vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Toyota Prius Prime nabehne len 35 km

New York 2016 naživo: Toyota Prius Prime nabehne len 35 km

Toyota priviezla do New Yorku okrem faceliftu GT86 aj dôležitejšiu novinku v podobe modelu Prius Prime. Toto meno automobilka použila, pretože nová verzia Priusu je údajne najlepšia. V podstate sa ale jedná o vyhotovenie plug-in hybrid odvodené od poslednej generácie tohto hybridu.

Prius Prime používa akumulátory s kapacitou 8,8 kWh. Toyota sľubuje v americkej tlačovej správe dojazd v čisto elektrickom režime 22 míľ, teda v prepočte približne 35 km, britská tlačová správa však uvádza päťdesiat kilometrov. Rovnako rozdielne sú aj spotreby, kedy tá podľa amerických noriem má byť 2,4 l/100 km, podľa európskych o liter menej. Dá sa celkom dobre odhadnúť, ktoré hodnoty sú reálnejšie.

Každopádne maximálna rýchlosť v čisto elektrickom režime je 135 km/h. Keď sa batérie vybijú, nastúpi do práce klasický hybrid založený na benzínové tisícosemstovke. Tá mimochodom údajne ponúkne tepelnú účinnosť cez štyridsať percent.

Novinka dostala v porovnaní s klasickým prevedením aj upravený dizajn zahŕňajúci prepracovanú prednú časť, nové diódové svetlá, iná je aj zadná časť a v interiéri nájdete napríklad obrovský stredový displej. Ten je po vzore Tesly umiestnený na výšku a má veľkosť 11,6 palcov.

prius_1.jpgprius_2.jpgprius_3.jpgprius_5.jpgprius_6.jpgprius_7.jpgprius_8.jpgprius_9.jpgprius_4.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY