vytisknout velikost písma Nemecko zavedie diaľničné známky. Ale len pre cudzincov.

Nemecká CDU/CSU sa hneď po začatí povolebných rokovaní zhodla s SPD na jednom téme - za diaľnice by mali platiť aj vodiči osobných automobilov.

Ak sa strany dohodnú aj na ďalších programových bodoch a Nemecku bude vládnuť veľká koalícia, mali by diaľničné známky podľa CSU stáť okolo 80 eur ročne, píše Focus Online.

V praxi ale budú platiť len cudzinci. Miestni totiž diaľničnú známku dostanú automaticky po zaplatení dane z vozidla, ktorá je povinná.

Mýto pre cudzincov presadzuje predovšetkým bavorská-kresťanská únia (CSU), zámer má ale aj podporu nemeckej verejnosti. Poplatky len pre zahraničných vodičov by ale zrejme odporovali európskym pravidlám. Model s diaľničnými známkami, ktoré by Nemci dostali po zaplatení dane, by podľa Focusu už mohol prejsť.

CDU/CSU a SPD si od zavedenia diaľničných známok sľubujú prílev siedmich miliárd eur ročne do štátneho rozpočtu. Peniaze chcú politici investovať do rozvoja dopravnej infraštruktúry. To sa však netýka len ciest, ale aj železníc a vodných ciest. Strany plánujú každoročné investície vo výške 11 miliárd eur, teda približne o polovicu viac než teraz.

Strany sa zhodli aj na rozšírení platnosti mýta pre nákladné automobily. To by sa po novom vzťahovalo aj na vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, v súčasnosti je hranica 12 ton. CDU/CSU a SPD uvažujú aj o tom, že spoplatnia viac ciest. Teraz kamióny platia len na diaľniciach a niektorých cestách prvej triedy. Štátny rozpočet by vďaka rozšíreniu mýta získal ďalších 4,4 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY