vytisknout velikost písma Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nová legislatíva má umožniť nemeckým mestám zakázať vjazd áut dokonca aj s emisnou normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nemecko pripravuje legislatívu, ktorá umožní mestám regulovať vjazd vozidiel s vyššími emisiami. Je to z jednej časti reakcia na nelepšiacu sa emisnú situáciu v nemeckých mestách, z druhej časti je to ale aj reakcia na aféru Dieselgate a skutočnosť, že autá v reálnej prevádzke produkujú viac emisií, než sľubujú.

Môžeme sa opäť dohadovať o tom, ako veľmi sa na skutočných emisiách v mestách podieľa individuálna automobilová doprava a ako veľmi napríklad taká doprava hromadná, nákladná, železničná, letecká a potom samozrejme domácnosti a priemysel.

Nové zákony umožnia mestám v Nemecku zakázať vjazd dokonca aj dieselom, ktoré plnia emisnú normu Euro 5 alebo horšie. Práve niektorých dieselov s normou Euro 5 sa týka aféra Dieselgate, lebo v reálnej prevádzke vypúšťajú výrazne vyššie emisie NOx, ako je dovolené. Diesely plniace Euro 6 už sa vo veľkom nezaobídu bez selektívnej katalytickej redukcie práve kvôli zníženiu skutočných emisií NOx.

Podľa zástancov tohto kroku to bude oveľa účinnejšia cesta, ako dostať staršie diesely s vyššími emisiami z ciest alebo aspoň z miest. Asociácia nemeckého automobilového priemyslu to ale kritizuje ako príliš násilný krok a uvádza, že aj prirodzenou cestou sa do piatich rokov zhruba polovica zo 14 miliónov naftových áut na nemeckých cestách vymení za vozidlá plniace aspoň normu Euro 6.

V Nemecku je podiel nových áut s dieselovými motormi ľahko nadpolovičný. Niektoré automobilky sú ale na predaji dieselov závislé oveľa viac. Napríklad pri BMW tvoria diesely 74% predajov, v Audi je to 67%, uvádza Automotive News. Európska agentúra pre životné prostredie k tomu uvádza, že emisie pevných častíc a oxidov dusíka z dieselových áut spôsobujú ročne len v Nemecku až 10 000 úmrtí.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY