vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

Honda začne čoskoro vyrábať cestnú verziu nového hybridného superšportu NSX. Na autosalóne v New Yorku sa ukázala ale už aj pretekárska verzia, ktorá túto sezónu zamieri na pretekárske dráhy predovšetkým v Severnej Amerike. Ostrý štart v celom šampionáte čaká NSX GT3 v roku 2017. Podľa pravidiel vychádza špeciál z produkčného auta.

nsx gt3 (2).JPGnsx gt3 (9).jpgnsx gt3 (3).JPG
Závodná Honda NSX GT3 nemá hybridný pohon ani deväťstupňový automat. Je to klasická zadnokolka bez akumulátorov a so sekvenčným šesťkvaltom. Motor 3.5 V6 bi-turbo zostal

Samozrejme sa ale od sériovej Hondy NSX líši a to predovšetkým usporiadaním pohonu a výbavou. Nemáte tu žiadne luxusné prvky (kontrola trakcie, ABS a dokonca klimatizácia ale nechýba), namiesto toho má Honda NSX GT3 bezpečnostný rám a masívny aerodynamický bodykit.

Kým sériové auto poháňa hybridná sústava s elektromotormi a automatickou deväťrýchlostnou prevodovkou, závodné prevedenie Hondy NSX síce využíva zo série odvodený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale poháňa len zadné kolesá a nevyužíva elektrickú asistenciu. Nie je to teda hybrid.

Zmizol aj automat, namiesto neho je tu klasická sekvenčná závodná prevodovka so šiestimi rýchlosťami. Zaujímavé je, že automobilka zvažuje ostrejší cestný model Type-R, ktorý by mal mať prakticky totožný systém pohonu bez hybridnej sústavy.

Teraz bude NSX GT3 prechádzať ostrými testmi a zhruba v polovici roka by mala dostať homologizáciu FIA.

nsx gt3 (1).JPGnsx gt3 (4).JPGnsx gt3 (5).JPGnsx gt3 (6).JPGnsx gt3 (7).jpgnsx gt3 (8).jpg605441509212197288.jpg15247523461229853198.jpg16882382601931981976.jpg2043578647565014494.jpg
 
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY