vytisknout velikost písma Nemecko zavedie diaľničné známky. Ale len pre cudzincov.

Nemecká CDU/CSU sa hneď po začatí povolebných rokovaní zhodla s SPD na jednom téme - za diaľnice by mali platiť aj vodiči osobných automobilov.

Ak sa strany dohodnú aj na ďalších programových bodoch a Nemecku bude vládnuť veľká koalícia, mali by diaľničné známky podľa CSU stáť okolo 80 eur ročne, píše Focus Online.

V praxi ale budú platiť len cudzinci. Miestni totiž diaľničnú známku dostanú automaticky po zaplatení dane z vozidla, ktorá je povinná.

Mýto pre cudzincov presadzuje predovšetkým bavorská-kresťanská únia (CSU), zámer má ale aj podporu nemeckej verejnosti. Poplatky len pre zahraničných vodičov by ale zrejme odporovali európskym pravidlám. Model s diaľničnými známkami, ktoré by Nemci dostali po zaplatení dane, by podľa Focusu už mohol prejsť.

CDU/CSU a SPD si od zavedenia diaľničných známok sľubujú prílev siedmich miliárd eur ročne do štátneho rozpočtu. Peniaze chcú politici investovať do rozvoja dopravnej infraštruktúry. To sa však netýka len ciest, ale aj železníc a vodných ciest. Strany plánujú každoročné investície vo výške 11 miliárd eur, teda približne o polovicu viac než teraz.

Strany sa zhodli aj na rozšírení platnosti mýta pre nákladné automobily. To by sa po novom vzťahovalo aj na vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, v súčasnosti je hranica 12 ton. CDU/CSU a SPD uvažujú aj o tom, že spoplatnia viac ciest. Teraz kamióny platia len na diaľniciach a niektorých cestách prvej triedy. Štátny rozpočet by vďaka rozšíreniu mýta získal ďalších 4,4 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY