vytisknout velikost písma Nemôžete sa dočkať BMW radu 8? Je tu závodný špeciál M8 GTE

BMW M8 GTE predznamenáva produkčné luxusné kupé. Závodný špeciál zamieri na okruhy už túto zimu. Voz sa samozrejme predstaví aj behom 24 hodín Le Mans.
Nemôžete sa dočkať BMW radu 8? Je tu závodný špeciál M8 GTE

Kým nové luxusné kupé BMW radu 8 ešte čaká na svoju premiéru v produkčnej verzii (do predaja dorazí až niekedy o rok), BMW už v budúcej sezóne nasadí závodný špeciál BMW M8 GTE. Na americkom šampionáte IMSA a medzinárodnom FIA WEC sa stretne napríklad s vozidlami Aston Martin, Ferrari alebo Porsche a samozrejme sa zúčastní aj závodu na 24h v Le Mans.

O pohon sa stará dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l, presný výkon automobilka neuvádza. Bude sa pohybovať nad hranicou 500 koní, organizátori ale vozidlá počas sezóny rôzne dovažujú, nasadzujú im reštrikcie a obmedzujú plniaci tlak turba, aby bolo štartové pole rôznorodých áut čo najviac vyrovnané.

Závodný špeciál BMW M8 GTE váži 1220 kg a je dlhý skoro päť metrov, takže to nie je žiadna kompaktná hračka. Ak je to potrebné, auto môže mať uhlíkové alebo klasické brzdové kotúče z ocele. K dispozícii je tiež nastaviteľná trakcia a ovládanie ABS. Na rozdiel od produkčného automobilu, ktorý dostane klasický automat, využíva závodný špeciál sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku.

Popri továrenských pretekárskych tímov dostanú nové BMW M8 GTE k dispozícii aj súkromníci, automobilka cenu ale zatiaľ neuvádza. Závisí to aj od toho, čo súkromné ​​tímy vyžadujú od výrobcu. Všeobecne platí, že základná cena podobných automobilov bez príslušenstva je približne 300-tisíc eur. Rozpočet celého tímu pre sezónu WEC je však mnohonásobne vyšší.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY