vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Toyota Prius Prime nabehne len 35 km

New York 2016 naživo: Toyota Prius Prime nabehne len 35 km

Toyota priviezla do New Yorku okrem faceliftu GT86 aj dôležitejšiu novinku v podobe modelu Prius Prime. Toto meno automobilka použila, pretože nová verzia Priusu je údajne najlepšia. V podstate sa ale jedná o vyhotovenie plug-in hybrid odvodené od poslednej generácie tohto hybridu.

Prius Prime používa akumulátory s kapacitou 8,8 kWh. Toyota sľubuje v americkej tlačovej správe dojazd v čisto elektrickom režime 22 míľ, teda v prepočte približne 35 km, britská tlačová správa však uvádza päťdesiat kilometrov. Rovnako rozdielne sú aj spotreby, kedy tá podľa amerických noriem má byť 2,4 l/100 km, podľa európskych o liter menej. Dá sa celkom dobre odhadnúť, ktoré hodnoty sú reálnejšie.

Každopádne maximálna rýchlosť v čisto elektrickom režime je 135 km/h. Keď sa batérie vybijú, nastúpi do práce klasický hybrid založený na benzínové tisícosemstovke. Tá mimochodom údajne ponúkne tepelnú účinnosť cez štyridsať percent.

Novinka dostala v porovnaní s klasickým prevedením aj upravený dizajn zahŕňajúci prepracovanú prednú časť, nové diódové svetlá, iná je aj zadná časť a v interiéri nájdete napríklad obrovský stredový displej. Ten je po vzore Tesly umiestnený na výšku a má veľkosť 11,6 palcov.

prius_1.jpgprius_2.jpgprius_3.jpgprius_5.jpgprius_6.jpgprius_7.jpgprius_8.jpgprius_9.jpgprius_4.jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY