vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Godzilla dostala v rámci rozsiahlejšieho faceliftu modernejší interiér a opäť o trochu silnejší motor.
New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Nissan GT-R sa nástupcu nedočká len tak. Automobilka práve na autosalóne v New Yorku predstavila väčší facelift, ktorý má pomôcť udržať GT-R na trhu ešte niekoľko rokov. Základný model rýchleho Nissanu je teraz teda skôr GT než surový športiak. Ostatne, luxusne poňatý interiér toho vypovedá celkom dosť.

nissan gtr (19).jpgnissan gtr (21).jpgnissan gtr (2).jpg
Nissan GT-R má teraz v základnej konfigurácii výkon 570 koní. V roku 2008 mal výkon „len“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozrejme zostal. Ponúka komfortnejší a hodnotnejšie vybavený interiér, avšak automobilka sľubuje aj lepšie jazdné vlastnosti

Určite už ste si na fotografiách všimli nové predné časti a kapoty. Dizajn prešiel modifikáciami v aerodynamickom tuneli a vďaka úpravám sa nielen znížil odpor, ale auto má byť stabilnejšie. Tiež má mať vyšší prítlak a efektívnejšie chladenie motora.

V interiéri stojí za pozornosť bohaté čalúnenie kožou, nový volant a tiež nový palubný systém, ktorý sa ovláda hlasom a dotykovým displejom. Celkový počet tlačidiel v interiéri sa znížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R sľubuje lepšiu ergonómiu a vyšší komfort. Zaujímavosťou je aj nový audio systém, ktorý z reproduktorov púšťa do kabíny zvuk motora.

nissan gtr (10).jpgnissan gtr (11).jpgnissan gtr (12).jpgZmenila sa predná časť za účelom lepšej aerodynamiky a zlepšenie chladenia motora. Modernizovaná bola aj dvojspojková prevodovka. V bežnom režime má byť GT-R predovšetkým komfortné GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonnej jednotky. Vpredu stále nájdete dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,8 l. Výkon motora teraz v základnom nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Prepracovaná bola šesťstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá má mať v bežnom režime plynulejšie a komfortnejšie radenie a má vydávať menej hluku.

Čísla zrýchlenie ani maximálne rýchlosti Nissan ešte nezverejnil. Pochválil sa ale tým, že modernizované GT-R má úplne nový podvozok. Nové sú aj 20" kované kolesá. Predaj nového Nissanu GT-R bude zahájený v lete 2016 najprv v USA a na domácom trhu v Japonsku.

nissan gtr (18).jpgnissan gtr (20).jpgnissan gtr (22).jpgnissan gtr (23).jpgnissan gtr (24).jpgnissan gtr (25).jpgnissan gtr (13).jpgnissan gtr (14).jpgnissan gtr (15).jpgnissan gtr (16).jpgnissan gtr (17).jpgnissan gtr (3).jpgnissan gtr (1).jpgnissan gtr (4).jpgnissan gtr (5).jpgnissan gtr (6).jpgnissan gtr (7).jpgnissan gtr (8).jpgnissan gtr (9).jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY