vytisknout velikost písma Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Automobilka Borgward oficiálne založená v roku 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roku 1961. Na svet pritom priviedla niekoľko zaujímavých vozidiel a motorov. Napríklad šestnásťventilová jednotka 1,5 l bola na prelome 50. a 60. rokov dvadsiateho storočia používaná aj medzi súkromníkmi vo Formule 1.

4908690671582106896.jpg81674926482100298.jpg2210917211348641032.jpgVnuk zakladateľa automobilky chce obnoviť zašlú slávu. Značka Borgward totiž bola prvá nemecká automobilka, ktorá začala po vojne vyrábať moderné autá

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 bol zase považovaný za prvé moderné povojnové nemecké auto s modernou aerodynamickou karosériou, ktoré vraj slúžilo aj ako inšpirácia v zahraničí. Väčšina nemeckej povojnovej produkcie sa totiž sústredila na motocykle a malé lacné moto-autá.

Teraz sa chce Christian Borgward, vnuk zakladateľa automobilky Carla Borgward, znovu presadiť v automobilovom priemysle. Viac sa máme dozvedieť na tlačovej konferencii na autosalóne v Ženeve 3. marca 2015.
Zatiaľ sa nevie, či sa Borgward mieni presadiť ako výrobca automobilov, alebo ako karosáreň, prípadne ako dodávateľ dielov. Spoločnosť predtým vyrábala vedľa osobných áut aj lode, autobusy, nákladné autá a helikoptéry.

18079024461726591504.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY