vytisknout velikost písma Nemecká revolúcia dostáva jasné obrysy. Najlacnejšie známka vyjde na 10 €

Nemecká revolúcia dostáva jasné obrysy. Najlacnejšie známka vyjde na 10 €

Predvčerom okolo poludnia bola v Nemecku podpísaná koaličná zmluva medzi CDU-CSU a SPD. Podľa tejto zmluvy by sa v dohľadnej dobe malo na doteraz ničím neobmedzených nemeckých diaľniciach začať platiť mýto. Táto povinnosť by sa však týkala iba zahraničných turistov.

Hoci nie je ešte isté, či nakoniec naozaj plán novopečených nemeckej koalície dôjde k naplneniu, dnes už po internete kolujú prvé čísla, ktoré má na svedomí nemecký magazín Bild. Podľa neho sa budú poplatky za nemeckú diaľničnú známku pohybovať v rozmedzí od desať euro za desať dní po 100 eur za rok.

Zaujímavú správu na túto tému prináša Auto Bild. Ten uvádza, že susedné Rakúsko z tohto nápadu nie je vôbec nadšené. Údajne ide o porušenie práv EÚ, ktorých sa chce náš južný sused prípadne domôcť na súde, takže ešte uvidíme, ako to nakoniec všetko s tou minimálnou desiatkou eur bude.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY