vytisknout velikost písma Nemôžete sa dočkať BMW radu 8? Je tu závodný špeciál M8 GTE

BMW M8 GTE predznamenáva produkčné luxusné kupé. Závodný špeciál zamieri na okruhy už túto zimu. Voz sa samozrejme predstaví aj behom 24 hodín Le Mans.
Nemôžete sa dočkať BMW radu 8? Je tu závodný špeciál M8 GTE

Kým nové luxusné kupé BMW radu 8 ešte čaká na svoju premiéru v produkčnej verzii (do predaja dorazí až niekedy o rok), BMW už v budúcej sezóne nasadí závodný špeciál BMW M8 GTE. Na americkom šampionáte IMSA a medzinárodnom FIA WEC sa stretne napríklad s vozidlami Aston Martin, Ferrari alebo Porsche a samozrejme sa zúčastní aj závodu na 24h v Le Mans.

O pohon sa stará dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l, presný výkon automobilka neuvádza. Bude sa pohybovať nad hranicou 500 koní, organizátori ale vozidlá počas sezóny rôzne dovažujú, nasadzujú im reštrikcie a obmedzujú plniaci tlak turba, aby bolo štartové pole rôznorodých áut čo najviac vyrovnané.

Závodný špeciál BMW M8 GTE váži 1220 kg a je dlhý skoro päť metrov, takže to nie je žiadna kompaktná hračka. Ak je to potrebné, auto môže mať uhlíkové alebo klasické brzdové kotúče z ocele. K dispozícii je tiež nastaviteľná trakcia a ovládanie ABS. Na rozdiel od produkčného automobilu, ktorý dostane klasický automat, využíva závodný špeciál sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku.

Popri továrenských pretekárskych tímov dostanú nové BMW M8 GTE k dispozícii aj súkromníci, automobilka cenu ale zatiaľ neuvádza. Závisí to aj od toho, čo súkromné ​​tímy vyžadujú od výrobcu. Všeobecne platí, že základná cena podobných automobilov bez príslušenstva je približne 300-tisíc eur. Rozpočet celého tímu pre sezónu WEC je však mnohonásobne vyšší.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY