vytisknout velikost písma Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Plán chce predložiť minister dopravy Alexander Dobrindt dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.
Nemecko chce vykonávať náhodné testy emisií pre automobily všetkých značiek

Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt chce zaviesť náhodné testy automobilov všetkých značiek, ktoré by mali zisťovať, či autá stále plnia emisné normy. Plán chce predložiť dolnej snemovni nemeckého parlamentu vo štvrtok spolu s víziou, ako prinútiť Nemcov presadnúť na elektrické autá.

Kontroly by sa vykonávali náhodne a ich cieľom je "obnoviť dôveru v automobilový priemysel, ktorú poškodil škandál Volkswagenu." Podľa ministra má ísť o akúsi obdobu dopingových testov športovcov.

Jednou z možností by mohlo byť používanie áut z požičovní, ale nie všetky modely predávané v Nemecku sú v požičovniach k dispozícii. Navyše bude potrebné kvôli týmto testom zriadiť nový úrad a stanoviť presnú metodiku, aby bolo meranie emisií spravodlivé.

Zatiaľ nepadlo nič o tom, že by mohli byť na mimoriadne emisné testy povolávaní súkromní majitelia áut. Len pripomenieme, že reálne emisie sa začali húfne riešiť v septembri 2015, kedy Volkswagen priznal, že v USA používal špeciálny program v riadiacej jednotke dieselového motora, aby auto prešlo prísnymi emisnými normami bez použitia drahé selektívnej katalytickej redukcie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY