnutý dizajn.

Kým originálny Goldwing je poháňaný plochým šesťvalcom, v tomto prípade má byť motocykel elektrický. Takže tie "hlavy valcov" trčiace do strán sú tam jednoducho len preto, že Číňania okopírovali vzhľad japonského stroja so všetkým.

Zdroj: Visordown

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY