vytisknout velikost písma Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Plán chce predložiť minister dopravy Alexander Dobrindt dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.
Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt chce zaviesť náhodné testy automobilov všetkých značiek, ktoré by mali zisťovať, či autá stále plnia emisné normy. Plán chce predložiť dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.

Kontroly by sa vykonávali náhodne a ich cieľom je "obnoviť dôveru v automobilový priemysel, ktorú poškodil škandál Volkswagenu." Podľa ministra má ísť o akúsi obdobu dopingových testov športovcov.

Jednou z možností by mohlo byť používanie áut z požičovní, ale nie všetky modely predávané v Nemecku sú v požičovniach k dispozícii. Navyše bude potrebné kvôli týmto testom zriadiť nový úrad a stanoviť presnú metodiku, aby bolo meranie emisií spravodlivé.

Zatiaľ nepadlo nič o tom, že by mohli byť na mimoriadne emisné testy povolávaní súkromní majitelia áut. Len pripomenieme, že reálne emisie sa začali húfne riešiť v septembri 2015, kedy Volkswagen priznal, že v USA používal špeciálny program v riadiacej jednotke dieselového motora, aby auto prešlo prísnymi emisnými normami bez použitia drahé selektívnej katalytickej redukcie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY