vytisknout velikost písma Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Automobilka Borgward oficiálne založená v roku 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roku 1961. Na svet pritom priviedla niekoľko zaujímavých vozidiel a motorov. Napríklad šestnásťventilová jednotka 1,5 l bola na prelome 50. a 60. rokov dvadsiateho storočia používaná aj medzi súkromníkmi vo Formule 1.

4908690671582106896.jpg81674926482100298.jpg2210917211348641032.jpgVnuk zakladateľa automobilky chce obnoviť zašlú slávu. Značka Borgward totiž bola prvá nemecká automobilka, ktorá začala po vojne vyrábať moderné autá

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 bol zase považovaný za prvé moderné povojnové nemecké auto s modernou aerodynamickou karosériou, ktoré vraj slúžilo aj ako inšpirácia v zahraničí. Väčšina nemeckej povojnovej produkcie sa totiž sústredila na motocykle a malé lacné moto-autá.

Teraz sa chce Christian Borgward, vnuk zakladateľa automobilky Carla Borgward, znovu presadiť v automobilovom priemysle. Viac sa máme dozvedieť na tlačovej konferencii na autosalóne v Ženeve 3. marca 2015.
Zatiaľ sa nevie, či sa Borgward mieni presadiť ako výrobca automobilov, alebo ako karosáreň, prípadne ako dodávateľ dielov. Spoločnosť predtým vyrábala vedľa osobných áut aj lode, autobusy, nákladné autá a helikoptéry.

18079024461726591504.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY