vytisknout velikost písma Nemecká revolúcia dostáva jasné obrysy. Najlacnejšie známka vyjde na 10 €

Nemecká revolúcia dostáva jasné obrysy. Najlacnejšie známka vyjde na 10 €

Predvčerom okolo poludnia bola v Nemecku podpísaná koaličná zmluva medzi CDU-CSU a SPD. Podľa tejto zmluvy by sa v dohľadnej dobe malo na doteraz ničím neobmedzených nemeckých diaľniciach začať platiť mýto. Táto povinnosť by sa však týkala iba zahraničných turistov.

Hoci nie je ešte isté, či nakoniec naozaj plán novopečených nemeckej koalície dôjde k naplneniu, dnes už po internete kolujú prvé čísla, ktoré má na svedomí nemecký magazín Bild. Podľa neho sa budú poplatky za nemeckú diaľničnú známku pohybovať v rozmedzí od desať euro za desať dní po 100 eur za rok.

Zaujímavú správu na túto tému prináša Auto Bild. Ten uvádza, že susedné Rakúsko z tohto nápadu nie je vôbec nadšené. Údajne ide o porušenie práv EÚ, ktorých sa chce náš južný sused prípadne domôcť na súde, takže ešte uvidíme, ako to nakoniec všetko s tou minimálnou desiatkou eur bude.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY