vytisknout velikost písma Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Je to definitívne, nemecký parlament koncom minulého týždňa schválil zavedenie diaľničných poplatkov. Teraz už len chýba podpis prezidenta a systém výberu mýta na doteraz nespoplatnených nemeckých diaľniciach môže byť odštartovaný. Vybrané peniaze majú investovať do ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Novinka by mala priniesť do nemeckej štátnej kasy odhadom 3,9 miliardy eur ročne, pričom 3,2 miliardy majú mať na svedomí automobily registrované v Nemecku, zvyšných 700 miliónov eur by malo prísť od zahraničných vodičov. Náklady na zavedenie systému činia zhruba 200 miliónov eur.

Ak pôjdete do Nemecka, budete si môcť vybrať medzi desaťdňovou, dvojmesačnou alebo ročnou známkou. Konkrétna cena známky bude ale záležať na tom, akú triedu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za ročnú známku 39 eur, dvojmesačnú 16 eur a desaťdňovú päť eur, naopak autá plniace Euro 3 a horšie majú ročnú prevádzku za 130, dvojmesačnú za 30 a desaťdňovú za 15 eur. Poplatky sa začnú vyberať od prvého januára budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY