vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

Honda začne čoskoro vyrábať cestnú verziu nového hybridného superšportu NSX. Na autosalóne v New Yorku sa ukázala ale už aj pretekárska verzia, ktorá túto sezónu zamieri na pretekárske dráhy predovšetkým v Severnej Amerike. Ostrý štart v celom šampionáte čaká NSX GT3 v roku 2017. Podľa pravidiel vychádza špeciál z produkčného auta.

nsx gt3 (2).JPGnsx gt3 (9).jpgnsx gt3 (3).JPG
Závodná Honda NSX GT3 nemá hybridný pohon ani deväťstupňový automat. Je to klasická zadnokolka bez akumulátorov a so sekvenčným šesťkvaltom. Motor 3.5 V6 bi-turbo zostal

Samozrejme sa ale od sériovej Hondy NSX líši a to predovšetkým usporiadaním pohonu a výbavou. Nemáte tu žiadne luxusné prvky (kontrola trakcie, ABS a dokonca klimatizácia ale nechýba), namiesto toho má Honda NSX GT3 bezpečnostný rám a masívny aerodynamický bodykit.

Kým sériové auto poháňa hybridná sústava s elektromotormi a automatickou deväťrýchlostnou prevodovkou, závodné prevedenie Hondy NSX síce využíva zo série odvodený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale poháňa len zadné kolesá a nevyužíva elektrickú asistenciu. Nie je to teda hybrid.

Zmizol aj automat, namiesto neho je tu klasická sekvenčná závodná prevodovka so šiestimi rýchlosťami. Zaujímavé je, že automobilka zvažuje ostrejší cestný model Type-R, ktorý by mal mať prakticky totožný systém pohonu bez hybridnej sústavy.

Teraz bude NSX GT3 prechádzať ostrými testmi a zhruba v polovici roka by mala dostať homologizáciu FIA.

nsx gt3 (1).JPGnsx gt3 (4).JPGnsx gt3 (5).JPGnsx gt3 (6).JPGnsx gt3 (7).jpgnsx gt3 (8).jpg605441509212197288.jpg15247523461229853198.jpg16882382601931981976.jpg2043578647565014494.jpg
 
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY