vytisknout velikost písma Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecká vláda sa spolu s domácimi automobilkami dohodla na programe podpory elektromobility. V ďalších rokoch vydá Nemecko dohromady 1,2 miliardy eur formou dotácií na nákup vozidiel na elektrinu a do podpory rozvoja siete nabíjacích staníc. Celé to ale nezaplatia len daňoví poplatníci zo spotrebnej dane z pohonných hmôt. Automobilky sa budú na tomto balíku podieľať z polovice, zatiaľ čo pôvodne ponúkali len štvrtinu, píšu Automotive News. 900 miliónov eur bude využitých na dotácie a úľavy na nákup elektromobilu, 300 miliónov podporí budovanie dobíjacích staníc medzi rokmi 2017 až 2020.

Už je známa aj samotná výška dotácie. Na elektromobil dostanú kupujúci príspevok 4000 eur, na plug-in hybrid potom 3000 eur. Na rozdiel napríklad od Francúzska, ktorá dá na elektromobil až 10 000 eur, nenúti Nemecko dotáciu na nákup elektrického auta podmienkou recyklácie toho starého s dieselovým motorom. V Nemecku jazdí po cestách približne 30 000 elektromobilov. Avšak to je v porovnaní s tromi miliónmi predaných áut každý rok pomerne veľký nepomer. Otázkou je, či skrátka Nemci elektromobily chcú. Svojou povahou sa stále hodia len do mesta a blízkeho okolia. 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY