vytisknout velikost písma Nemecko zavedie diaľničné známky. Ale len pre cudzincov.

Nemecká CDU/CSU sa hneď po začatí povolebných rokovaní zhodla s SPD na jednom téme - za diaľnice by mali platiť aj vodiči osobných automobilov.

Ak sa strany dohodnú aj na ďalších programových bodoch a Nemecku bude vládnuť veľká koalícia, mali by diaľničné známky podľa CSU stáť okolo 80 eur ročne, píše Focus Online.

V praxi ale budú platiť len cudzinci. Miestni totiž diaľničnú známku dostanú automaticky po zaplatení dane z vozidla, ktorá je povinná.

Mýto pre cudzincov presadzuje predovšetkým bavorská-kresťanská únia (CSU), zámer má ale aj podporu nemeckej verejnosti. Poplatky len pre zahraničných vodičov by ale zrejme odporovali európskym pravidlám. Model s diaľničnými známkami, ktoré by Nemci dostali po zaplatení dane, by podľa Focusu už mohol prejsť.

CDU/CSU a SPD si od zavedenia diaľničných známok sľubujú prílev siedmich miliárd eur ročne do štátneho rozpočtu. Peniaze chcú politici investovať do rozvoja dopravnej infraštruktúry. To sa však netýka len ciest, ale aj železníc a vodných ciest. Strany plánujú každoročné investície vo výške 11 miliárd eur, teda približne o polovicu viac než teraz.

Strany sa zhodli aj na rozšírení platnosti mýta pre nákladné automobily. To by sa po novom vzťahovalo aj na vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, v súčasnosti je hranica 12 ton. CDU/CSU a SPD uvažujú aj o tom, že spoplatnia viac ciest. Teraz kamióny platia len na diaľniciach a niektorých cestách prvej triedy. Štátny rozpočet by vďaka rozšíreniu mýta získal ďalších 4,4 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY