vytisknout velikost písma Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

Spolkový minister dopravy povedal, že jeho úrad si posvieti na emisie aj pri ďalších značkách, ako sú tie z koncernu Volkswagen. Konkrétnejší výpočet ale neuviedol
Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

V nadväznosti na škandál skupiny Volkswagen s nepovolenými manipuláciami počas certifikačného merania emisií Nemecko overí, ako sú na tom autá iných výrobcov. V sobotňajšom rozhovore pre denník Bild to povedal spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt.

"V súčasnej dobe vykonávame prísne skúšky dieselových automobilov od ostatných výrobcov vrátane tých zahraničných," vyhlásil.

Bude zaujímavé sledovať, k akým záverom Nemci dospejú. Jedna vec je rozdiel medzi emisiami v certifikačnom teste a v reálnej prevádzke, druhá obchádzanie predpísanej skúšobnej procedúry. V reálnej prevádzke vykazujú vyššiu než udávané emisie autá najrôznejších značiek.

Volkswagen sa ale mal previniť tým, že riadiace jednotky motorov TDI detekovali prebiehajúcu emisnú skúšku, čo metodika EHK 83 zakazuje - rovnako ako predpisy v USA, kde škandál okolo emisií pôvodne prepukol.

V reakcii na Dieselgate chce Európska únia urýchliť zavedenie novej meracej metodiky, ktorá by mala vernejšie odrážať realitu. Už od roku 2017 by sa tak emisie mali merať nielen na valcovej skúšobni, ale aj v reálnej prevádzke.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY