vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

Ďalšou očakávanou novinkou autosalónu v New Yorku bol Mercedes GLE Coupé, ktorý sa rovnako ako Mazda predstavil v predvečer oficiálneho začatia tejto akcie. A to znamená, že si nového konkurenta pre BMW X4 môžeme prezrieť už teraz.

Popravde povedané, mnoho veľkých prekvapení GLC Coupé neprinieslo. Technika je logicky identická s klasickým GLC a dizajn sa podľa očakávaní takmer nezmenil v porovnaní s predošlým konceptom. Výsledok tak veľmi pripomína zmenšené GLE Coupé. Oproti GLC má prevedenie kupé inak tvarovanú strechu a iné sú dokonca aj predné stĺpiky.

Vozidlo je celkovo dlhé 4,73 m, vysoké 1,6 m a rázvor náprav dosahuje na 2,87 m. Len pre porovnanie, klasické GLC meria na dĺžku 4,66 m, na výšku má 1,64 m a rázvor sa nelíši. Mercedes sľubuje výbornú aerodynamiku a dokazuje to súčiniteľom odporu vzduchu 0,31.

Ponuka motorizácií bude obsahovať celkom štyri benzínové a štyri naftové motory, dorazí aj hybrid a šesťvalcová verzia 43 AMG, ktorú uvidíme v New Yorku v kontexte klasického GLC. Pre začiatok si ale budeme môcť vybrať medzi verziami 220 d (125 kW/170 k), 250 d (150 kW/204 k) a 250 (155 kW/211 k). Všetko má pohon 4Matic a automatickú prevodovku. Ďalšie motorizácie dorazia neskôr.

Hybridný variant ponúkne celkový výkon 235 kW (320 k), schopnosť jazdy v čisto elektrickom režime a akceleráciu z nuly na 100 km/h za 5,9 s. GLC 43 4Matic Coupé potom dostane preplňovaný šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k), vďaka ktorému pokorí stovku za menej ako päť sekúnd.
Na trhu sa nový Mercedes-Benz GLC Coupé objaví na jeseň tohto roku.

glc_live_2.jpgglc_live_1.jpgglc_live_3.jpgglc_live_4.jpgglc_live_5.jpgglc_01.jpgglc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_02.jpgglc_08.jpgglc_07.jpgglc_09.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_12.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_26.jpgglc_27.jpgglc_28.jpgglc_29.jpgglc_30.jpgglc_31.jpgglc_32.jpgglc_33.jpgglc_34.jpgglc_35.jpgglc_36.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY