vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Godzilla dostala v rámci rozsiahlejšieho faceliftu modernejší interiér a opäť o trochu silnejší motor.
New York 2016 naživo: Nový Nissan GT-R púšťa zvuk motoru z reproduktorov

Nissan GT-R sa nástupcu nedočká len tak. Automobilka práve na autosalóne v New Yorku predstavila väčší facelift, ktorý má pomôcť udržať GT-R na trhu ešte niekoľko rokov. Základný model rýchleho Nissanu je teraz teda skôr GT než surový športiak. Ostatne, luxusne poňatý interiér toho vypovedá celkom dosť.

nissan gtr (19).jpgnissan gtr (21).jpgnissan gtr (2).jpg
Nissan GT-R má teraz v základnej konfigurácii výkon 570 koní. V roku 2008 mal výkon „len“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozrejme zostal. Ponúka komfortnejší a hodnotnejšie vybavený interiér, avšak automobilka sľubuje aj lepšie jazdné vlastnosti

Určite už ste si na fotografiách všimli nové predné časti a kapoty. Dizajn prešiel modifikáciami v aerodynamickom tuneli a vďaka úpravám sa nielen znížil odpor, ale auto má byť stabilnejšie. Tiež má mať vyšší prítlak a efektívnejšie chladenie motora.

V interiéri stojí za pozornosť bohaté čalúnenie kožou, nový volant a tiež nový palubný systém, ktorý sa ovláda hlasom a dotykovým displejom. Celkový počet tlačidiel v interiéri sa znížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R sľubuje lepšiu ergonómiu a vyšší komfort. Zaujímavosťou je aj nový audio systém, ktorý z reproduktorov púšťa do kabíny zvuk motora.

nissan gtr (10).jpgnissan gtr (11).jpgnissan gtr (12).jpgZmenila sa predná časť za účelom lepšej aerodynamiky a zlepšenie chladenia motora. Modernizovaná bola aj dvojspojková prevodovka. V bežnom režime má byť GT-R predovšetkým komfortné GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonnej jednotky. Vpredu stále nájdete dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,8 l. Výkon motora teraz v základnom nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Prepracovaná bola šesťstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá má mať v bežnom režime plynulejšie a komfortnejšie radenie a má vydávať menej hluku.

Čísla zrýchlenie ani maximálne rýchlosti Nissan ešte nezverejnil. Pochválil sa ale tým, že modernizované GT-R má úplne nový podvozok. Nové sú aj 20" kované kolesá. Predaj nového Nissanu GT-R bude zahájený v lete 2016 najprv v USA a na domácom trhu v Japonsku.

nissan gtr (18).jpgnissan gtr (20).jpgnissan gtr (22).jpgnissan gtr (23).jpgnissan gtr (24).jpgnissan gtr (25).jpgnissan gtr (13).jpgnissan gtr (14).jpgnissan gtr (15).jpgnissan gtr (16).jpgnissan gtr (17).jpgnissan gtr (3).jpgnissan gtr (1).jpgnissan gtr (4).jpgnissan gtr (5).jpgnissan gtr (6).jpgnissan gtr (7).jpgnissan gtr (8).jpgnissan gtr (9).jpg
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY