vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Subaru Impreza prichádza na novej platforme

Nová Impreza má pevnejšiu modulárnu platformu a dostane aj motory s vypínaním valcov.
New York 2016 naživo: Subaru Impreza prichádza na novej platforme

Subaru v predvečer autosalónu v New Yorku odhalilo novú generáciu modelu Impreza. Stojí na úplne novej modulárnej platforme, ktorá poskytne technický základ ďalším modelom, napríklad Forester alebo Legacy. Jej obrovskou prednosťou je o 70 až 100% vyššia torznú tuhosť a vie absorbovať o 40% viac energie pri nehode.

subaru impreza (2).jpgsubaru impreza (5).jpgsubaru impreza (4).jpgNová Impreza je o kúsok ľahšia, napriek tomu je priestrannejšia a má predovšetkým výrazne pevnejšiu a odolnejšiu konštrukciu. Vďaka tomu bude lepšia aj z pohľadu pasívnej bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má aj nižšie položené ťažisko, čo by sa malo pozitívne prejaviť na ovládateľnosti. Zároveň má byť o niekoľko desiatok kilogramov ľahšia ako súčasná generácia, ale vnútri bude viac miesta a bude mať väčší batožinový priestor.

Zatiaľ čo v New Yorku sa predstavuje produkčný sedan, počíta sa aj s hatchbackom, ktorý sa vo forme konceptu predstavil na autosalóne v Tokiu. Ohľadne motorov sa dá zatiaľ len špekulovať, ale európske prevedenie sa zrejme uspokojí s rôzne naladenými verziami plochého štvorvalca 1,6 l s preplňovaním, ktorý poznáme z modelu Levorg. Prídu aj nové motory s vypínaním valcov.

subaru-impreza-web2016-185.jpgsubaru-impreza-web2016-184.jpgsubaru-impreza-web2016-182.jpgSubaru Impreza bude priestrannejšie a bude mať aj väčší kufor. V základnej výbave by sa mal objaviť bezpečnostný systém EyeSight. Nový bude aj palubný zábavný systém s rozšírenými možnosťami konektivity a internetom

Nová platforma Subaru umožňuje tiež zástavbu hybridných a plug-in hybridných systémov pohonu, takže najmä na americkom trhu by sa hybrid mohol objaviť pomerne skoro. Ostrý model STI bude stáť trochu bokom a jeho životný cyklus nebude nasledovať produkčný model.

Pokiaľ ide o rozmery, nová Impreza má o 25 mm dlhší rázvor, ale celkovo je dlhšia o 41 mm a o 38 mm je širšia. Výška bola zároveň znížená o 10 mm. Štandardnou výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostný systém EyeSight a rozšíria sa možnosti konektivity.

subaru impreza (10).jpgsubaru impreza (11).jpgsubaru impreza (12).jpgsubaru impreza (1).jpgsubaru impreza (3).jpgsubaru impreza (6).jpgsubaru impreza (7).jpgsubaru impreza (8).jpgsubaru impreza (9).jpgsubaru-impreza-web2016-180.jpgsubaru-impreza-web2016-181.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY