vytisknout velikost písma Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nová legislatíva má umožniť nemeckým mestám zakázať vjazd áut dokonca aj s emisnou normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do niektorých nemeckých miest sa už nepozriete

Nemecko pripravuje legislatívu, ktorá umožní mestám regulovať vjazd vozidiel s vyššími emisiami. Je to z jednej časti reakcia na nelepšiacu sa emisnú situáciu v nemeckých mestách, z druhej časti je to ale aj reakcia na aféru Dieselgate a skutočnosť, že autá v reálnej prevádzke produkujú viac emisií, než sľubujú.

Môžeme sa opäť dohadovať o tom, ako veľmi sa na skutočných emisiách v mestách podieľa individuálna automobilová doprava a ako veľmi napríklad taká doprava hromadná, nákladná, železničná, letecká a potom samozrejme domácnosti a priemysel.

Nové zákony umožnia mestám v Nemecku zakázať vjazd dokonca aj dieselom, ktoré plnia emisnú normu Euro 5 alebo horšie. Práve niektorých dieselov s normou Euro 5 sa týka aféra Dieselgate, lebo v reálnej prevádzke vypúšťajú výrazne vyššie emisie NOx, ako je dovolené. Diesely plniace Euro 6 už sa vo veľkom nezaobídu bez selektívnej katalytickej redukcie práve kvôli zníženiu skutočných emisií NOx.

Podľa zástancov tohto kroku to bude oveľa účinnejšia cesta, ako dostať staršie diesely s vyššími emisiami z ciest alebo aspoň z miest. Asociácia nemeckého automobilového priemyslu to ale kritizuje ako príliš násilný krok a uvádza, že aj prirodzenou cestou sa do piatich rokov zhruba polovica zo 14 miliónov naftových áut na nemeckých cestách vymení za vozidlá plniace aspoň normu Euro 6.

V Nemecku je podiel nových áut s dieselovými motormi ľahko nadpolovičný. Niektoré automobilky sú ale na predaji dieselov závislé oveľa viac. Napríklad pri BMW tvoria diesely 74% predajov, v Audi je to 67%, uvádza Automotive News. Európska agentúra pre životné prostredie k tomu uvádza, že emisie pevných častíc a oxidov dusíka z dieselových áut spôsobujú ročne len v Nemecku až 10 000 úmrtí.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY