vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Subaru Impreza prichádza na novej platforme

Nová Impreza má pevnejšiu modulárnu platformu a dostane aj motory s vypínaním valcov.
New York 2016 naživo: Subaru Impreza prichádza na novej platforme

Subaru v predvečer autosalónu v New Yorku odhalilo novú generáciu modelu Impreza. Stojí na úplne novej modulárnej platforme, ktorá poskytne technický základ ďalším modelom, napríklad Forester alebo Legacy. Jej obrovskou prednosťou je o 70 až 100% vyššia torznú tuhosť a vie absorbovať o 40% viac energie pri nehode.

subaru impreza (2).jpgsubaru impreza (5).jpgsubaru impreza (4).jpgNová Impreza je o kúsok ľahšia, napriek tomu je priestrannejšia a má predovšetkým výrazne pevnejšiu a odolnejšiu konštrukciu. Vďaka tomu bude lepšia aj z pohľadu pasívnej bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má aj nižšie položené ťažisko, čo by sa malo pozitívne prejaviť na ovládateľnosti. Zároveň má byť o niekoľko desiatok kilogramov ľahšia ako súčasná generácia, ale vnútri bude viac miesta a bude mať väčší batožinový priestor.

Zatiaľ čo v New Yorku sa predstavuje produkčný sedan, počíta sa aj s hatchbackom, ktorý sa vo forme konceptu predstavil na autosalóne v Tokiu. Ohľadne motorov sa dá zatiaľ len špekulovať, ale európske prevedenie sa zrejme uspokojí s rôzne naladenými verziami plochého štvorvalca 1,6 l s preplňovaním, ktorý poznáme z modelu Levorg. Prídu aj nové motory s vypínaním valcov.

subaru-impreza-web2016-185.jpgsubaru-impreza-web2016-184.jpgsubaru-impreza-web2016-182.jpgSubaru Impreza bude priestrannejšie a bude mať aj väčší kufor. V základnej výbave by sa mal objaviť bezpečnostný systém EyeSight. Nový bude aj palubný zábavný systém s rozšírenými možnosťami konektivity a internetom

Nová platforma Subaru umožňuje tiež zástavbu hybridných a plug-in hybridných systémov pohonu, takže najmä na americkom trhu by sa hybrid mohol objaviť pomerne skoro. Ostrý model STI bude stáť trochu bokom a jeho životný cyklus nebude nasledovať produkčný model.

Pokiaľ ide o rozmery, nová Impreza má o 25 mm dlhší rázvor, ale celkovo je dlhšia o 41 mm a o 38 mm je širšia. Výška bola zároveň znížená o 10 mm. Štandardnou výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostný systém EyeSight a rozšíria sa možnosti konektivity.

subaru impreza (10).jpgsubaru impreza (11).jpgsubaru impreza (12).jpgsubaru impreza (1).jpgsubaru impreza (3).jpgsubaru impreza (6).jpgsubaru impreza (7).jpgsubaru impreza (8).jpgsubaru impreza (9).jpgsubaru-impreza-web2016-180.jpgsubaru-impreza-web2016-181.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY