vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

New York 2016 naživo: Honda NSX sa ukázala v pretekárskom prevedení GT3

Honda začne čoskoro vyrábať cestnú verziu nového hybridného superšportu NSX. Na autosalóne v New Yorku sa ukázala ale už aj pretekárska verzia, ktorá túto sezónu zamieri na pretekárske dráhy predovšetkým v Severnej Amerike. Ostrý štart v celom šampionáte čaká NSX GT3 v roku 2017. Podľa pravidiel vychádza špeciál z produkčného auta.

nsx gt3 (2).JPGnsx gt3 (9).jpgnsx gt3 (3).JPG
Závodná Honda NSX GT3 nemá hybridný pohon ani deväťstupňový automat. Je to klasická zadnokolka bez akumulátorov a so sekvenčným šesťkvaltom. Motor 3.5 V6 bi-turbo zostal

Samozrejme sa ale od sériovej Hondy NSX líši a to predovšetkým usporiadaním pohonu a výbavou. Nemáte tu žiadne luxusné prvky (kontrola trakcie, ABS a dokonca klimatizácia ale nechýba), namiesto toho má Honda NSX GT3 bezpečnostný rám a masívny aerodynamický bodykit.

Kým sériové auto poháňa hybridná sústava s elektromotormi a automatickou deväťrýchlostnou prevodovkou, závodné prevedenie Hondy NSX síce využíva zo série odvodený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale poháňa len zadné kolesá a nevyužíva elektrickú asistenciu. Nie je to teda hybrid.

Zmizol aj automat, namiesto neho je tu klasická sekvenčná závodná prevodovka so šiestimi rýchlosťami. Zaujímavé je, že automobilka zvažuje ostrejší cestný model Type-R, ktorý by mal mať prakticky totožný systém pohonu bez hybridnej sústavy.

Teraz bude NSX GT3 prechádzať ostrými testmi a zhruba v polovici roka by mala dostať homologizáciu FIA.

nsx gt3 (1).JPGnsx gt3 (4).JPGnsx gt3 (5).JPGnsx gt3 (6).JPGnsx gt3 (7).jpgnsx gt3 (8).jpg605441509212197288.jpg15247523461229853198.jpg16882382601931981976.jpg2043578647565014494.jpg
 
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY