vytisknout velikost písma Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Plán chce predložiť minister dopravy Alexander Dobrindt dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.
Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt chce zaviesť náhodné testy automobilov všetkých značiek, ktoré by mali zisťovať, či autá stále plnia emisné normy. Plán chce predložiť dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.

Kontroly by sa vykonávali náhodne a ich cieľom je "obnoviť dôveru v automobilový priemysel, ktorú poškodil škandál Volkswagenu." Podľa ministra má ísť o akúsi obdobu dopingových testov športovcov.

Jednou z možností by mohlo byť používanie áut z požičovní, ale nie všetky modely predávané v Nemecku sú v požičovniach k dispozícii. Navyše bude potrebné kvôli týmto testom zriadiť nový úrad a stanoviť presnú metodiku, aby bolo meranie emisií spravodlivé.

Zatiaľ nepadlo nič o tom, že by mohli byť na mimoriadne emisné testy povolávaní súkromní majitelia áut. Len pripomenieme, že reálne emisie sa začali húfne riešiť v septembri 2015, kedy Volkswagen priznal, že v USA používal špeciálny program v riadiacej jednotke dieselového motora, aby auto prešlo prísnymi emisnými normami bez použitia drahé selektívnej katalytickej redukcie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY