vytisknout velikost písma Nemecko chce neupraveným autám z aféry Dieselgate odobrať registráciu

Majitelia naftových áut koncernu VW prestali jazdiť do servisov. Boja sa o spoľahlivosť a zhoršenie spotreby. Nemecko hrozí majiteľom neupravených áut vyradením z registra. U nás je úprava motorov zatiaľ nepovinná.
Nemecko chce neupraveným autám z aféry Dieselgate odobrať registráciu

Zvolávacia akcia na úpravu softvéru a motorov naftových áut koncernu Volkswagen, ktoré majú alebo mali v riadiacej jednotke program pre obchádzanie emisných noriem, je zvláštnym spôsobom "povinne nepovinná". Klienti síce do servisu mali jazdiť, ale zatiaľ platilo, že sú ich autá legálne aj s pôvodným programom riadiacej jednotky.

Avšak majitelia sa prestali do servisov hrnúť po zistení, že nie vždy všetko funguje tak, ako má. Začali sa množiť prípady, keď motory po úprave prestali fungovať a autám vzrástla spotreba. 

Nemecko a s ním aj ďalšie európske štáty, plánujú donútiť všetkých majiteľov k úprave tým, že im pohrozia lehotou, do ktorej musia úpravu stihnúť. Inak ich vozidlo príde o osvedčenie o registrácii.

Problém je v legislatíve. Zvolávacie akcie môžu byť buď servisného rázu, alebo kvôli bezpečnosti.

Napríklad vo Veľkej Británii sa koncernové diesely zvolávajú v rámci "servisnej akcie", kdežto v Nemecku sa vlastne jedná o akciu kvôli bezpečnosti, podobne ako je tomu napríklad v prípade airbagov Takato. A taká má byť podľa európskych smerníc povinná. Nemecko tak chce pre neupravené autá lehotu, do ktorej sa musí stihnúť prehrať ich softvér.

Reuters k prípadu uvádza, že nemecký spolkový úrad pre motorové vozidlá KBA chce stanoviť lehotu podľa toho, kedy bola zvolávacia akcia na konkrétny model vyhlásená. Niektoré neupravené autá by tak teoreticky mohli byť vyradené z registra už o mesiac.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY