vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Godzilla dostala v rámci rozsiahlejšieho faceliftu modernejší interiér a opäť o trochu silnejší motor.
New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Nissan GT-R sa nástupcu nedočká len tak. Automobilka práve na autosalóne v New Yorku predstavila väčší facelift, ktorý má pomôcť udržať GT-R na trhu ešte niekoľko rokov. Základný model rýchleho Nissanu je teraz teda skôr GT než surový športiak. Ostatne, luxusne poňatý interiér toho vypovedá celkom dosť.

nissan gtr (19).jpgnissan gtr (21).jpgnissan gtr (2).jpg
Nissan GT-R má teraz v základnej konfigurácii výkon 570 koní. V roku 2008 mal výkon „len“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozrejme zostal. Ponúka komfortnejší a hodnotnejšie vybavený interiér, avšak automobilka sľubuje aj lepšie jazdné vlastnosti

Určite už ste si na fotografiách všimli nové predné časti a kapoty. Dizajn prešiel modifikáciami v aerodynamickom tuneli a vďaka úpravám sa nielen znížil odpor, ale auto má byť stabilnejšie. Tiež má mať vyšší prítlak a efektívnejšie chladenie motora.

V interiéri stojí za pozornosť bohaté čalúnenie kožou, nový volant a tiež nový palubný systém, ktorý sa ovláda hlasom a dotykovým displejom. Celkový počet tlačidiel v interiéri sa znížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R sľubuje lepšiu ergonómiu a vyšší komfort. Zaujímavosťou je aj nový audio systém, ktorý z reproduktorov púšťa do kabíny zvuk motora.

nissan gtr (10).jpgnissan gtr (11).jpgnissan gtr (12).jpgZmenila sa predná časť za účelom lepšej aerodynamiky a zlepšenie chladenia motora. Modernizovaná bola aj dvojspojková prevodovka. V bežnom režime má byť GT-R predovšetkým komfortné GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonnej jednotky. Vpredu stále nájdete dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,8 l. Výkon motora teraz v základnom nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Prepracovaná bola šesťstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá má mať v bežnom režime plynulejšie a komfortnejšie radenie a má vydávať menej hluku.

Čísla zrýchlenie ani maximálne rýchlosti Nissan ešte nezverejnil. Pochválil sa ale tým, že modernizované GT-R má úplne nový podvozok. Nové sú aj 20" kované kolesá. Predaj nového Nissanu GT-R bude zahájený v lete 2016 najprv v USA a na domácom trhu v Japonsku.

nissan gtr (18).jpgnissan gtr (20).jpgnissan gtr (22).jpgnissan gtr (23).jpgnissan gtr (24).jpgnissan gtr (25).jpgnissan gtr (13).jpgnissan gtr (14).jpgnissan gtr (15).jpgnissan gtr (16).jpgnissan gtr (17).jpgnissan gtr (3).jpgnissan gtr (1).jpgnissan gtr (4).jpgnissan gtr (5).jpgnissan gtr (6).jpgnissan gtr (7).jpgnissan gtr (8).jpgnissan gtr (9).jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY