vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

Honda začne čoskoro vyrábať cestnú verziu nového hybridného superšportu NSX. Na autosalóne v New Yorku sa ukázala ale už aj pretekárska verzia, ktorá túto sezónu zamieri na pretekárske dráhy predovšetkým v Severnej Amerike. Ostrý štart v celom šampionáte čaká NSX GT3 v roku 2017. Podľa pravidiel vychádza špeciál z produkčného auta.

nsx gt3 (2).JPGnsx gt3 (9).jpgnsx gt3 (3).JPG
Závodná Honda NSX GT3 nemá hybridný pohon ani deväťstupňový automat. Je to klasická zadnokolka bez akumulátorov a so sekvenčným šesťkvaltom. Motor 3.5 V6 bi-turbo zostal

Samozrejme sa ale od sériovej Hondy NSX líši a to predovšetkým usporiadaním pohonu a výbavou. Nemáte tu žiadne luxusné prvky (kontrola trakcie, ABS a dokonca klimatizácia ale nechýba), namiesto toho má Honda NSX GT3 bezpečnostný rám a masívny aerodynamický bodykit.

Kým sériové auto poháňa hybridná sústava s elektromotormi a automatickou deväťrýchlostnou prevodovkou, závodné prevedenie Hondy NSX síce využíva zo série odvodený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale poháňa len zadné kolesá a nevyužíva elektrickú asistenciu. Nie je to teda hybrid.

Zmizol aj automat, namiesto neho je tu klasická sekvenčná závodná prevodovka so šiestimi rýchlosťami. Zaujímavé je, že automobilka zvažuje ostrejší cestný model Type-R, ktorý by mal mať prakticky totožný systém pohonu bez hybridnej sústavy.

Teraz bude NSX GT3 prechádzať ostrými testmi a zhruba v polovici roka by mala dostať homologizáciu FIA.

nsx gt3 (1).JPGnsx gt3 (4).JPGnsx gt3 (5).JPGnsx gt3 (6).JPGnsx gt3 (7).jpgnsx gt3 (8).jpg605441509212197288.jpg15247523461229853198.jpg16882382601931981976.jpg2043578647565014494.jpg
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY