vytisknout velikost písma Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nová legislatíva má umožniť nemeckým mestám zakázať vjazd áut dokonca aj s emisnou normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nemecko pripravuje legislatívu, ktorá umožní mestám regulovať vjazd vozidiel s vyššími emisiami. Je to z jednej časti reakcia na nelepšiacu sa emisnú situáciu v nemeckých mestách, z druhej časti je to ale aj reakcia na aféru Dieselgate a skutočnosť, že autá v reálnej prevádzke produkujú viac emisií, než sľubujú.

Môžeme sa opäť dohadovať o tom, ako veľmi sa na skutočných emisiách v mestách podieľa individuálna automobilová doprava a ako veľmi napríklad taká doprava hromadná, nákladná, železničná, letecká a potom samozrejme domácnosti a priemysel.

Nové zákony umožnia mestám v Nemecku zakázať vjazd dokonca aj dieselom, ktoré plnia emisnú normu Euro 5 alebo horšie. Práve niektorých dieselov s normou Euro 5 sa týka aféra Dieselgate, lebo v reálnej prevádzke vypúšťajú výrazne vyššie emisie NOx, ako je dovolené. Diesely plniace Euro 6 už sa vo veľkom nezaobídu bez selektívnej katalytickej redukcie práve kvôli zníženiu skutočných emisií NOx.

Podľa zástancov tohto kroku to bude oveľa účinnejšia cesta, ako dostať staršie diesely s vyššími emisiami z ciest alebo aspoň z miest. Asociácia nemeckého automobilového priemyslu to ale kritizuje ako príliš násilný krok a uvádza, že aj prirodzenou cestou sa do piatich rokov zhruba polovica zo 14 miliónov naftových áut na nemeckých cestách vymení za vozidlá plniace aspoň normu Euro 6.

V Nemecku je podiel nových áut s dieselovými motormi ľahko nadpolovičný. Niektoré automobilky sú ale na predaji dieselov závislé oveľa viac. Napríklad pri BMW tvoria diesely 74% predajov, v Audi je to 67%, uvádza Automotive News. Európska agentúra pre životné prostredie k tomu uvádza, že emisie pevných častíc a oxidov dusíka z dieselových áut spôsobujú ročne len v Nemecku až 10 000 úmrtí.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY