vytisknout velikost písma Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecká vláda sa spolu s domácimi automobilkami dohodla na programe podpory elektromobility. V ďalších rokoch vydá Nemecko dohromady 1,2 miliardy eur formou dotácií na nákup vozidiel na elektrinu a do podpory rozvoja siete nabíjacích staníc. Celé to ale nezaplatia len daňoví poplatníci zo spotrebnej dane z pohonných hmôt. Automobilky sa budú na tomto balíku podieľať z polovice, zatiaľ čo pôvodne ponúkali len štvrtinu, píšu Automotive News. 900 miliónov eur bude využitých na dotácie a úľavy na nákup elektromobilu, 300 miliónov podporí budovanie dobíjacích staníc medzi rokmi 2017 až 2020.

Už je známa aj samotná výška dotácie. Na elektromobil dostanú kupujúci príspevok 4000 eur, na plug-in hybrid potom 3000 eur. Na rozdiel napríklad od Francúzska, ktorá dá na elektromobil až 10 000 eur, nenúti Nemecko dotáciu na nákup elektrického auta podmienkou recyklácie toho starého s dieselovým motorom. V Nemecku jazdí po cestách približne 30 000 elektromobilov. Avšak to je v porovnaní s tromi miliónmi predaných áut každý rok pomerne veľký nepomer. Otázkou je, či skrátka Nemci elektromobily chcú. Svojou povahou sa stále hodia len do mesta a blízkeho okolia. 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY