vytisknout velikost písma Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Automobilka Borgward oficiálne založená v roku 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roku 1961. Na svet pritom priviedla niekoľko zaujímavých vozidiel a motorov. Napríklad šestnásťventilová jednotka 1,5 l bola na prelome 50. a 60. rokov dvadsiateho storočia používaná aj medzi súkromníkmi vo Formule 1.

4908690671582106896.jpg81674926482100298.jpg2210917211348641032.jpgVnuk zakladateľa automobilky chce obnoviť zašlú slávu. Značka Borgward totiž bola prvá nemecká automobilka, ktorá začala po vojne vyrábať moderné autá

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 bol zase považovaný za prvé moderné povojnové nemecké auto s modernou aerodynamickou karosériou, ktoré vraj slúžilo aj ako inšpirácia v zahraničí. Väčšina nemeckej povojnovej produkcie sa totiž sústredila na motocykle a malé lacné moto-autá.

Teraz sa chce Christian Borgward, vnuk zakladateľa automobilky Carla Borgward, znovu presadiť v automobilovom priemysle. Viac sa máme dozvedieť na tlačovej konferencii na autosalóne v Ženeve 3. marca 2015.
Zatiaľ sa nevie, či sa Borgward mieni presadiť ako výrobca automobilov, alebo ako karosáreň, prípadne ako dodávateľ dielov. Spoločnosť predtým vyrábala vedľa osobných áut aj lode, autobusy, nákladné autá a helikoptéry.

18079024461726591504.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY