vytisknout velikost písma Nemecko zavedie diaľničné známky. Ale len pre cudzincov.

Nemecká CDU/CSU sa hneď po začatí povolebných rokovaní zhodla s SPD na jednom téme - za diaľnice by mali platiť aj vodiči osobných automobilov.

Ak sa strany dohodnú aj na ďalších programových bodoch a Nemecku bude vládnuť veľká koalícia, mali by diaľničné známky podľa CSU stáť okolo 80 eur ročne, píše Focus Online.

V praxi ale budú platiť len cudzinci. Miestni totiž diaľničnú známku dostanú automaticky po zaplatení dane z vozidla, ktorá je povinná.

Mýto pre cudzincov presadzuje predovšetkým bavorská-kresťanská únia (CSU), zámer má ale aj podporu nemeckej verejnosti. Poplatky len pre zahraničných vodičov by ale zrejme odporovali európskym pravidlám. Model s diaľničnými známkami, ktoré by Nemci dostali po zaplatení dane, by podľa Focusu už mohol prejsť.

CDU/CSU a SPD si od zavedenia diaľničných známok sľubujú prílev siedmich miliárd eur ročne do štátneho rozpočtu. Peniaze chcú politici investovať do rozvoja dopravnej infraštruktúry. To sa však netýka len ciest, ale aj železníc a vodných ciest. Strany plánujú každoročné investície vo výške 11 miliárd eur, teda približne o polovicu viac než teraz.

Strany sa zhodli aj na rozšírení platnosti mýta pre nákladné automobily. To by sa po novom vzťahovalo aj na vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, v súčasnosti je hranica 12 ton. CDU/CSU a SPD uvažujú aj o tom, že spoplatnia viac ciest. Teraz kamióny platia len na diaľniciach a niektorých cestách prvej triedy. Štátny rozpočet by vďaka rozšíreniu mýta získal ďalších 4,4 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY