vytisknout velikost písma Nemecko zavedie diaľničné známky. Ale len pre cudzincov.

Nemecká CDU/CSU sa hneď po začatí povolebných rokovaní zhodla s SPD na jednom téme - za diaľnice by mali platiť aj vodiči osobných automobilov.

Ak sa strany dohodnú aj na ďalších programových bodoch a Nemecku bude vládnuť veľká koalícia, mali by diaľničné známky podľa CSU stáť okolo 80 eur ročne, píše Focus Online.

V praxi ale budú platiť len cudzinci. Miestni totiž diaľničnú známku dostanú automaticky po zaplatení dane z vozidla, ktorá je povinná.

Mýto pre cudzincov presadzuje predovšetkým bavorská-kresťanská únia (CSU), zámer má ale aj podporu nemeckej verejnosti. Poplatky len pre zahraničných vodičov by ale zrejme odporovali európskym pravidlám. Model s diaľničnými známkami, ktoré by Nemci dostali po zaplatení dane, by podľa Focusu už mohol prejsť.

CDU/CSU a SPD si od zavedenia diaľničných známok sľubujú prílev siedmich miliárd eur ročne do štátneho rozpočtu. Peniaze chcú politici investovať do rozvoja dopravnej infraštruktúry. To sa však netýka len ciest, ale aj železníc a vodných ciest. Strany plánujú každoročné investície vo výške 11 miliárd eur, teda približne o polovicu viac než teraz.

Strany sa zhodli aj na rozšírení platnosti mýta pre nákladné automobily. To by sa po novom vzťahovalo aj na vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, v súčasnosti je hranica 12 ton. CDU/CSU a SPD uvažujú aj o tom, že spoplatnia viac ciest. Teraz kamióny platia len na diaľniciach a niektorých cestách prvej triedy. Štátny rozpočet by vďaka rozšíreniu mýta získal ďalších 4,4 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY