vytisknout velikost písma New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

New York 2016 naživo: GLE Coupé je tu. Predaj začne na jeseň

Ďalšou očakávanou novinkou autosalónu v New Yorku bol Mercedes GLE Coupé, ktorý sa rovnako ako Mazda predstavil v predvečer oficiálneho začatia tejto akcie. A to znamená, že si nového konkurenta pre BMW X4 môžeme prezrieť už teraz.

Popravde povedané, mnoho veľkých prekvapení GLC Coupé neprinieslo. Technika je logicky identická s klasickým GLC a dizajn sa podľa očakávaní takmer nezmenil v porovnaní s predošlým konceptom. Výsledok tak veľmi pripomína zmenšené GLE Coupé. Oproti GLC má prevedenie kupé inak tvarovanú strechu a iné sú dokonca aj predné stĺpiky.

Vozidlo je celkovo dlhé 4,73 m, vysoké 1,6 m a rázvor náprav dosahuje na 2,87 m. Len pre porovnanie, klasické GLC meria na dĺžku 4,66 m, na výšku má 1,64 m a rázvor sa nelíši. Mercedes sľubuje výbornú aerodynamiku a dokazuje to súčiniteľom odporu vzduchu 0,31.

Ponuka motorizácií bude obsahovať celkom štyri benzínové a štyri naftové motory, dorazí aj hybrid a šesťvalcová verzia 43 AMG, ktorú uvidíme v New Yorku v kontexte klasického GLC. Pre začiatok si ale budeme môcť vybrať medzi verziami 220 d (125 kW/170 k), 250 d (150 kW/204 k) a 250 (155 kW/211 k). Všetko má pohon 4Matic a automatickú prevodovku. Ďalšie motorizácie dorazia neskôr.

Hybridný variant ponúkne celkový výkon 235 kW (320 k), schopnosť jazdy v čisto elektrickom režime a akceleráciu z nuly na 100 km/h za 5,9 s. GLC 43 4Matic Coupé potom dostane preplňovaný šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k), vďaka ktorému pokorí stovku za menej ako päť sekúnd.
Na trhu sa nový Mercedes-Benz GLC Coupé objaví na jeseň tohto roku.

glc_live_2.jpgglc_live_1.jpgglc_live_3.jpgglc_live_4.jpgglc_live_5.jpgglc_01.jpgglc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_02.jpgglc_08.jpgglc_07.jpgglc_09.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_12.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_26.jpgglc_27.jpgglc_28.jpgglc_29.jpgglc_30.jpgglc_31.jpgglc_32.jpgglc_33.jpgglc_34.jpgglc_35.jpgglc_36.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY