vytisknout velikost písma Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Je to definitívne, nemecký parlament koncom minulého týždňa schválil zavedenie diaľničných poplatkov. Teraz už len chýba podpis prezidenta a systém výberu mýta na doteraz nespoplatnených nemeckých diaľniciach môže byť odštartovaný. Vybrané peniaze majú investovať do ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Novinka by mala priniesť do nemeckej štátnej kasy odhadom 3,9 miliardy eur ročne, pričom 3,2 miliardy majú mať na svedomí automobily registrované v Nemecku, zvyšných 700 miliónov eur by malo prísť od zahraničných vodičov. Náklady na zavedenie systému činia zhruba 200 miliónov eur.

Ak pôjdete do Nemecka, budete si môcť vybrať medzi desaťdňovou, dvojmesačnou alebo ročnou známkou. Konkrétna cena známky bude ale záležať na tom, akú triedu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za ročnú známku 39 eur, dvojmesačnú 16 eur a desaťdňovú päť eur, naopak autá plniace Euro 3 a horšie majú ročnú prevádzku za 130, dvojmesačnú za 30 a desaťdňovú za 15 eur. Poplatky sa začnú vyberať od prvého januára budúceho roka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY