vytisknout velikost písma Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Nemecká automobilka Borgward sa chce po pol storočí vrátiť na scénu

Automobilka Borgward oficiálne založená v roku 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roku 1961. Na svet pritom priviedla niekoľko zaujímavých vozidiel a motorov. Napríklad šestnásťventilová jednotka 1,5 l bola na prelome 50. a 60. rokov dvadsiateho storočia používaná aj medzi súkromníkmi vo Formule 1.

4908690671582106896.jpg81674926482100298.jpg2210917211348641032.jpgVnuk zakladateľa automobilky chce obnoviť zašlú slávu. Značka Borgward totiž bola prvá nemecká automobilka, ktorá začala po vojne vyrábať moderné autá

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 bol zase považovaný za prvé moderné povojnové nemecké auto s modernou aerodynamickou karosériou, ktoré vraj slúžilo aj ako inšpirácia v zahraničí. Väčšina nemeckej povojnovej produkcie sa totiž sústredila na motocykle a malé lacné moto-autá.

Teraz sa chce Christian Borgward, vnuk zakladateľa automobilky Carla Borgward, znovu presadiť v automobilovom priemysle. Viac sa máme dozvedieť na tlačovej konferencii na autosalóne v Ženeve 3. marca 2015.
Zatiaľ sa nevie, či sa Borgward mieni presadiť ako výrobca automobilov, alebo ako karosáreň, prípadne ako dodávateľ dielov. Spoločnosť predtým vyrábala vedľa osobných áut aj lode, autobusy, nákladné autá a helikoptéry.

18079024461726591504.jpg

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY