vytisknout velikost písma Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nová legislatíva má umožniť nemeckým mestám zakázať vjazd áut dokonca aj s emisnou normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nemecko pripravuje legislatívu, ktorá umožní mestám regulovať vjazd vozidiel s vyššími emisiami. Je to z jednej časti reakcia na nelepšiacu sa emisnú situáciu v nemeckých mestách, z druhej časti je to ale aj reakcia na aféru Dieselgate a skutočnosť, že autá v reálnej prevádzke produkujú viac emisií, než sľubujú.

Môžeme sa opäť dohadovať o tom, ako veľmi sa na skutočných emisiách v mestách podieľa individuálna automobilová doprava a ako veľmi napríklad taká doprava hromadná, nákladná, železničná, letecká a potom samozrejme domácnosti a priemysel.

Nové zákony umožnia mestám v Nemecku zakázať vjazd dokonca aj dieselom, ktoré plnia emisnú normu Euro 5 alebo horšie. Práve niektorých dieselov s normou Euro 5 sa týka aféra Dieselgate, lebo v reálnej prevádzke vypúšťajú výrazne vyššie emisie NOx, ako je dovolené. Diesely plniace Euro 6 už sa vo veľkom nezaobídu bez selektívnej katalytickej redukcie práve kvôli zníženiu skutočných emisií NOx.

Podľa zástancov tohto kroku to bude oveľa účinnejšia cesta, ako dostať staršie diesely s vyššími emisiami z ciest alebo aspoň z miest. Asociácia nemeckého automobilového priemyslu to ale kritizuje ako príliš násilný krok a uvádza, že aj prirodzenou cestou sa do piatich rokov zhruba polovica zo 14 miliónov naftových áut na nemeckých cestách vymení za vozidlá plniace aspoň normu Euro 6.

V Nemecku je podiel nových áut s dieselovými motormi ľahko nadpolovičný. Niektoré automobilky sú ale na predaji dieselov závislé oveľa viac. Napríklad pri BMW tvoria diesely 74% predajov, v Audi je to 67%, uvádza Automotive News. Európska agentúra pre životné prostredie k tomu uvádza, že emisie pevných častíc a oxidov dusíka z dieselových áut spôsobujú ročne len v Nemecku až 10 000 úmrtí.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY