vytisknout velikost písma Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecko dá dotáciu až 4 000 eur na nákup elektromobilu

Nemecká vláda sa spolu s domácimi automobilkami dohodla na programe podpory elektromobility. V ďalších rokoch vydá Nemecko dohromady 1,2 miliardy eur formou dotácií na nákup vozidiel na elektrinu a do podpory rozvoja siete nabíjacích staníc. Celé to ale nezaplatia len daňoví poplatníci zo spotrebnej dane z pohonných hmôt. Automobilky sa budú na tomto balíku podieľať z polovice, zatiaľ čo pôvodne ponúkali len štvrtinu, píšu Automotive News. 900 miliónov eur bude využitých na dotácie a úľavy na nákup elektromobilu, 300 miliónov podporí budovanie dobíjacích staníc medzi rokmi 2017 až 2020.

Už je známa aj samotná výška dotácie. Na elektromobil dostanú kupujúci príspevok 4000 eur, na plug-in hybrid potom 3000 eur. Na rozdiel napríklad od Francúzska, ktorá dá na elektromobil až 10 000 eur, nenúti Nemecko dotáciu na nákup elektrického auta podmienkou recyklácie toho starého s dieselovým motorom. V Nemecku jazdí po cestách približne 30 000 elektromobilov. Avšak to je v porovnaní s tromi miliónmi predaných áut každý rok pomerne veľký nepomer. Otázkou je, či skrátka Nemci elektromobily chcú. Svojou povahou sa stále hodia len do mesta a blízkeho okolia. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY