vytisknout velikost písma Nevyhnutné sa stáva skutočnosťou. Subaru WRX STI končí

Subaru WRX STI pomaly končí. Aktuálne sa s ním lúčia v Anglicku. Na tamojší trh dorazilo prevedenie Final Edition. Vznikne celkom 150 exemplárov.
Nevyhnutné sa stáva skutočnosťou. Subaru WRX STI končí

Subaru WRX STI aktuálnej generácie dávno nepatrí medzi najrýchlejšie autá svojej kategórie, ako jediný však tento model stále ponúka možnosť odviesť sa v civilizovanom špeciáli pre rely zo starej školy. Lenže staršia technika predstavuje problém z pohľadu produkcie emisií, takže bolo dopredu jasné, že sa tento model skôr alebo neskôr vydá v stopách svojho dávneho súpera Mitsubishi Lancer Evo. Ako sa zdá, ten okamih práve prichádza.

U nás zatiaľ ešte WRX STI v ponuke Subaru nájdete, pričom pre modelový rok 2018 vozidlo dostalo viacero zmien, no napríklad na anglickom trhu sa už s touto legendou lúčia. Pred niekoľkými dňami sa tu začalo predávať prevedenie s príznačným názvom Final Edition.

Žiadne zásadné zmeny nečakajte. Vozidlo používa upravený pohon všetkých kolies, čo ale nie je výsada Final Edition, ale novinka, ktorá prišla spolu s poslednou modernizáciou. Štandardom pre záverečnú britskú edíciu sú devätnásťpalcové liate kolesá a výkonnejšie brzdy Brembo so žltými strmeňmi. STI potom ponúkne napríklad aj automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo podpis Final Edition na dverách.

Interiér dostal bohatú výbavu, lesklé čierne dekory, multimediálny systém alebo vyhrievané sedadlá. Športové sedačky majú čalúnenie kombinujúce čiernu a červenú, červenú niť potom nájdeme napríklad aj na volante alebo na hlavici radiacej páky. Mimochodom, na radiacej páke je ďalší podpis tejto edície. Motor sa žiadnych zmien nedočkal.

Podľa Subaru prišla tá správna chvíľa uzavrieť túto kapitolu a otvoriť ďalšiu kapitolu súvisiacu s úplne novou platformou, na ktorej čoskoro dorazí na Slovensko napríklad nastupujúca generácia Imprezy. Ako dlho budeme čakať na nástupcu slávneho STI a v akej forme vôbec dorazí, to zatiaľ nie je isté (snáď nevznikne niečo ako Mitsubishi e-Evolution). U nás vydrží tento model v ponuke zhruba do polovice budúceho roka, potom sa s ním budeme musieť rozlúčiť aj my.

Britská pobočka automobilky Subaru začala predávať WRX STI Final Edition prvého novembra. Zákazníci majú k dispozícii 150 exemplárov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY