vytisknout velikost písma Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

Spolkový minister dopravy povedal, že jeho úrad si posvieti na emisie aj pri ďalších značkách, ako sú tie z koncernu Volkswagen. Konkrétnejší výpočet ale neuviedol
Nemecko testuje v reakcii na Dieselgate aj autá ostatných výrobcov

V nadväznosti na škandál skupiny Volkswagen s nepovolenými manipuláciami počas certifikačného merania emisií Nemecko overí, ako sú na tom autá iných výrobcov. V sobotňajšom rozhovore pre denník Bild to povedal spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt.

"V súčasnej dobe vykonávame prísne skúšky dieselových automobilov od ostatných výrobcov vrátane tých zahraničných," vyhlásil.

Bude zaujímavé sledovať, k akým záverom Nemci dospejú. Jedna vec je rozdiel medzi emisiami v certifikačnom teste a v reálnej prevádzke, druhá obchádzanie predpísanej skúšobnej procedúry. V reálnej prevádzke vykazujú vyššiu než udávané emisie autá najrôznejších značiek.

Volkswagen sa ale mal previniť tým, že riadiace jednotky motorov TDI detekovali prebiehajúcu emisnú skúšku, čo metodika EHK 83 zakazuje - rovnako ako predpisy v USA, kde škandál okolo emisií pôvodne prepukol.

V reakcii na Dieselgate chce Európska únia urýchliť zavedenie novej meracej metodiky, ktorá by mala vernejšie odrážať realitu. Už od roku 2017 by sa tak emisie mali merať nielen na valcovej skúšobni, ale aj v reálnej prevádzke.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY