vytisknout velikost písma Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Je to definitívne, nemecký parlament koncom minulého týždňa schválil zavedenie diaľničných poplatkov. Teraz už len chýba podpis prezidenta a systém výberu mýta na doteraz nespoplatnených nemeckých diaľniciach môže byť odštartovaný. Vybrané peniaze majú investovať do ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Novinka by mala priniesť do nemeckej štátnej kasy odhadom 3,9 miliardy eur ročne, pričom 3,2 miliardy majú mať na svedomí automobily registrované v Nemecku, zvyšných 700 miliónov eur by malo prísť od zahraničných vodičov. Náklady na zavedenie systému činia zhruba 200 miliónov eur.

Ak pôjdete do Nemecka, budete si môcť vybrať medzi desaťdňovou, dvojmesačnou alebo ročnou známkou. Konkrétna cena známky bude ale záležať na tom, akú triedu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za ročnú známku 39 eur, dvojmesačnú 16 eur a desaťdňovú päť eur, naopak autá plniace Euro 3 a horšie majú ročnú prevádzku za 130, dvojmesačnú za 30 a desaťdňovú za 15 eur. Poplatky sa začnú vyberať od prvého januára budúceho roka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY