vytisknout velikost písma Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

Spolkový minister dopravy povedal, že jeho úrad si posvieti na emisie aj pri ďalších značkách, ako sú tie z koncernu Volkswagen. Konkrétnejší výpočet ale neuviedol
Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

V nadväznosti na škandál skupiny Volkswagen s nepovolenými manipuláciami počas certifikačného merania emisií Nemecko overí, ako sú na tom autá iných výrobcov. V sobotňajšom rozhovore pre denník Bild to povedal spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt.

"V súčasnej dobe vykonávame prísne skúšky dieselových automobilov od ostatných výrobcov vrátane tých zahraničných," vyhlásil.

Bude zaujímavé sledovať, k akým záverom Nemci dospejú. Jedna vec je rozdiel medzi emisiami v certifikačnom teste a v reálnej prevádzke, druhá obchádzanie predpísanej skúšobnej procedúry. V reálnej prevádzke vykazujú vyššiu než udávané emisie autá najrôznejších značiek.

Volkswagen sa ale mal previniť tým, že riadiace jednotky motorov TDI detekovali prebiehajúcu emisnú skúšku, čo metodika EHK 83 zakazuje - rovnako ako predpisy v USA, kde škandál okolo emisií pôvodne prepukol.

V reakcii na Dieselgate chce Európska únia urýchliť zavedenie novej meracej metodiky, ktorá by mala vernejšie odrážať realitu. Už od roku 2017 by sa tak emisie mali merať nielen na valcovej skúšobni, ale aj v reálnej prevádzke.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY