vytisknout velikost písma Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecká vláda sa spolu s domácimi automobilkami dohodla na programe podpory elektromobility. V ďalších rokoch vydá Nemecko dohromady 1,2 miliardy eur formou dotácií na nákup vozidiel na elektrinu a do podpory rozvoja siete nabíjacích staníc. Celé to ale nezaplatia len daňoví poplatníci zo spotrebnej dane z pohonných hmôt. Automobilky sa budú na tomto balíku podieľať z polovice, zatiaľ čo pôvodne ponúkali len štvrtinu, píšu Automotive News. 900 miliónov eur bude využitých na dotácie a úľavy na nákup elektromobilu, 300 miliónov podporí budovanie dobíjacích staníc medzi rokmi 2017 až 2020.

Už je známa aj samotná výška dotácie. Na elektromobil dostanú kupujúci príspevok 4000 eur, na plug-in hybrid potom 3000 eur. Na rozdiel napríklad od Francúzska, ktorá dá na elektromobil až 10 000 eur, nenúti Nemecko dotáciu na nákup elektrického auta podmienkou recyklácie toho starého s dieselovým motorom. V Nemecku jazdí po cestách približne 30 000 elektromobilov. Avšak to je v porovnaní s tromi miliónmi predaných áut každý rok pomerne veľký nepomer. Otázkou je, či skrátka Nemci elektromobily chcú. Svojou povahou sa stále hodia len do mesta a blízkeho okolia. 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY