vytisknout velikost písma Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Nemecký parlament schválil poplatky na diaľniciach

Je to definitívne, nemecký parlament koncom minulého týždňa schválil zavedenie diaľničných poplatkov. Teraz už len chýba podpis prezidenta a systém výberu mýta na doteraz nespoplatnených nemeckých diaľniciach môže byť odštartovaný. Vybrané peniaze majú investovať do ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Novinka by mala priniesť do nemeckej štátnej kasy odhadom 3,9 miliardy eur ročne, pričom 3,2 miliardy majú mať na svedomí automobily registrované v Nemecku, zvyšných 700 miliónov eur by malo prísť od zahraničných vodičov. Náklady na zavedenie systému činia zhruba 200 miliónov eur.

Ak pôjdete do Nemecka, budete si môcť vybrať medzi desaťdňovou, dvojmesačnou alebo ročnou známkou. Konkrétna cena známky bude ale záležať na tom, akú triedu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za ročnú známku 39 eur, dvojmesačnú 16 eur a desaťdňovú päť eur, naopak autá plniace Euro 3 a horšie majú ročnú prevádzku za 130, dvojmesačnú za 30 a desaťdňovú za 15 eur. Poplatky sa začnú vyberať od prvého januára budúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY