vytisknout velikost písma Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Automobilka Borgward oficiálne založená v roku 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roku 1961. Na svet pritom priviedla niekoľko zaujímavých vozidiel a motorov. Napríklad šestnásťventilová jednotka 1,5 l bola na prelome 50. a 60. rokov dvadsiateho storočia používaná aj medzi súkromníkmi vo Formule 1.

4908690671582106896.jpg81674926482100298.jpg2210917211348641032.jpgVnuk zakladateľa automobilky chce obnoviť zašlú slávu. Značka Borgward totiž bola prvá nemecká automobilka, ktorá začala po vojne vyrábať moderné autá

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 bol zase považovaný za prvé moderné povojnové nemecké auto s modernou aerodynamickou karosériou, ktoré vraj slúžilo aj ako inšpirácia v zahraničí. Väčšina nemeckej povojnovej produkcie sa totiž sústredila na motocykle a malé lacné moto-autá.

Teraz sa chce Christian Borgward, vnuk zakladateľa automobilky Carla Borgward, znovu presadiť v automobilovom priemysle. Viac sa máme dozvedieť na tlačovej konferencii na autosalóne v Ženeve 3. marca 2015.
Zatiaľ sa nevie, či sa Borgward mieni presadiť ako výrobca automobilov, alebo ako karosáreň, prípadne ako dodávateľ dielov. Spoločnosť predtým vyrábala vedľa osobných áut aj lode, autobusy, nákladné autá a helikoptéry.

18079024461726591504.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY