vytisknout velikost písma Nemci možno budú jazdiť na okreskách len 80 km/h

Spolková Rada pre bezpečnosť cestnej premávky sa zaoberá myšlienkou na zníženie rýchlostného limitu na niektorých komunikáciách na 80 km/h. Na cestách mimo mesto pritom dnes Nemci môžu jazdiť rýchlosťou až 100 km/h.

Od prípadného zníženia rýchlosti na cestách užších než šesť metrov si Nemci sľubujú zníženie počtu smrteľných nehôd. V roku 2013 zahynulo na mimomestských cestách v Nemecku 1934 osôb, v roku 2014 to bolo podľa predbežných údajov ešte o niečo viac.

Riaditeľ Rady Christan Kellner hovorí, že úzke cesty bez spevnených a označených krajníc neboli na rýchlosť 100 km/h stavané. "Na cestách širokých menej ako šesť metrov by preto mal platiť limit 80 kilometrov v hodine," vyhlásil.

Nemeckí analytici dopravných nehôd navrhujú, aby nižšia rýchlosť platila na všetkých cestách lemovaných stromami. Nárazy do stromu tvoria asi pätinu všetkých smrteľných nehôd.

Iný názor majú čitatelia webu AutoBild.de, ktorý o návrhu informoval. Viac ako polovica (54%) sa ich v ankete vyslovila pre zachovanie súčasného limitu, 34% by uvítalo zvýšenie až na 120 km/h. Naopak obmedzenie rýchlosti na 80 km/h podporuje iba 12% čitateľov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY