vytisknout velikost písma Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Je to definitívne, nemecký parlament koncom minulého týždňa schválil zavedenie diaľničných poplatkov. Teraz už len chýba podpis prezidenta a systém výberu mýta na doteraz nespoplatnených nemeckých diaľniciach môže byť odštartovaný. Vybrané peniaze majú investovať do ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Novinka by mala priniesť do nemeckej štátnej kasy odhadom 3,9 miliardy eur ročne, pričom 3,2 miliardy majú mať na svedomí automobily registrované v Nemecku, zvyšných 700 miliónov eur by malo prísť od zahraničných vodičov. Náklady na zavedenie systému činia zhruba 200 miliónov eur.

Ak pôjdete do Nemecka, budete si môcť vybrať medzi desaťdňovou, dvojmesačnou alebo ročnou známkou. Konkrétna cena známky bude ale záležať na tom, akú triedu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za ročnú známku 39 eur, dvojmesačnú 16 eur a desaťdňovú päť eur, naopak autá plniace Euro 3 a horšie majú ročnú prevádzku za 130, dvojmesačnú za 30 a desaťdňovú za 15 eur. Poplatky sa začnú vyberať od prvého januára budúceho roka.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY