vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

Honda začne čoskoro vyrábať cestnú verziu nového hybridného superšportu NSX. Na autosalóne v New Yorku sa ukázala ale už aj pretekárska verzia, ktorá túto sezónu zamieri na pretekárske dráhy predovšetkým v Severnej Amerike. Ostrý štart v celom šampionáte čaká NSX GT3 v roku 2017. Podľa pravidiel vychádza špeciál z produkčného auta.

nsx gt3 (2).JPGnsx gt3 (9).jpgnsx gt3 (3).JPG
Závodná Honda NSX GT3 nemá hybridný pohon ani deväťstupňový automat. Je to klasická zadnokolka bez akumulátorov a so sekvenčným šesťkvaltom. Motor 3.5 V6 bi-turbo zostal

Samozrejme sa ale od sériovej Hondy NSX líši a to predovšetkým usporiadaním pohonu a výbavou. Nemáte tu žiadne luxusné prvky (kontrola trakcie, ABS a dokonca klimatizácia ale nechýba), namiesto toho má Honda NSX GT3 bezpečnostný rám a masívny aerodynamický bodykit.

Kým sériové auto poháňa hybridná sústava s elektromotormi a automatickou deväťrýchlostnou prevodovkou, závodné prevedenie Hondy NSX síce využíva zo série odvodený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale poháňa len zadné kolesá a nevyužíva elektrickú asistenciu. Nie je to teda hybrid.

Zmizol aj automat, namiesto neho je tu klasická sekvenčná závodná prevodovka so šiestimi rýchlosťami. Zaujímavé je, že automobilka zvažuje ostrejší cestný model Type-R, ktorý by mal mať prakticky totožný systém pohonu bez hybridnej sústavy.

Teraz bude NSX GT3 prechádzať ostrými testmi a zhruba v polovici roka by mala dostať homologizáciu FIA.

nsx gt3 (1).JPGnsx gt3 (4).JPGnsx gt3 (5).JPGnsx gt3 (6).JPGnsx gt3 (7).jpgnsx gt3 (8).jpg605441509212197288.jpg15247523461229853198.jpg16882382601931981976.jpg2043578647565014494.jpg
 
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY