vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

Ďalšou očakávanou novinkou autosalónu v New Yorku bol Mercedes GLE Coupé, ktorý sa rovnako ako Mazda predstavil v predvečer oficiálneho začatia tejto akcie. A to znamená, že si nového konkurenta pre BMW X4 môžeme prezrieť už teraz.

Popravde povedané, mnoho veľkých prekvapení GLC Coupé neprinieslo. Technika je logicky identická s klasickým GLC a dizajn sa podľa očakávaní takmer nezmenil v porovnaní s predošlým konceptom. Výsledok tak veľmi pripomína zmenšené GLE Coupé. Oproti GLC má prevedenie kupé inak tvarovanú strechu a iné sú dokonca aj predné stĺpiky.

Vozidlo je celkovo dlhé 4,73 m, vysoké 1,6 m a rázvor náprav dosahuje na 2,87 m. Len pre porovnanie, klasické GLC meria na dĺžku 4,66 m, na výšku má 1,64 m a rázvor sa nelíši. Mercedes sľubuje výbornú aerodynamiku a dokazuje to súčiniteľom odporu vzduchu 0,31.

Ponuka motorizácií bude obsahovať celkom štyri benzínové a štyri naftové motory, dorazí aj hybrid a šesťvalcová verzia 43 AMG, ktorú uvidíme v New Yorku v kontexte klasického GLC. Pre začiatok si ale budeme môcť vybrať medzi verziami 220 d (125 kW/170 k), 250 d (150 kW/204 k) a 250 (155 kW/211 k). Všetko má pohon 4Matic a automatickú prevodovku. Ďalšie motorizácie dorazia neskôr.

Hybridný variant ponúkne celkový výkon 235 kW (320 k), schopnosť jazdy v čisto elektrickom režime a akceleráciu z nuly na 100 km/h za 5,9 s. GLC 43 4Matic Coupé potom dostane preplňovaný šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k), vďaka ktorému pokorí stovku za menej ako päť sekúnd.
Na trhu sa nový Mercedes-Benz GLC Coupé objaví na jeseň tohto roku.

glc_live_2.jpgglc_live_1.jpgglc_live_3.jpgglc_live_4.jpgglc_live_5.jpgglc_01.jpgglc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_02.jpgglc_08.jpgglc_07.jpgglc_09.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_12.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_26.jpgglc_27.jpgglc_28.jpgglc_29.jpgglc_30.jpgglc_31.jpgglc_32.jpgglc_33.jpgglc_34.jpgglc_35.jpgglc_36.jpg
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY